Saarevälja kinnitusel kaotab AS Est-Trans Kaubaveod kaubanduskontserni ETK lepingu lõppemise tõttu kümneid miljoneid kroone. Saareväli ütles, et tarbijateühistute keskühistu on nende suurklient, kelle osa käibes ulatus viiendikuni. Võttes aluseks veofirma 2008. aasta käibe 126 miljonit krooni, on kliendi kaotuse mõju 25 miljonit.
Saareväli teatas, et koostöö ei saa jätkuda, kuna neil on veohindade kokkuleppes erimeelsusi. "Äri sünnib siis, kui mõlemad pooled on rahul, ja kuna praegu on kokkulepetes erimeelsused, siis ei ole mõistlik koostööleppeid sõlmida," rääkis ta. Suureväli lisas, et ettevõtte käibest 20% moodustav ETK ei olnud nõus nende tingimustega.
"Kui tellija soov on saada teenust sellise hinnaga, mis piltlikult öeldes võimaldab reega sõita, aga mitte palka maksta, siis ei ole mõtet tööd teha," selgitas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Saareväli möönis, et nad olid küll hinnapakkumises paindlikud, kuid ei taha osutada siiski teenust, mille juures peaksid ise raha karbiga kaasa panema.
Küsimusele, kas kaotada viiendik käibest ei ole praeguses turuolukorras murettekitav, vastas vedaja, et seda äri ei tehta käibe pärast. "Äri tehaksegi ikka sellepärast, et midagi peab joone alla jääma plussmärgiga," lausus Saareväli.
"Käibe kaotus ei ole meile mingi probleem," toonitas ta. "Kui numbrid tulevad sellised, mis eeldavad teenuse osutamisele pealemaksmist, siis on mõistlik seda teenust mitte osutada," rõhutas Saareväli. "Selgelt kergem on sellisest kliendist ise loobuda kui jätkata sellist nii-öelda piinarikast surma," märkis ta.
Est-Trans Kaubaveod on ettevõtte omaniku sõnul teinud ETKga koostööd ligi kolm aastat. Edaspidist koostööd ta ei välista, kui erimeelsustes jõutakse kokkuleppele.
Kaubanduskontserni ETK juht Kati Kusmin tunnistas, et veokonkursi tulemusel jäi Est-Trans Kaubaveod kõrvale ning veolepingud sõlmitakse firmadega, kes tegid paremad pakkumised.
"Kas me oleksime pidanud ostma teenust kallimalt, kui turul pakutakse?" vastas Kusmin küsimusega, miks nii pikaajalise partneriga veolepinguid ei pikendata.
Tema sõnul oli kõigil vedajatel võimalik teha oma pakkumine ja Est-Trans ei teinud konkurentidega võrreldes ETK-le soodsaimat pakkumist.
Saarevälja väidet, et ETKga koostöö jätkumine oleks tähendanud kahjumiga teenuse osutamist, kommenteeris Kusmin, et saab neist täiesti aru. "Kui nende kulubaas on selline, mis ei võimaldanud teha paremat pakkumist, siis on see ettevõtte otsus. Ettevõte ei saa ju pikemat aega kahjumlikku tegevust arendada," tõdes Kusmin.
Järelikult on teistel firmadel kas kulubaas madalam või mahud ja marsruudid teistsugused, et nad said meile paremaid pakkumisi teha, arvas Kusmin. Uute veopartnerite nimesid Kusmin veel avalikustada ei tahtnud, kuna lepingud on veel sõlmimata.
ETK leping Est-Transiga kestab maikuuni.