Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ameerikas algas täna jõuluhüsteeria
Ameerika jaeketid alustasid täna jõuluallahindluste hooaega, mis võib anda kogu nende aastasest käibest ja kasumist kuni poole.
Mustaks reedeks kutsutav päev on reede pärast tänupühade nädalavahetust, kui ostukeskused üle riigi avavad uksed väga varajastel hommikutundidel, isegi südaööl, ja meelitavad ostjaid suurte allahindlustega, kirjutas Dagens Industri.
Selleks, et majandust jälle käima saada, on vältimatu rahvas jälle ostma panna, ütles Dagens Industrile Diane Phillips, tarbimisekspert Saint Joseph´i ülikoolist Philadelfias.
Ta märkis, et ajal, mil valitsus on käivitanud stimulatsioonipaketid ja ettevõtted hakkavad vaikselt jälle investeerima, hakkab ka majanduse kolmas sammas – tarbijad – oma rahakotiraudu uuesti avama. Tarbimine moodustab 70% Ameerika majandusest.
Kaks aastat tagasi viis allahindluste hüsteeria selleni, et ostlejatest rahvamass trampis kauplusteketi Wal-Mart töötaja kaupluse avamisel surnuks. Just alanud majanduskriis tingis samal aastal ka väga madalad käibenumbrid, mistõttu hakati kutsuma päeva, mida traditsiooniliselt on peetud jõulukauplemise alguspäevaks, mustaks reedeks.
Täna kauplused enam traditsioonilise päevani ei oota, vaid alustavad allahindlustega varem. Sel aastal loodetakse, et ameeriklased teevad jõulusisseoste 447 miljardi dollari eest, mis on umbes 16 000 Eesti krooni ameeriklase kohta. Lisaks on kauplusteketis alates oktoobrist võtnud tööle 150 000 hooajatöölist.
CNNi teatel tehakse enim allahindlusi mänguasjade, elektroonikakaupade ja riiete pealt, sest need on nõutuimad jõulukaubad.
Jõuluhooaja müük on jaekettide jaoks määrava tähtsusega, sest aasta kahe viimase kuu müüginumbrid võivad CNNi andmetel anda kuni poole poe aastasest käibest ja kasumist.
Autor: Kadri Bank, Anne Oja