• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    KUIDAS panna klienti oma toote eest rohkem maksma?

    Eesti toidupoodides valitseb suur kaubaküllus ning seetõttu vaevavad paljud ettevõtjad oma pead küsimusega, milliste nippidega veenda klienti kaupluses just oma toote järele kätt sirutama. "Võtmesõna on muidugi turundus ja reklaam ehk enda toodete ja ettevõtte teadvustamine tarbijatele," arvas Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp.
    Paraku peab majanduslanguse perioodil Potisepa sõnul tõdema suurte ülemaailmsete kontsernide turundusraha domineerimist ja Eesti tootjate tagasitõmbumist turunduses. "Siin on eelis nendel tugevatel ettevõtetel, kes tarbijaid ka rasketel aegadel ära ei unusta ning oma tugevaid ja tuntud kaubamärke edasi arendavad," rääkis Potisepp.
    Rakvere Lihakombinaadi turundusdirektori Liina Jaansoni kinnitusel on mitmes tarbijauuringus välja toodud aspektid, mille järgi Eesti tarbija valikuid teeb. "Liha ja lihatoodete puhul on kindlasti oluline toote värskus, kvaliteet ning toote maitse - ehk kas see lihatoode pakub peale kõhutäie ka maitseelamust ning kas toode eristub teistest riiulil olevatest toodetest piisavalt, et ta meelde jääks," rääkis Jaanson. Eesti tarbijate jaoks on Jaansoni sõnul värske liha eripäraks kindlasti lisaks eelmainitule ka päritolu küsimus.
    Kuigi tarbijale on ostude tegemisel toiduaine päritolu tähtsus vähenenud, siis usaldatakse Potisepa sõnul endiselt tuttavaid ja tuntud kaubamärke ja töötlejaid. "Usun, et sama kehtib ka kodumasinate ja muude kaupade puhul - ostetakse kas hinda või tuntud kaubamärke ja eeldatavat kvaliteeti," kinnitas Potisepp.
    Ka Jaanson kinnitas järjepideva töö olulisust kaubamärgi ja toodete tutvustamisel. "Kui küsida, kuidas saada tarbija poes ostma meie toodet, siis lisaks tugevale brändile, kvaliteedile ja maitseelamusele tegeleme pidevalt müügiedendusega," selgitas ta. Jaanson loetles Rakvere Lihakombinaadi näitel ettevõtmisi: "Korraldame degusteerimisi, promome ning tutvustame uusi tooteid meediakanalite kaudu."
    Maag Piimatööstuse turundusjuhi Ruta Kallaspooliku sõnul on väikese piimatööstuse konkurentsieelised paindlikkus, innovaatilisus ning head ideed. Samuti on tema kinnitusel ülioluline toodete tervislikkus. "Tootearenduse tulemusena pole meie toodetes säilitusaineid ega sünteetilisi toiduvärve ning hiljuti tõime turule kohukese, mille glasuuris ainsana Eestis toodetutest pole hüdrogeenitud taimerasvu," tõi ta näite.
    Tarbijate teadlikkuse kasvule ja tervislikkusele on Potisepa sõnul üha enam tähelepanu pöörama hakatud. "Sellest on küll räägitud, aga minu mäletamist mööda pole tarbijad ise kunagi varem nendele teemadele nii palju tähelepanu pööranud," selgitas ta.
    Kallaspooliku sõnul on lisandväärtusega tooted konkurentsieeliseks võitluses kaupluste omamärgitoodete ehk private label'iga. "Mida kõrgema lisandväärtusega ja unikaalsem toode, seda raskem on seda kopeerida või asendada välismaise odavama analoogiga," rääkis Kallaspoolik.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Lauri Läänemets: küpse mõtlemisega ärieliit on hõivamas sotside valimisprogrammi
Sotsiaaldemokraadid peavad tõsiselt peeglisse vaatama, kui meie väärtuste eestkõnelejateks on saamas erakonna asemel riigi ärieliit, kirjutab sotside uueks juhiks kandideeriv Lauri Läänemets.
Sotsiaaldemokraadid peavad tõsiselt peeglisse vaatama, kui meie väärtuste eestkõnelejateks on saamas erakonna asemel riigi ärieliit, kirjutab sotside uueks juhiks kandideeriv Lauri Läänemets.
Tark planeerija kasvab miljonäriks
Oma kodu ostmise soovist ja teiste rahaasjade juhtimisest välja kasvanud investeerimispisik on toonud Kadri Mäsaku sinnamaale, et tal on abikaasaga ligemale miljoni euro suurune investeerimisportfell, mis on toonud mõlemale finantsvabaduse.
Oma kodu ostmise soovist ja teiste rahaasjade juhtimisest välja kasvanud investeerimispisik on toonud Kadri Mäsaku sinnamaale, et tal on abikaasaga ligemale miljoni euro suurune investeerimisportfell, mis on toonud mõlemale finantsvabaduse.
Foxway neelas konkurendi Taanis
Rootsi IT- ja nutiseadmete ringmajandusega tegelev Foxway Group, kelle raskuskese asub Tartus, omandas taanlaste Dansk Computer Center A/S-i.
Rootsi IT- ja nutiseadmete ringmajandusega tegelev Foxway Group, kelle raskuskese asub Tartus, omandas taanlaste Dansk Computer Center A/S-i.
Valitsus kavandab kaugküttele lisatoetust
Sadadesse miljonitesse eurodesse ulatuva energiahindade toetuspaketiga jäeti unarusse kaugküttega majapidamised, mis moodustavad kodudest poole. Nüüd hakkab valitsus tekkinud vajakajäämist lappima.
Sadadesse miljonitesse eurodesse ulatuva energiahindade toetuspaketiga jäeti unarusse kaugküttega majapidamised, mis moodustavad kodudest poole. Nüüd hakkab valitsus tekkinud vajakajäämist lappima.