• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aasta ehitaja: ehitusturul võib kõike ette tulla

    Joosti vastas ehitusuudised.ee lugejate küsimustele.
    Kui palju Teie tasemega mees uusi pakkumisi saab?
    Erinevatel ajahetkedel on neid olnud erineval hulgal ja erineva suunitlusega. Olen eelistanud stabiilsust ja meeldivat töökeskkonda.
    Kui suur on praegu õiglane projektijuhi töötasu?
    Õiglane tasu kujuneb ehitusturul ise ning kindlasti on see erinevatel objektidel erinev. Tasu on õiglane, kui selle saaja on rahul ja suudab keskenduda oma igapäevatööle.
    Olete ise ka Merko aktsionär?
    Ei ole.
    Kas vastab tõele, et Eesti ehitusturul toimub rahariisumine ja materjalide valikud objektidel on küsitavad?
    Ehitusturg on nagu meie igapäevaelugi, ette võib tulla kõike ja välistatud pole ka pahatahtlikkus. Õnneks minu kogemused seda ei kinnita.
    Kui palju saab ehitusfirma projekti ümber tehes nn ratsionaliseerimisega teenida, kui ehituslepingus on kokku lepitud, et tellija ja ehitaja jagavad kokkuhoiust tuleneva raha ära?
    Lepingud on konkreetsed, määrates ära mängureeglid. Arvan, et sellistes olukordades on ratsionaliseerimisettepanekud kasulikud eelkõige tellijale, kuna võimaldavad koguda reserve ettenägematute olukordade lahendamiseks ja lisatööde rahastamiseks, mida iga objekt endas ikkagi sisaldab. Teisalt on projektis kohti, kus lepingust lähtuvalt töövõtja tehtavaid lisatöid ei rahastata ning töövõtja on sunnitud lisatöödesse ise panustama. Kahjuks pole töövõtjad sellega alati nõus ning on töödest hoopis loobunud.
    Miks läheb ehitaja ja tellija vahel alalõpmata kähmlemiseks, et projekti on vaja ümber teha ja siis lisaraha nõuda? Kas riigihangete puhul on üldse võimalik asju ausalt ja sirgelt ajada?
    Arvan, et avalikkuse ette on jõudnud vaid üksikud ning ajakirjanduses käsitlust leidnud kähmlused. Tegelikult on iga päev erinevatel objektidel kümneid olukordi, kus osalised leiavad mõistliku kokkuleppe ning töötatakse eesmärgile pühendunult. Arvan, et aus asjaajamine ongi just ainuvõimalik ja sõbralikku meeskonnatööd tagav asjaolu.
    Kas Peterburi maantee ehitus võib olla üks objekt, mis võiks saada aasta parima tiitli? Sõidukijuhid ei ole sealse olukorraga rahul. Mida soovitaksite sealsele projektijuhile?
    Peterburi mnt objekt (Loo-Maardu) on kindlasti keerukas ja auväärt rajatis, mille valmimisel talutavad ebamugavused saavad tulevikus kuhjaga tasutud. Objekti meeskond on igati pädev ja püüab kindlasti parimat. Ainuke, mida ma soovitan, on hoida rahulikku ja kindlat meelt.
    Mis on projektijuhi töö juures kõige raskem? Kas tuleb kõige rohkem kompromisse teha?
    Oluline on seada endale kõrgemad eesmärgid, kui seda nõuab leping või projektlahendus, siis on ka ajavaru võimalike ettenägematuste ja tehniliste lahenduste jaoks. Kohati on vaja teha kompromisse erinevate töölõikude ehituskiiruse osas, jaotades lõpptähtaja tagamiseks töömahtusid ümber ning kaasates täiendavaid abijõudusid. Enda jaoks eeldan, et tellijale pole kompromissid tööde tähtajas ega kvaliteedis võimalikud.
    Mida soovite kolleegidele, partneritele, ehitusettevõtjatele järgmiseks aastaks?
    Soovin ehitusturul osalejatele ausat ning kindlat meelt, mis aitab mõista teineteise probleeme ning pakkuda paremaid lahendusi. Võtke aega eneste jaoks ja olge teistele toeks!
    Indrek Peterson, Eesti Ehitusettevõtjate Liidu tegevdirektor
    Praegu peaks projektijuhte olema turul piisavalt ja täiendav vajadus võiks tekkida 1-1,5 aasta pärast, kui ehitusturg on juba selges kasvus. Üleostmiste kohta usun, et praegu on seda märksa vähem kui 2-3 aastat tagasi.
    Tänavuse aasta ehitaja konkursiga võib suures plaanis rahule jääda. Kõik nominendid olid vaieldamatult tunnustamist väärt vaatamata žürii üksmeelsele otsusele võitja osas. Natuke jäi kripeldama, et kategoorias kuni 10 miljonit krooni piisavat konkurentsi ei tekkinud, mistõttu jäi ka eripreemia välja andmata. Loodan, et järgmisel aastal suudame ka selles kategoorias osalejaid rohkem kaasata.
    Tiit Roben, ASi Merko Ehitus juht
    Olen kindel, et Merkos on peale Tiit Joosti ja Tarmo Pohlaku veel mitu ehitusjuhti, kes võiks edukalt esiehitaja tiitlile kandideerida. Heade töötajate hoidmisel on materiaalne pool kindlasti oluline, kuid sellel tasemel mehi motiveerivad kindlasti ka ülesanded, milleks on mahukad ja keerukad ehitusobjektid. Ämari lennubaasi tasemel objekti juhtimine on kindlasti võimas väljakutse iga ehitusjuhi jaoks.
    Autor: Tea Taruste
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Hirm kalli jõuluprae ees on pigem vaataja silmades
Hindade tõus on praeguses keskkonnas paratamatus, majandus kasvab ja kasvavad ka sissetulekud, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Hindade tõus on praeguses keskkonnas paratamatus, majandus kasvab ja kasvavad ka sissetulekud, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sendipidude nõutuim artist Rahakratt hullutab masse
Eesti üks armastatumaid rahablogijaid Rahakratt avaldas nipid, kuidas palka juurde norida, pangaonudelt laenuintressi alla tingida ja rotina vetsu minnes sealt miljonärina väljuda.
Eesti üks armastatumaid rahablogijaid Rahakratt avaldas nipid, kuidas palka juurde norida, pangaonudelt laenuintressi alla tingida ja rotina vetsu minnes sealt miljonärina väljuda.
USA sätib plaani, et takistada Venemaa sissetungi Ukrainasse
Ameerika Ühendriikide president Joe Biden valmistab ette samme, et Vladimir Putini juhitaval Venemaal oleks raske hõivata Ukraina, vahendab Reuters.
Ameerika Ühendriikide president Joe Biden valmistab ette samme, et Vladimir Putini juhitaval Venemaal oleks raske hõivata Ukraina, vahendab Reuters.
November oli Tallinna lennujaamale oodatust parem
Novembris läbis Tallinna lennujaama 164 126 reisijat. Võrreldes pandeemiaeelse tasemega on nõudlus alates märtsist järk-järgult taastunud, jõudes novembrikuus 68% juurde tavapärasest mahust. Regulaarlendude keskmine täituvus oli novembris 58%, teatas lennujaam.
Novembris läbis Tallinna lennujaama 164 126 reisijat. Võrreldes pandeemiaeelse tasemega on nõudlus alates märtsist järk-järgult taastunud, jõudes novembrikuus 68% juurde tavapärasest mahust. Regulaarlendude keskmine täituvus oli novembris 58%, teatas lennujaam.