81% tippjuhtidest maailmas usub, et eelmise aastaga võrreldes nende ettevõtte müük tänavu suureneb, oma riigi majanduse taastumine leiab 60% arvates aset 2010 teisel poolel või 2011, selgus Davosis esitletud PwC uuringust.
Eile Maailma Majandusfoorumil Davosis esitletud PricewaterhouseCoopers’i (PwC) ülemaailmne tegevjuhtide uuring näitab ettevõtjate usku majanduse taastumisse ning prognoosib alanud aastaks nii töötajate arvu suurendamist kui ka tegevuskulude jätkuvat kärpimist.
Valdav enamus (81%) tippjuhtidest usub, et eelmise aastaga võrreldes nende ettevõtte müügikäive suureneb ning oma riigi majanduse taastumine leiab enamike (60%) arvates aset 2010. aasta teisel poolel või 2011. aastal. 21% vastanute arvates taastub majandus 2010. aasta esimesel poolel ning 13% hinnangul on see juba toimunud. Taastumise kiiruse osas on kõige optimistlikumad Aasia ettevõtted ja ettevaatlikumad Euroopa firmad
Suurenenud lootustega kaasneb ka suurem töötajate värbamine: 39% vastanuist plaanib eeloleva 12 kuu jooksul oma ettevõtte töötajate arvu suurendada (25% vähendab ning 34% jätab samaks). Eeldatav suurim töökohtade arvu kasv on panganduses, äri- ja professionaalsete teenuste vallas ja tehnoloogiasektoris. Võrdluseks: eelmisel aastal vähendas töötajate arvu 48%, suurendas 29% ja jättis samaks 22% ettevõtetest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Samaaegselt töötajate arvu suurendamise lootustega kavandavad ettevõtjad siiski tegevuskulude edasist kärpimist. Kui 2009. aastal kärpisid kulusid peaaegu kõik (88%), siis tänavu plaanib tegevuskulusid vähendada 69% vastanuist.
65% tippjuhtidest tunneb end ohustatuna majanduskriisi venimise riskist (siiski oluline langus 2009. a võrreldes, mil see suhtarv oli 85%), 60% näeb ohtu valitsusepoolsetes ülemäärastes regulatsioonides ning 59% rahaturgude ebastabiilsuses. Kesk- ja Ida-Euroopa piirkonna juhtide jaoks olid olulisimad riskid lisaks majanduskriisi venimisele (65%), ohud rahvusliku valuuta kursi stabiilsusele (62%) ning riigi makromajanduse tasakaalule (59%).
Pooled ettevõtjad näevad ohtu tarbijakäitumises aset leidnud muutustes (tarbijad ostavad vähem ning nõudlikumalt): enim tehnoloogia (66%), jaekaubanduse (64%), meedia ja meelelahutussektoris (60%).
Iga neljas vastanu arvas, et avalikkuse usaldus majandusharu vastu, milles ta ettevõtte tegutseb, on majanduskriisi käigus langenud. Kõige suurem tunnetatav usalduse langus oli panganduses (61% vastanute arvates), kindlustuses (46%) ja autotööstuses (38%).
Uuringut kommenteerinud PwC Eesti tegevjuhi Ago Vilu sõnul on maailmamajanduse seisund endiselt ebakindel, ent ettevõtjad on masenduse staadiumist liikunud mõõduka optimismini. Eelseisva tõusu ootuses on parim konkurentsipositsioon nendel ettevõtetel (ja riikidel), kes tegutsesid majanduskriisi ajal kiiresti ja otsustavalt, ent ilma paanikata, otsides ideid ja säilitades strateegilisi ressursse uue majandustõusu jaoks.
PwC traditsiooniline üleilmne tippjuhtide küsitlus (Global CEO Survey) viidi läbi juba 13ndat korda ning selle käigus intervjueeriti ligi 1200 juhti 52 riigist (nende seas ka 10 Eesti ettevõttest).
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!