Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Cresco oma osalust Estonian Airis ei müü

    "Cresco ei osale riigi ja SASi läbirääkimistel. Samuti ei räägi me eraldi läbi ei Eesti riigi ega SASiga," kommenteeris ta teadet SASi ja Cresco ühispakkumisest valitsusele osta ära nende osalus lennufirma.
    "Kui Estonian Air ning SAS jõuavad omavahel kokkuleppele SASi omandi ostmises riigi poolt, siis on Cresco hinnangul ettevõte normaalsest majandusprotsessist väljunud ning ei ole tõenäoline, et Cresco soovib jätkata poliitikute manipuleeritud ettevõttes," rääkis ta.
    Kuid isegi sellises olukorras ei näe me end Eesti riigiga omandi saatusest Estonian Airis läbi rääkimas, lisas Schults, kes on ka Estonian Airi nõukogu esimees.
    SAS ei välista ühtegi ostjat, kommenteeris SASi investorsuhete juht Sture Stølen.
    "Me ei saa öelda, millal või kuidas võiks see protsess lõppeda," lisas ta. Stølen märkis, et SAS ei kommenteeri müügiprotsessi, kuid võib kinnitada soovi müüa osalus Estonian Airis. Võimalikku miinimumhinda polnud Stølen nõus ütlema.
    Kui SASi osaluse omandamine peaks teoks saama, siis otsib riik uue strateegilise partneri, kuna lennundusäris valitseb tihe konkurents ja ELi õigusaktid piiravad riigil lennundusettevõtetele abi andmist, ütles peaminister Andrus Ansip.
    "Lennundusäri on globaalne äri ja üks väike tegija ellu ei jää. See on valdkond, kus pole võimalik ühel pisifirmal üksinda hakkama saada, ilma teistega väga tihedat koostööd tegemata," rääkis ta.
    Ansip kinnitas, et Eesti riigil pole veel plaani SASi osaluse ostmiseks. "Küll aga on SASil plaan võõrandada oma osalus Estonian Airis ja SAS on teinud pakkumise Eesti riigile see omandada. Me oleme valmis kaaluma. Hinnast sõltub ju väga palju," rääkis peaminister.
    Ansip kirjeldas tehingu eeldatavast sisust rääkides, et riik omandab osaluse ja maksab kinni ka seni antud laenud. See on see, mille üle peaksid hakkama läbirääkimised käima. "Ega hästi ei kujuta ette, et suurimaks kreeditoriks jääb SAS ja osalus läheb 100% üle Eesti Vabariigile," märkis ta.
    Kui palju raha on aga riik valmis Estonian Airi alla panema, arvestades nii SASi osaluse omandamist kui ka täiendavaid investeeringuid ettevõtte majandusliku seisu parandamiseks? Ansipi sõnul peab ennekõike selgeks saama Estonian Airi majandusseis.
    Küsimust, kas riigil on või ei ole raha, pole Ansipi ütlusel mõtet püstitada, kuna tegu on finantseerimistehinguga, ei mõjuta see riigieelarve tasakaalu ja eurotsooniga liitumist.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.