Väinu Rozental • 1. detsember 2010 kell 12:23

Tulika Takso: sidekatkestus tõi Kiisu eetrisse

Meie Kiisu (taksodispetšer – toim.) on sunnitud tööd tegema nagu 60ndatel aastatel – paber ja pliiats laual ning klapid peas, kirjeldas ASi Tulika Takso juhatuse esimees Anne Rebane olukorda, mille põhjustas EMT mobiilside katkestus.

„Kõige suurem mure on see, et meil on maas autode positsioneeringu süsteem,“ kurtis Rebane. „Kaasaegne taksojuhtimisesüsteem on selline, et autod saadavad signaale oma asukohast ja autodele saadetakse tellimusi laiali. Meil see pilt praegu täiesti puudub.“

Rebane lisas, et õnneks pole nad äririski arvestades jäänud lootma vaid n-ö hääletu eetri süsteemile, vaid on taksodesse alles jätnud ka raadiojaamad ehk juhid teatavad dispetšerile oma auto numbri ja selle, kus nad parasjagu on.

Rebase sõnul oli kõige hullem aeg täna siis, kui nad ei saanud tagasi helistada neile klientidele, kes olid jõudnud enne sidekatkestust takso tellida. „Me ei saanud kliendile mobiilile tagasi helistada, et teatata näiteks takso hilinemisest,“ rääkis Rabane. „Kuna tellimusi tuli hakata käsitsi töötlema, võttis see aega ning tellitud takso ei pruukinud õigeks ajaks kohale jõuda.“

Rebane ütles, et kindlasti on nad tänase sidejama pärast vähem kliente teenindanud, kui oleks võinud teenindada. „Ja kui tuleb veel õhtune tipptund kella poole nelja paiku, siis ilmselt läheb ootejärjekord veel pikemaks,“ muretses Rebane. „Inimestel ei õnnestu taksot tellida, sest meil ei õnnestu eest töid ära anda. Ja kui arvestada, et üldiselt on kolmapäev ja lumesajune päev tavaliselt päevad, mil inimesed rohkem taksoga sõidavad, siis klientide mingi kaotus kindalasti on.“

Rebane lisas, et küllap nad hiljem löövad ka kahjud kokku, kuid praegu ootavad nad eelkõige informatsiooni, millal sidesüsteem taas korda võiks saada.

Hetkel kuum