Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
TeliaSonera kaval trikike
Ka ametlik teade võib olla reklaamitrikk, tundub, kui vaadata TeliaSonera neljapäevast teadet Telekomi osaluse omandamise kohta pisut enam kui 90 protsendi ulatuses.
Statistika aktsionäride kohta, kes pärast teadet viimasel päeval pakkumise vastu võtsid, pole veel kättesaadav, kuid võib aimata, et arvestatav osa pidas õigemaks oma raha mujale teenima panna. Seda muidugi juhul, kui pole isu kohtukulli ees kõrgemat hinda nõuda või raha veel mõned kuud lukus hoida.
Pakkumine lõppes reedel kell 16. Eile kella kuueks õhtul veel pakkumise tulemusi kirjeldavat teadet tulnud ei olnud. Miks küll? Et aktsiate kokkulugemine hirmus palju aega võiks võtta, enam uskuda ei tahaks, sest alles neljapäeval võttis TeliaSoneral vaid kaks tundi, et börsiteates eestlasi oma osalusprotsendiga kurvastada. Teade kella 14:00 tulemustega oli Tallinna börsi kaudu kättesaadav juba kell 16:24 ning TeliaSonera kodulehel juba enne nelja pärastlõunal.
Kui Telekomi pakkumist tõttas TeliaSonera juba neljapäeval ise julgelt kuulutama, ei tahtnud reedel investorsuhete meeskond küsimustele Leedu telekomi TEO LT kohta kohe kuidagi vastata, öeldes vaid, et teatab osaluse saavutamise kohe pärast tulemuste kinnitamist. Reedel tulemusi ei tulnud ja eile jäi päring hoopis vastuseta.
Äripäeva Leedu sõsarlehe Verslo Zinios andmetel kogus TeliaSonera pakkumise teel vaid 2,88 protsenti aktsiatest ning koos turult ostetuga ületab tema osalus 66 protsenti, mis selgelt jääb ettevõtte sihtmärgist üsna kaugele maha. Ametlikku teadet siiski TeliaSonera kodulehelt ei leia ning investorid hõõruvad käsi kõrgema hinna väljameelitamiseks.
Ka Eesti Telekomi kohta pole lõplikke pakkumistulemusi avaldatud. Tekib väike kahtlus - äkki on tehtud hinnangutes väike viga ja TeliaSonera ei suutnud aktsionäre oma hinnapreemiaga siiski veenda?
Et ametlikud teadaanded valetaksid, ma ei usu, aga mingi konks peab asjas olema, kui tulemuste edastamine nii kaua aega võtab. Seda enam, et teame juba, kui kiiresti need tegelikult kättesaadavaks võib teha. Neljapäevane kaval reklaamitrikk oli tõesti hea mõjutusvahend püüdmaks veel kättesaamata jäänud aktsiaid.