• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 24.10.11, 12:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Äriklientide rahulolu EMT ja Elisa teenusega vähenes

Eesti mobiilioperaatorite äriklientide rahulolu teenusepakkujaga on tänavu mullusest väiksem. Negatiivne trend on tabanud Elisat ja EMTd, positiivne on trend Tele2-l.
Sõltumatu uuringufirma EPSI Baltic iga-aastane uuring näitas, et äriklientidelt sai kõrgeima tulemuse EMT 71 punktiga sajast, järgneb Tele2 70,2 punktiga ja Elisa 68,4 punktiga. Võrreldes eelmise aasta tulemustega on kergelt negatiivne trend tabanud Elisat ja EMT-d, positiivne trend on Tele2-l.
Firmade imago, teenuse kvaliteet ja hinnataseme mõistlikkus on kõikide firmade äriklientide poolt hinnatud küllaltki sarnaselt. Siiski juhib EMT kõikides aspektides, eriti toote kvaliteedis. Võrreldes tulemusi mullusega on positiivne trend tabanud nii Tele2 kui ka Elisat, kes on EMT-le peaaegu järgi jõudnud.
Era- ja äriklientide koondtulemused näitavad, et tarbija rahuolu mobiilioperaatorite suhtes pole võrreldes eelmise aastaga palju muutunud. Saja punkti skaalal oli kõikide Balti riikide rahuolu muutus vähem kui üks punkt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Läti (80,7) ja Leedu (80,9) tarbijad olid oma teenusepakkujaga rahul rohkem kui Eesti tarbijad (75,8). Vaadates äriklientide rahulolu teenusepakkujatega, siis erineb see eraklientide omast märgatavalt. Vaid Leedus on trend kergelt positiivne, hinnangud Lätis ja Eestis on läinud negatiivsemaks. Suurim muutus on toimunud Lätis, kus rahulolu on langenud -2,4 punkti võrra, teatas EPSI Baltic.
Eesti telekommunikatsiooni turg on Balti riikidest kõige stabiilsem, eriti viimase kolme aasta jooksul. Kõige tundlikumad tarbijad on leedulased, kelle tõusud ja langused rahulolus on Balti riikide suurimad.
Kõige rahulolevamad erakliendid on Eestis EMT kliendid, kelle rahuolu on 76,6 punkti sajast võimalikust. Kui võrrelda seda tulemust teiste teenusepakkujatega, siis erinevus teistega on vähem kui üks punkt.
2009. ja 2010. aastal andsid erinevate mobiilioperaatorite kliendid sarnased hinnangud üleüldisele rahulolule oma operaatoriga. Kergelt positiivne muutus on olnud Diilil (+1,7) ja Elisal (+2) ning kergelt negatiivne muutus Tele2-l (-1,3). 2011. aasta muutused on mobiilioperaatorid toonud üksteisele veel lähemale.
Enim mõjutavad klientide rahulolu hinnangut mobiilioperaatoriga firma üleüldine imago, klientide ootustele vastavus, teenuse ja toote kvaliteet, hinna-kvaliteedi suhe. EMTd hinnatakse natukene kõrgemalt kui teisi operaatoreid kõikide aspektide puhul, välja arvatud teeninduse kvaliteedi puhul.
Kõige kõrgemat teeninduse kvaliteeti pakub Tele2, kõige kehvem teeninduse kvaliteet on Elisal. Vaatamata sellele on kõikide firmade klientide hinnangud oma firmale küllaltki sarnased.
Umbes 50% interneti erakasutajaid Eestis kasutab Elioni teenuseid. See on ka põhjus miks seda firmat on EPSI Balticu uurimuses võrreldud grupiga "teised" ehk väiksemad teenusepakkujad. Elioni on hinnatud paremaks kui teisi firmasid viimased viis aastat. Mullu kärises vahe eriti suureks (peaaegu üheksa punkti), kui Elioni kliendid olid oma teenusega rahul, kuid "teiste" firmade kasutajad hindasid oma teenusepakkujaid madalama hinnanguga kui 2009. aastal. Selline vahe on säilinud ka tänavu.
Kui vaadata interneti kasutajate rahuolu teenusepakkujaga, siis kerge tõus on olnud Läti tarbijate rahulolus, samas kui leedu tarbijad on andnud viis punkti madalama hinde kui eelmisel aastal. Eesti tarbijate rahuolu jäi samale tasemele mil eelmisel aastal.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele