Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
"Trükikoda töötab nagu kellavärk"
Trükikoda Printall töötab nagu kellavärk ja on seetõttu suutnud rahvusvahelisel turul väga hästi läbi lüüa, kommenteeris Ekspress Grupi juhatuse esimees Gunnar Kobin grupi kolmanda kvartali tulemusi.
"Igoril (Äripäeva peadirektoril Igor Rõtovil - toim.) on õigus, trükikoda töötab nagu kellavärk ja on seetõttu suutnud rahvusvahelisel turul väga hästi läbi lüüa. Ettevõttel on tugev juhtkond ja hoog on sees," sõnas Kobin.
Rõtov ütles Ekspress Grupi tulemusi kommenteerides, et silma torkas trükioja suur kasum, aga ka muljetavaldav kulude kokkuhoid kogu ettevõttes. "Ootamatu oli näha Eesti Päevalehel nii suurt kahjumit," lisas ta.
Kobini sõnul on Eesti Päevalehe (EPL) majandustulemust varasematel aastatel kõvasti aidanud raamatusarja kirjastamine, mis on varasemalt teeninud miljoneid kroone, kuid sel aastal lõpetab ilmselt nullis. "Sellest ka ettevõtte kahjumlikkus võrreldes varasemaga."
"Kuivõrd meil on selles ettevõttes partner, kes kannab koos meiega ka rahastamise koormat, siis pole EPL-i tulemus Ekspress Grupile ülemäära koormav. Küll aga on meil ideid, mida päevalehtede sektoris edasi teha ja hetke me kaalume kuidas täpselt edasi liikuda," märkis ta.
Kobin tõdes, et head meelt teeb Eesti Ekspressi ja Maalehe kirjastaja, kes on sisuliselt ujunud vastuvoolu ja turgu löönud. "Lisaks kevadisele tooteuuendusele on Ekspress tehnoloogiasõbralikke lugejaid kohe kohe üllatamas ka millegi uuega. Samuti on olnud hoos Maalehe meeskond."
"Online'i poolepeal on muidugi selge, et Delfi Leedu ja Eesti on teinud mehetegusid ja samuti turgu löönud, Lätis oleme kahjuks koos turuga vajunud, kuid siin oleme astunud mõned sammud olukorra parandamiseks nii toote endaga kui ka meekonnaga," rääkis Kobin.
"Ukrainas oleks meie areng võinud olla kiirem, kuid tõsi on see, et selles riigis ei ole internet ega ka online reklaam veel selliseid mõõtmeid võtnud, nagu ta Baltikumis on. Just värskelt läbi viidud kaadrimuudatus aitab meid veidi kulusid kokku hoida ja samas on ettevõtte juhtimine nüüd kohalikke olusid kõige enam tundvates kätes," selgitas ta.
"Oleme kolmanda kvartali tulemustega ise rahul, ettevõte püsib aasta alguse sisemistes prognoosides ning loodame, et terve aasta lõppeb positiivses võtmes," nentis Kobin.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.