• OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,66
  • OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,66
  • 26.10.10, 20:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Endine pangajuht pakub Suurde väina gondliliiklust

Kunagine Nordea panga juht Eestis Juhani Seilenthal pakkus Suure väina liiklusühenduse uuringusse lisaks sillale, tunnelile ja parvlaevaühendusega jätkamisele kaalumiseks ka gondliühenduse, kirjutas Saarte Hääl.
Seilenthali sõnul on rööbastransport gondlitega ehk õhu-tramm silla väiksem vend väiksemate finants- ja keskkonnamõjudega. Kas kaks miljardit krooni säästu läheb kellelegi korda, kas autosaaste kaotamine Suure väina piirkonnas läheb kellelegi korda, kas umbes 40% materjaliressursside vähesem kasutamine läheb kellelegi korda, kas kloriidide kasutamata jätmine läheb kellelegi korda, küsis Seilenthal ühes oma viimases läkituses majandusminister Juhan Partsile.
"Gondliühenduse analüüsimist töö lähteülesanne ette ei näe, küll aga on töövõtja kohustus esitatud ettepanekule vastata ja anda lühike hinnang gondliühenduse sobivusele antud olukorras ja täiendava analüüsi vajalikkusele," selgitas maanteeameti peadirektor Tamur Tsäkko Seilenthalile saadetud vastuses ning lisas, et maanteeamet ega ka töövõtja ei pea gondliühenduse analüüsi Suure väina liiklusühenduse kontekstis vajalikuks.
Maanteeameti peadirektori sõnul on haaratsitega gondlite kasutamine aja- ja energiamahukas, samuti on gondliühendus suutlikkuse poolest parimal juhul võrreldav parvlaevaühendusega, kuid erinevalt viimasest on gondlite kasutamiseks vajalik infrastruktuur vaja alles rajada, samas kui parvlaevade kasutamiseks on see olemas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele