Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nordecon Infra jäi teelõigu remonditöödega jänni
Maanteeameti kinnitusel oli objekti valmimise tähtaeg 15. novembril ning seda ei ole muudetud. Ehkki Nordecon Infra on esitanud tähtaja pikendamise taotluse, pole amet nende põhjendustega nõus. Samuti on maanteeamet teatanud töövõtjale kavatsusest teda hilinemise eest trahvida, summa suurus sõltub viivituse pikkusest.
Kui möödunud nädalal vapustasid avalikkust kaitsepolitsei läbiotsimised maanteeametis, majandusministeeriumis ja Nordeconis, siis nende üks põhjus oli Liiapeksi-Loobu hange. Mullu 5. oktoobril lõid Nordecon Infra ja maanteeameti esindajad käed, et hiljemalt selle aasta novembri keskpaigas vuravad autojuhid Loksa teeristist kuni Viitnani remonditud sõidusuunal uuel siledal asfaldil. Kahekümne kilomeetri remontimine maksab 122 miljonit krooni ning enamik rahast tuleb Ühtekuuluvusfondist.
Lepingu sõlmimisel ei osanud aga keegi karta, et töötegemise asemel keskendutakse hoopis vaidlustele kasutatavate materjalide üle. Projekti järgi tuli asfaldi alla panna graniitkillustiku kiht, kuid kevadel hakkas Nordecon Infra tellijat veenma, et tuleks kasutada hoopis freesitud asfaldi, bituumeni, tsemendi ning lubjakivikillustiku segu.
"Kuna töövõtja lootis projekti muudatuse sõlmimisele, siis tekkis tal muudatuse mitteaktsepteerimisel probleeme graniitkillustiku tarnega, mis ongi seisaku põhjus," rääkis maanteeameti peadirektori asetäitja Märt Puust augustis.
Tulemuseks oligi, et kõige magusamal teedeehituse ajal töö hoopis seisis.
Nordecon Infra peadirektor Erkki Suurorg põhjendas suvel vaidlusi sellega, et maanteeameti poolt eraldi projekteerimishankega tellitud projekt ei vasta kehtivatele normatiividele ja standarditele, mistõttu nad ei saa algse projekti järgi ehitada ja tööle lepingus nõutud viieaastast garantiid anda.
Suurorg lootis toona, et kui saabub järelevalve juhis ja normidele vastav tehniline projekt, siis nad loodavad tellijaga uues lõpptähtajas kokkuleppele jõuda.
Millal saavad autojuhid sõita remonditud teelõigul?
Miks on tähtaeg üle läinud?
Kui suureks võivad trahvid Nordeconi jaoks minna ja kas te nõustute nendega?
Tallinna-Narva maantee Liiapeksi-Loobu teelõigu ehitustööde lepingu osas on Nordecon Infra taotlenud maanteeametilt lepingutähtaja pikendust kuni 2011 suve lõpuni. Edasisi kommentaare saame anda kohe, kui oleme läbirääkimistega lõpule jõudnud.