Andrus Aljas • 28. september 2010
Jaga lugu:

Selginev sinine taevas

Sügis on kaasa toonud rohelise värvi hoogsa taandumise. Ka lennunduses. Taevas Eesti kohal on sinine ja kevadega võrreldes selgem. Kui veel hiljuti seisime silmitsi keerulise olukorraga, mil ootasime selgust ettevõtte omandisuhetes ning lahenduse ootuses pidasime pingsaid läbirääkimisi uute lennukite ostutehingu lõpuleviimiseks, siis nüüdseks on olukord lahenenud ning me saame julgemalt tegutseda. Meid toetavad suurepärased uudised majanduskeskkonna paranemisest, mis peaks ka lennundusele uue hoo sisse puhuma.

Tänavu teatasime sisenemisest Leedu turule ja esimese otselennuliini avamisest Vilniusest. See oli meie jaoks ajaloolise ning märgilise tähendusega samm, mis ei vähenda Eesti turule suunatud fookust. Lennunduses on mahuefektil väga suur mõju ning seetõttu on ainult madalate hindadega konkurente lüüa praktiliselt võimatu. Leedu lennuturul tegutsemine toetab meie jaoks nii vajalikku kasumlikult toimivate lennumahtude suurendamist, mis on absoluutseks eelduseks kasvamiseks ka kohalikul turul.

Leedu turul on võimalusi kiiretele ja paindlikele tegutsejatele palju - kuigi arvestusmetoodika omapära tõttu jäi Eesti maailma riikide konkurentsivõime raportis lennuühenduste edetabelis Leedust 20 kohta tahapoole, siis tegelikult on näiteks Tallinnast võimalik lennata otse 33 sihtkohta, samas kui Vilniusest on see arv ligi 25. Seda hoolimata sellest, et Leedu rahvaarv on Eesti omast ligi kolm korda suurem ning leedukad on olnud edukad välisinvesteeringute riiki meelitamisel!

Kuid pelgalt konkurentide järgi oma firma strateegia kujundamine on väga ohtlik tee, hinnasõja ja dumpinguga kaasaminek võib lausa hukatuslikuks saada. Klientidele antud lubadused tuleb täita, sest nad ei andesta endaga katsetamist ega manipuleerimist. Fookust tuleb hoida meie kohalikust turust lähtuvatel eesmärkidel ja meie klientide paremal teenindamisel.

Mis meil plaanis on? Meie esmane lähiperioodi eesmärk on pakkuda kiireid lennuühendusi kolmekümnesse Euroopa kõige tähtsamasse ja suurima nõudlusega sihtkohta kaks korda päevas kas otse või ühe ümberistumisega, kusjuures viimase korral ei tohiks ooteaeg kahe lennu vahel ületada 1,5 tundi. Ka mandritevaheliste lendude puhul saab me klient ühe ümberistumisega igapäevaselt olulisematesse maailma metropolidesse.

Samuti tahame, et klient saaks kõik reisi sujuvaks korraldamiseks vajalikud teenused (lisaks lennupiletitele autorent, hotell, reisikindlustus jms) osta ühest kohast - meie kodulehelt.

Me väärtused on võitlusvaim, väärikus ja hoolivus ning me tahame olla heas mõttes jonnakas ja rahvuslikult eripärane lennufirma. Meie tee ei ole iseloomutu odavlendamine anonüümsele ja vaid hinnale orienteerunud kliendile. Meie sihtpunkt on kliendi rahulolu. See sõnum ei räägi ainult nägusate vormidega kaasnevast välisest muudatusest, vaid osutab ka sellele, mille poole me püüdleme - vormi kannab suurepärane teenindaja. Me ei anna garantiisid, et oleme parimad, küll aga lubaduse, et me hoolime oma reisijast ja püüdleme parima poole. Me pakume kliendile lennukogemust, kus talle pakutakse viisakat teenindust ja mugavust.

Samas puudub meil illusioon rahvuslikkuse ületähtsustamisest - reisi planeerides lähtub klient nii täna kui ka homme lennuaegade sobivusest, hinnast ja mugavusest ning on tema enda otsustada, kuhu ta oma hierarhias kodumaisuse mõõtme paigutab.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas