• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 18.04.11, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hinnaalandus võib saatuslikuks saada

Kõige vääram tegu on pakkuda hinnaalandust kliendi soovi peale. Miks? Oletame, et oled teinud müügiesitluse ja pakkunud kliendile ka allahindlust. Klient ütleb siiski: "Su hind on liiga kõrge, see on kõrgem kui konkurentidel." Mis juhtub? Tormad müügijuhi poole, et saada kliendile täiendavat allahindlust? Võimalik. Kuna täiendava ale tegemiseks peab müügijuht selle juhtkonnaga kooskõlastama, ei saa ta sulle kohe vastata. Järgmisel päeval saad müügijuhilt oodatud jah-i, helistad kliendile... ja tema ütleb tõenäoliselt: "Aitäh! Tegelikult on meil probleemiks see, et me ei ole veendunud, et te suudate meile tasemel hooldust pakkuda, seetõttu eelistame teie konkurenti."
Tohoh? Kuidas nii võis juhtuda? Aga selle pärast, et müügimees ei osanud vastuväidet lahata. Kui hinnavastuväide tuleb, siis õige müügiproff küsib: Kallis? Kas te selgitaksite pisut lähemalt, mida te silmas peate?
Argument - hind on kõrge - võib tähendada väga paljusid erinevaid asju. Tihtipeale varjab see hoopis muid põhjuseid, mida sa ei suuda likvideerida allahindluse andmisega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Küsitle klienti! Tee maksimum, et ta aitaks sul aru saada, kas küsimus on hinnas või hoopis muus. Sageli on hind esimene asi, mis kliendile pähe tuleb. Hinda alandama asuda on äärmiselt kahjulik ja totter, seda peaks tegema viimases järjekorras ja strateegiliselt planeerituna. Ometi teeb enamik müüjaid seda esimesena.
Sina ära tee seda, vaid küsitle klienti vastu, kuni ta nõrkeb ja sa võid saada kätte tegeliku põhjuse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele