• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 29.10.09, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rootslaste au ja uhkus Volvo võib langeda hiinlaste kätte

See on veelgi epohhiloovama tähendusega kui Rootsi autotööstuse lipulaevade müük ameeriklastele kümme aastat tagasi, kirjutas eile juhtkirjas Rootsi majandusleht Dagens Industri.
Kolmapäeval teatas Ford n-ö ametlikult, et eelistab võimalikest pakkujatest Hiina Geely juhitud konsortsiumi ning alustab nendega kõnelusi Volvo sõiduautode divisjoni müügiks. Hiinlastele oleks see seni suurim lääne autotööstuse ülesostmine, millega saadakse endale ka Volvo sõiduautode kaubamärk.
Geely kasuks on kaks kaalukat argumenti. Partnerlus Hiina ettevõttega tagab Volvole juurdepääsu maailma suurimale ja kiireima kasvuga autoturule. Prognoosi järgi müüakse Hiinas tänavu 11 miljonit sõiduautot. Aasta esimese üheksa kuuga langes Volvo kogukäibest Hiina arvele 6,2 protsenti. Kasvupotentsiaal on suur.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teiseks on Geelyl vajalikud rahalised ressursid nii Volvo ostuks kui ka investeeringuteks. Geely seljataga on Hiina riiklikud pangad.
Geely lubab, et Volvo sõiduautode tootmine jätkub Rootsis ja Belgias ning et firma peakorter ja tootearendus jäävad Rootsi. Kaua selline lubadus püsib, on iseasi. Nomura Securitiesi analüütik Mike Tyndall ütles Bloombergile, et kolme-nelja aasta pärast, kui tulevad uued mudelid, võib Hiina tootmise Rootsist ja Belgiast ära kolida.
Rootsi valitsuse reaktsioon oli eilse uudise peale positiivne, ehkki varem on Hiina omanike suhtes skepsist ilmutatud.
"Valitsuses vaatame me sellele positiivselt, et Volvo müügiplaanid edenevad," ütles kolmapäeval Rootsi majandusminister Maud Olofsson, rõhutades tehingu plusse. "Tuleb tõdeda, et uute autode suurimad turud ei ole enam Rootsis ega isegi mitte Euroopas. Need on Hiinas ja selle lähiümbruses," ütles minister.
Volvo hiinlastele müügiga on aga seotud rida probleeme, mis eelkõige puudutavad intellektuaalse omandi kaitset. Tehinguga saaks Hiina juurdepääsu tehnoloogiatele, mida Volvo kasutab kahasse Fordiga. Näiteks kasutavad ühist tehnoloogiat Volvo S40 ja Ford Focus ning Mondeo ja S80. Kui Geelyst saab Volvo uus omanik, vajavad hiinlased juurdepääsu sellele tehnoloogiale.
"Fordi jaoks on kõige halvem stsenaarium, kui Geely võtab tehnoloogia üle ja arendab oma koduturu jaoks välja oma mudeli," ütles IGH Global Insighti autoala analüütik Aaron Bragman.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele