• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 21.11.10, 23:00

Nordecon Infra jäi teelõigu remonditöödega jänni

Maanteeameti kinnitusel oli objekti valmimise tähtaeg 15. novembril ning seda ei ole muudetud. Ehkki Nordecon Infra on esitanud tähtaja pikendamise taotluse, pole amet nende põhjendustega nõus. Samuti on maanteeamet teatanud töövõtjale kavatsusest teda hilinemise eest trahvida, summa suurus sõltub viivituse pikkusest.
Kui möödunud nädalal vapustasid avalikkust kaitsepolitsei läbiotsimised maanteeametis, majandusministeeriumis ja Nordeconis, siis nende üks põhjus oli Liiapeksi-Loobu hange. Mullu 5. oktoobril lõid Nordecon Infra ja maanteeameti esindajad käed, et hiljemalt selle aasta novembri keskpaigas vuravad autojuhid Loksa teeristist kuni Viitnani remonditud sõidusuunal uuel siledal asfaldil. Kahekümne kilomeetri remontimine maksab 122 miljonit krooni ning enamik rahast tuleb Ühtekuuluvusfondist.
Lepingu sõlmimisel ei osanud aga keegi karta, et töötegemise asemel keskendutakse hoopis vaidlustele kasutatavate materjalide üle. Projekti järgi tuli asfaldi alla panna graniitkillustiku kiht, kuid kevadel hakkas Nordecon Infra tellijat veenma, et tuleks kasutada hoopis freesitud asfaldi, bituumeni, tsemendi ning lubjakivikillustiku segu.
"Kuna töövõtja lootis projekti muudatuse sõlmimisele, siis tekkis tal muudatuse mitteaktsepteerimisel probleeme graniitkillustiku tarnega, mis ongi seisaku põhjus," rääkis maanteeameti peadirektori asetäitja Märt Puust augustis.
Tulemuseks oligi, et kõige magusamal teedeehituse ajal töö hoopis seisis.
Nordecon Infra peadirektor Erkki Suurorg põhjendas suvel vaidlusi sellega, et maanteeameti poolt eraldi projekteerimishankega tellitud projekt ei vasta kehtivatele normatiividele ja standarditele, mistõttu nad ei saa algse projekti järgi ehitada ja tööle lepingus nõutud viieaastast garantiid anda.
Suurorg lootis toona, et kui saabub järelevalve juhis ja normidele vastav tehniline projekt, siis nad loodavad tellijaga uues lõpptähtajas kokkuleppele jõuda.
Millal saavad autojuhid sõita remonditud teelõigul?
Miks on tähtaeg üle läinud?
Kui suureks võivad trahvid Nordeconi jaoks minna ja kas te nõustute nendega?
Tallinna-Narva maantee Liiapeksi-Loobu teelõigu ehitustööde lepingu osas on Nordecon Infra taotlenud maanteeametilt lepingutähtaja pikendust kuni 2011 suve lõpuni. Edasisi kommentaare saame anda kohe, kui oleme läbirääkimistega lõpule jõudnud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele