Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    KUIDAS panna klienti oma toote eest rohkem maksma?

    Eesti toidupoodides valitseb suur kaubaküllus ning seetõttu vaevavad paljud ettevõtjad oma pead küsimusega, milliste nippidega veenda klienti kaupluses just oma toote järele kätt sirutama. "Võtmesõna on muidugi turundus ja reklaam ehk enda toodete ja ettevõtte teadvustamine tarbijatele," arvas Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp.
    Paraku peab majanduslanguse perioodil Potisepa sõnul tõdema suurte ülemaailmsete kontsernide turundusraha domineerimist ja Eesti tootjate tagasitõmbumist turunduses. "Siin on eelis nendel tugevatel ettevõtetel, kes tarbijaid ka rasketel aegadel ära ei unusta ning oma tugevaid ja tuntud kaubamärke edasi arendavad," rääkis Potisepp.
    Rakvere Lihakombinaadi turundusdirektori Liina Jaansoni kinnitusel on mitmes tarbijauuringus välja toodud aspektid, mille järgi Eesti tarbija valikuid teeb. "Liha ja lihatoodete puhul on kindlasti oluline toote värskus, kvaliteet ning toote maitse - ehk kas see lihatoode pakub peale kõhutäie ka maitseelamust ning kas toode eristub teistest riiulil olevatest toodetest piisavalt, et ta meelde jääks," rääkis Jaanson. Eesti tarbijate jaoks on Jaansoni sõnul värske liha eripäraks kindlasti lisaks eelmainitule ka päritolu küsimus.
    Kuigi tarbijale on ostude tegemisel toiduaine päritolu tähtsus vähenenud, siis usaldatakse Potisepa sõnul endiselt tuttavaid ja tuntud kaubamärke ja töötlejaid. "Usun, et sama kehtib ka kodumasinate ja muude kaupade puhul - ostetakse kas hinda või tuntud kaubamärke ja eeldatavat kvaliteeti," kinnitas Potisepp.
    Ka Jaanson kinnitas järjepideva töö olulisust kaubamärgi ja toodete tutvustamisel. "Kui küsida, kuidas saada tarbija poes ostma meie toodet, siis lisaks tugevale brändile, kvaliteedile ja maitseelamusele tegeleme pidevalt müügiedendusega," selgitas ta. Jaanson loetles Rakvere Lihakombinaadi näitel ettevõtmisi: "Korraldame degusteerimisi, promome ning tutvustame uusi tooteid meediakanalite kaudu."
    Maag Piimatööstuse turundusjuhi Ruta Kallaspooliku sõnul on väikese piimatööstuse konkurentsieelised paindlikkus, innovaatilisus ning head ideed. Samuti on tema kinnitusel ülioluline toodete tervislikkus. "Tootearenduse tulemusena pole meie toodetes säilitusaineid ega sünteetilisi toiduvärve ning hiljuti tõime turule kohukese, mille glasuuris ainsana Eestis toodetutest pole hüdrogeenitud taimerasvu," tõi ta näite.
    Tarbijate teadlikkuse kasvule ja tervislikkusele on Potisepa sõnul üha enam tähelepanu pöörama hakatud. "Sellest on küll räägitud, aga minu mäletamist mööda pole tarbijad ise kunagi varem nendele teemadele nii palju tähelepanu pööranud," selgitas ta.
    Kallaspooliku sõnul on lisandväärtusega tooted konkurentsieeliseks võitluses kaupluste omamärgitoodete ehk private label'iga. "Mida kõrgema lisandväärtusega ja unikaalsem toode, seda raskem on seda kopeerida või asendada välismaise odavama analoogiga," rääkis Kallaspoolik.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.