• OMX Baltic−0,79%300
  • OMX Riga0,4%890,44
  • OMX Tallinn−0,4%2 058,78
  • OMX Vilnius0,22%1 195,11
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,35%8 822,78
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,43
  • OMX Baltic−0,79%300
  • OMX Riga0,4%890,44
  • OMX Tallinn−0,4%2 058,78
  • OMX Vilnius0,22%1 195,11
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,35%8 822,78
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,43
  • 26.10.10, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vähi: Ust-Luga võtab vaid osa kaupu endale

Tallinna Sadama alla kuuluvate sadamate kaubakäive on tänavu märgatavalt kasvanud. Septembris ulatus see 27,2 miljoni tonnini, mis on 16,8% rohkem kui mullu. Sealjuures on kasvu märgata kõigi kaubaliikide puhul.
Sillamäe sadamas tegutseva terminali TankChem direktori Vjatšeslav Spirini sõnul jäi tema ettevõttes kaubavoog samale tasemele. "Sarnaselt 2008. aastaga on see minimaalsel tasemel. Transiidiprobleemi tuleb lahendada poliitilisel tasandil. Peamine turg, nimelt Venemaa, on meie jaoks suletud," märkis Spirin.
Transiidispetsialist Raivo Vare sõnul mõjutas veosekäibe kasvu regioonis rida faktoreid, eelkõige maailmamajanduse elavnemine.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Venema ja Euroopa Liidu vahel liikuva kauba maht kasvab. See toob kasu kõigile: arenevad regiooni kõik sadamad," kinnitas Sillamäe sadama kaasomanik Tiit Vähi. "Ust-Luga sadama laiendamisega läheb osa kaupu Venemaale. Kuid 100protsendist kadu ei tule," märkis ta.
Venemaa töösturite ja ettevõttevõtjate liidu asepresident Aleksandr Murõtšev ütles Delovõje Vedomostile, et veoste mahud kasvavad ning Venemaa peab hajutama riske. Spirini arvates viib Ust-Luga sadama projektide käivitamine põhilised kaubavood Eestist ära ning võimlik, et Eesti sadamad tunnevad tööpuudust.
19 planeeritud terminalist töötab praegu 9. Käib ettevalmistus naftaterminali avamiseks.
Loogiline, et uue sadama tekkimine mõjutab samas regioonis tegutsevaid ja samu sadamateenuseid pakkuvaid sadamaid. Vaatamata Ust-Luga arengule jäävad meie konkurentsieelised alles: sügav meri, aastaringne navigatsioon (99%), arenenud infrastruktuur ja logistikavõrk sadamast sihtpunktideni.
Masuuditerminali valmimine Ust-Lugas muidugi mõjutab ka meid. Arvestades kaubavahetuse prognoose, ei suuda Venemaa teenindada oma sadamate kaudu kõiki veoseid. Kaupu jätkub ka Baltimaadele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele