Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtja, tee liftikõne valmis

    Miks peaks liftis kõnet pidama? Liftikõne (elevator speech) mõiste sai tuntuks perioodil, kui suur hulk veebipõhiseid ettevõtteid ujutas riskikapitalistid finantseerimistaotlustega üle.
    Sageli osutusid edukaimaks taotlejad, kes suutsid sobiva võimaluse avanemisel oma ideed lühikese aja jooksul löövalt ja selgelt kirjeldada ning "müüa".
    Oletame, et kõrghoone 20. korrusel lifti astudes leiab ettevõtja sealt õnneliku juhuse läbi eest potentsiaalse investori. Liftis inimesed tavaliselt midagi ei tee, seega on võimalik vestlust alustada.
    Nüüd on investoris ärivõimaluse vastu huvi äratamiseks aega kuni esimese korruseni jõudmiseni. Seepärast on hea, kui on varakult hästi läbi mõeldud, kuidas seda võimalust kasutada. Väheste sõnadega tuleb äratada tähelepanu ja öelda palju. Esimene mulje on tähtis ja kaks korda seda jätta ei ole võimalik. Aega on minut või veidi rohkem.
    Mida liftikõne peaks sisaldama? USA ettevõtluseksperdid Bruce Barringer ja Duane Ireland on oma ettevõtlusõpikus pakkunud välja järgmise struktuuri. Esiteks, ärivõimaluse või lahendamist vajava probleemi kirjeldus - 20 sekundit. Teiseks, kirjeldus, kuidas su toode või teenus lahendab kõnealuse probleemi või kasutab ära olemasoleva võimaluse - 20 sekundit.
    Kolmandaks, enda, oma juhtimismeeskonna tausta ja seniste saavutuste väljatoomine - 10 sekundit. Neljandaks, turu kirjeldus ja suurus, sihtrühma tutvustamine - 10 sekundit.
    Oluline on rõhutada seda, mis eristab sind konkurentidest. Ära ainult väida, et konkurents puudub. Milline on kõige tähtsam hüve, mida su toode klientidele pakub? Hea, kui seda oleks võimalik väljendada mõõdetavalt.
    Samas ei tohi kogu aega kulutada oma toote kiitmiseks. Investor ei "osta" mitte toodet, vaid ettevõtet. Kaks tähtsaimat asja on turuvõimaluse olemasolu ning ettevõtja/meeskond, kes suudavad selle võimaluse ära kasutada. Üks investorite paljukorratud väide kõlab: "Panusta ratsanikule, mitte hobusele." Kliendile pakutavate hüvede kõrval tuleb näidata ka seda, kuidas kavatsetakse raha teenida.
    Liftikõne soovitatakse hästi läbi mõelda, seda harjutada ning olla valmis seda "une pealt" esitama.
    Liftikõnet ei pea tingimata pidama liftis, võimalusi võib avaneda ärialaste ürituste kohvipauside ajal või näiteks lennukis või lennujaama ootesaalis. Õnnelikuks juhuseks tuleb valmis olla, kuid üksnes juhuse peale ka ei pea lootma. Võib ka varitseda juhust, et õige inimesega koos lifti sattuda.
    Vaatlesime asja investorit otsiva ettevõtja seisukohalt, kuid samamoodi võib lühiesitluse ette valmistada kliendile oma toote või teenuse vastu huvi äratamiseks või enda tutvustamiseks potentsiaalsele tööandjale.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.