• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mõisa ellujäämisstrateegia

    Majanduskriisi ajal oli minu ellujäämisstrateegiaks enda ettevõtete jagamine kolme gruppi. See grupeerimine kehtib kõigi Eesti ettevõtete kohta, rääkis Mõis Äriplaanil esinedes.

    "Ka mulle tuli majanduskriis üllatusena. Vältisin ettevõtete konsolideerimist, emaettevõttele laenu või kohustuste võtmist. Kaks minu osalusega ettevõtet on ka pankrotistunud, teistel pole häda midagi,“ lausus Mõis, kelle osalusega ettevõtteid on kõigis kolmes grupis. Pankrotis on Mõisa osalusega Kodumajagrupp ja Alsberg.
    Mõisa liigituse kohaselt jagunevad ettevõtjad kolmeks: esimeses liigas on kriisikindlad hinnatõstajad, teises liigas on visad kohanejad ja kolmandas liigas on lõpetajad.
    „Kriisikindlad hinnatõstjad on eeskätt monopolid, kelle hüüdlauseks on, et hinnatõusu põhjustavad sisendid ja meist ei sõltu midagi, meie oleme kõik teinud ja me ise ei saa midagi enam teha, kui ainult hinda tõsta,“ iseloomustas Mõis. Ta ütles, et esimesena tuleb kohe meelde Eesti Energia, kes on sel aastal tõstnud juba kolmel korral hinda ja järgmisel aastal tõuseb hind jälle.
    Mõisa sõnul on keeruline saada teada, kui sageli Eesti Energia hinda on tõstnud, sest sellist infot energiafirma oma kodulehel ei avalda. 
    Energiasektor ja teised monopolid on ka hea magus sektor, sest nende kasumi suurus ja investeeringute maht on seadusega paika pandud. „Kasumi mittesaamine on ebaseaduslik ja ma olen õnnelik, et olen ka sellesse valdkonda sattunud,“ märkis Mõis ja lisas, et tema silmad ei näe tõenäoliselt kunagi, kuidas Saaremaa ja mandri vahel praamiühendust korraldav firma võiks jääda kahjumisse.
    Jüri Mõis ise on Freenergy ASi  kaudu üks OÜ Nelja Energia omanikest ja läbi firmade üks suuremaid taastuvenergia toetuse saajaid. Mõisa ja tema äripartneritega seotud kahe töösoleva tuulepargi peale on kogunenud 150 miljonit krooni puhaskasumit, millest 24,3 miljonit määrati omanikele dividendideks.
    Lisaks viidi mõlemast tuulepargist mullu juhtimis- ja edukustasudena välja 7,1 miljonit krooni. Need tasud liiguvad juhtimisteenust osutavasse OÜsse Nelja Energia, millest osanikud on viimase nelja aastaga võtnud omakorda 30 miljonit krooni dividende.
    Mõisa liigituse järgi on teine grupp ettevõtjaid visad kohanejad, kelle jaoks praegu olulisemateks küsimusteks konkurentsivõime tagamine ja võlaprobleemide lahendamine.
    Kolmanda grupi moodustavad lõpetajad, kes ütlevad, et käive on kadunud ja nüüd algab likvideerimine või pankrotiprotsess. „Likvideerimine on ilusalt öeldud, tegelikult tuleks kasutada väljendit ettevõtte omaniku poolt hülgamine,“ märkis Mõis. "Hukkuvad ettevõtjad on tänaseks kõik selgunud," oli Mõis veendunud, et olukord enam hullemaks ei lähe.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi teadur: süsinikdioksiid tuleb kinni püüda
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
Swedbank tõstis Šiauliai Panga aktsia hinnasihti Tõusuruumi nähakse 34%
Swedbanki hinnangul on Šiauliai Panka toetamas tugev taustsüsteem ning tulemuste paranemine, mille tõttu tõsteti ka aktsia hinnasihti. Praeguselt tasemelt nähakse aktsiale 33,7 protsenti tõusuruumi.
Swedbanki hinnangul on Šiauliai Panka toetamas tugev taustsüsteem ning tulemuste paranemine, mille tõttu tõsteti ka aktsia hinnasihti. Praeguselt tasemelt nähakse aktsiale 33,7 protsenti tõusuruumi.
Meediafirmade TOPi võitja Ekspress Meedia: nii tugev taastumine oli meilegi üllatus
Eriolukord kogu maailmas pani inimesed usaldusväärset meediat lugema, 2020. aastal kasvas Ekspress Meedia digitellijate arv 55%, mis on kõigi aegade rekordkasv. 2021. aastal on trend on sama tugev olnud.
Eriolukord kogu maailmas pani inimesed usaldusväärset meediat lugema, 2020. aastal kasvas Ekspress Meedia digitellijate arv 55%, mis on kõigi aegade rekordkasv. 2021. aastal on trend on sama tugev olnud.
Trükitööstuse TOPi III koht: rahatrüki masinad vuravad hoolega
Hetkel majanduse jahtumist väga ei ennusta, rahatrüki masinad vuravad hoolega ja kindlasti sealt osa läheb tarbimisse, mis omakorda peaks meile ka tulevikus tööd andma, ütles tekstiilist kaelapaelu ning siidist etikette ja kartongist tootesilte valmistava Jospel OÜ tegevjuht Juha Lõmps.
Hetkel majanduse jahtumist väga ei ennusta, rahatrüki masinad vuravad hoolega ja kindlasti sealt osa läheb tarbimisse, mis omakorda peaks meile ka tulevikus tööd andma, ütles tekstiilist kaelapaelu ning siidist etikette ja kartongist tootesilte valmistava Jospel OÜ tegevjuht Juha Lõmps.