Kas eestlased on head suhtlejad? Teame hästi, et see on tõest sama kaugel nagu Andromeeda udukogu Päikesesüsteemist. Kui keegi võõras meile naeratab, on meie esimene reaktsioon: "Huvitav, mida ta naerab? Kas mul on püksilukk lahti?" Kui keegi ütleb meile tere, lähtume printsiibist, mida lapsepõlves õpetati: "Võõraste inimestega ei tohi juttu rääkida!" Sellised me siis oleme oma kommunikatsioonioskusega.
Kas see tuleb meile müügis kasuks? Kindlasti, juhul kui soovime kiirelt ametit vahetada, näiteks siirduda unistatud töökohale munitsipaalpolitseisse. Kui see aga pole su eesmärk, siis peaks arendama oskust inimestega kontakti võtmiseks, suhtlemiseks ja nendest hoolimiseks. Avatud olek tuleb sellele ainult kasuks.
Mõtle sellele, et iga inimene, kellega sa suhtled, võib pikemas perspektiivis olla sulle kasulik ja võib-olla saada ka su kliendiks. See ei tähenda kindlasti seda, et sa vaatad iga inimest kui hunt saaki, sugugi mitte. Tulevad meelde need võrkturundajad, kes sulle iga sammu peal toidulisandeid ja "haruldast ärivõimalust" pakuvad? Ei, ma pean silmas, et mida avatum ja positiivsem sa oled, seda rohkem arendad sa endas isikuomadusi, mis on kasulikud tõeliseks müügiprofiks saamisel ja oma sissetuleku mitmekordistamisel. Inimesed ostavad inimestelt, kes nendele meeldivad ja kes näitavad üles osavõtlikkust, hoolivust ja tõelist soovi neid aidata.
Arenda suhtlemisoskust. Üks oskus, mida võiksid kohe arendama asuda, on suhtlemaasumine võõraste inimestega. Oletame, et oled näiteks looduses. Seltskond peab piknikut. Variant A: lähed neist mööda, vaatad kõrvale ja teed näo, et ei märkagi neid. Variant B: ütled naeratades: "Tere! Te olete väga ilusa koha valinud." Ja sulle vastatakse positiivses toonis. Siis võid soovida ilusat loodusenautimist või midagi muud meeldivat. Pane tähele, see heatahtlik energia, mida sa lood, muudab ka su enda meeleolu.
Me räägime muudkui, et eestlased on negatiivsed, endassetõmbunud, halvad suhtlejad ja virisejad. Kuidas su endaga lood on? Äkki alustaks muudatustega hoopis iseendas? Müük on positiivse energia ülekandmine müüjalt ostjale. Loo seda energiat enda ümber iga päev ja pane tähele, su müügitulemused ja karjäär muutub.
Seotud lood
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.
Viimased uudised
Droonimüüja: Eesti on teistest maha jäänud
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele