Täna teatas General Motors, et esmakordselt firma ajaloos müüs USA autotootja Hiina turul rohkem autosid, kui kodumaal.
GM-i ja tema tütarettevõtete autosid müüdi Hiinas aasta esimese kuue kuuga 1,21 miljonit, samal ajal kui Detroidis baseeruv ettevõte müüs kodumaal 1,08 miljonit sõiduautot. Firma pressiendaja Michael Albano sõnul on tegu esimese korraga firma 102-aastases ajaloos, kui välisriigi müügid ületavad “järjepidevalt” kodumaise turu müüki, vahendab Bloomberg.
Hiina on muutunud GM-ile elulise tähtsusega turuks. Läinud aasta keskel pidi firma läbi elama pankroti ja just kasvav Hiina autoturg on haavu lakkuvale autotootjale pakkumas suurt kasumit, mis kindlasti mõjub hästi aasta viimases kvartalis kavandatavale IPO-le.
“Hiina on GM-i üks eredamaid turge maailmas,” ütles HIS Global Insight analüütik John Zheng Bloombergile. “GM on Hiina turul teinud teistest Ühendriikide autotootjatest paremat tööd. Selle turu meeletu potentsiaal annab GM-i kasvule vaid hoogu juurde.”
Artikkel jätkub pärast reklaami
Läinud aastal aitasid Hiina valitsuse stiimulpaketid kasvatada automüüki 46% 13,6 miljonini, ületades esimest korda ajaloos USA-d, kelle müük langes 21% 10,4 miljoni autoni. Viimati müüdi USA-s sedavõrd vähe autosid aastal 1982.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!