ASi Postimees brutopalgafond oli eelmisel
aastal 42 miljonit krooni, kasvades aastaga 9,7% võrra. Tööjõukulude
kasvu põhjustas töötajate palgatõusust tingitud kulude suurenemine,
seisab firma majandusaasta aruandes.
Postimees vähendas töötajate hulka mullu kümnendiku võrra, meediafirma töötajate arv oli eelmise aasta alguses 213 ning aasta lõpus 189.
Tegevjuhtkonnale maksis Postimees mullu 971 000 krooni, summa sisaldab palka, preemiaid ja muid hüvitisi. Juhatuse liikmetele maksti juhatusse kuulumise eest tasu 840 000 krooni. Postimehe juhatuse liikmed olid eelmisel aastal ja on tänaseni ajalehe peatoimetaja Merit Kopli ja peadirektor Erik Roose.
Postimehe käive 2008. aastal oli 236,4 miljonit krooni, võrreldes üle-eelmise aasta 246,6 miljoniga. Reklaamitulu moodustas eelmise aasta käibest 55% ning vähenes aastaga kümnendiku võrra. Aasta puhaskasum oli vastavalt 18,8 miljonit krooni eelmisel ning 19,6 miljonit üle-eelmisel aastal. Mullune kasum otsustati jätta jaotamata.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kulude kogusumma oli Postimehel mullu 214,5 miljonit krooni, vähenedes 2007. aastaga 12 miljoni ehk 5,3 protsendi võrra. Ligi pool lehe kuludest on seotud paberi, trükkimise ja kojukandega. Personalikulude – palgad, lisatasud ja koolitus – osa jäi veidi alla kolmandiku kogukuludest.
Uurimis- ja arenguväljaminekuid oli Postimehel eelmisel aastal 300 000 krooni ulatuses, mis sisaldas investeeringuid põhivarasse. Tänavu pole ettevõttel plaanis neid kulutusi suurendada, seisab aruandes.
Eelmise aasta lõpus omandas Postimees sajaprotsendiliselt Den za Dnjom Kirjastuse OÜ, mis annab välja samanimelist venekeelset nädalalehte. Tehing läks Postimehele maksma 10 miljonit krooni.
Norra meediakontsernile Schibsted kuuluva Postimehe jaotamata kasum eelmise aasta lõpu seisuga ulatus 78,9 miljoni kroonini, millest dividendidena saab pärast tulumaksu tasumist välja maksta 63,3 miljonit.
Tänavu märtsi lõpus firma juhtide poolt allkirjastatud majandusaasta aruandes on 2009. aasta eesmärgiks nimetatud säilitada majanduslanguse tingimustes ettevõtte jätkusuutlikkus. "Ligi 40%-lise reklaamikäibe languse korvamiseks on hädavajalik optimeerida ettevõtte töötajate arv, vaadata üle tootmismahud ja toodete struktuur," seisab Postimehe aruandes.