Maailma tehnoloogiasektori tippjuhtidest on 61%-l kindlustunne valdkonna väljavaadete suhtes kasvanud, 57% arvab, et töökohti tuleb alale juurde, näitab iga-aastane turu-uuring.
Tippjuhid on seisukohal, et maailma tehnoloogiasektori järgmise 12 kuu väljavaated on head. Sellisele järeldustele jõuti värskeimas tehnoloogiavaldkonna kindlustunde uuringus, mille korraldas ülemaailme suhtekorraldusfirmade võrgustik Eurocom Worldwide.
Uuringust, millega mõõdeti kogu maailma, sh Eestis tegutsevates tehnoloogiaettevõtetes töötava 664 tippspetsialisti hoiakuid ja meediakasutust, selgus, et 61% vastanute kindlustunne tehnoloogiasektori väljavaadete suhtes on järgmise 12 kuu jooksul eelmise aastaga võrreldes kasvanud.
"Täpselt samasugune kindlustunde suurenemine tuleviku suhtes on toimunud ka Eestis viimase kahe aasta jooksul ning IKT sektori ettevõtted näevad järgmisi aastaid positiivsetena. Seda kinnitab ka konjunktuuriinstituudi analüüs, mida nad regulaarselt IKT-ettevõtete seas läbi viivad," ütles ITLi president Taavi Kotka.
"Majandussurutisest toibumine on toimunud kardetust kiiremini ning ka ekspordimahud on pidevas kasvutrendis. Samas uute töökohtade loomine ei ole täna kinni mitte niivõrd müügis, kuivõrd kvaliteetses inimressursis, kes suudab rahvusvahelises konkurentsis toime tulla ja seda ressurssi napib," lisas ta.
Tehnoloogiaetevõtete optimism teisendub ilmselt töökohtade lisandumiseks, sest 57% vastanutest loodab, et nende ettevõte loob järgmise 12 kuu jooksul uusi töökohti. Vaid 9% arvab, et töökohti jääb vähemaks, ning 34% arvab, et tööhõive jääb praegusele tasemele.
Kaks kolmandikku vastanutest usub, et maailmamajandus on langusest toibumas. Suurem osa (58%) arvab, et nende riik on langusest üle saanud.Siiski on märkimisväärne 37% seisukohal, et nende riigis surutis kestab.
Võrgustik ja tema liikmesagentuurid tegid Eurocom Worldwide'i tehnoloogiaturu uuringu jaanuaris ja veebruaris, selle raames küsitleti 664 tippspetsialisti, kes töötavad tehnoloogiaettevõtetes rohkem kui 30 maailma riigis. Eestist osalesid uuringu tegemisel Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit ning kommunikatsiooniettevõte In Nomine.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Plaanivad Prantsusmaale tehase rajada
Tagasi Äripäeva esilehele