• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • 25.11.11, 13:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

KPMG: suurfirmad vahetavad Hiina teiste Aasia riikide vastu

Suurenevad tootmiskulud Hiinas panevad suurettevõtteid otsima uusi tootmiskohti Aasias, näitab KPMG tehtud suurfirmade küsitlus.
Suurenevad tööjõukulud, tõusev inflatsioon ning tugevnev jüaan on põhjused, miks Hiina ei ole enam maailma kõige odavam tarbekaupade tootja.
„Ainuüksi ülimadalate kulude tõttu Hiinas tootmine on ajalugu,“ ütles KPMG Aasia ja Vaikse ookeani piirkonna tarbimissektori juht Nick Debnam. „Kuna paljudel Lääne turgudel on nõudlus endiselt pehmeke on ettevõtetel keeruline panna kõrgemad tootmiskulud tarbijate õlgadele. Muutuv keskkond sunnib seega ettevõtteid oma hankestrateegiaid ümber vaatama.“
Kuigi kestvuskaupu, nagu elektroonikat ja mööblit, hangivad suurettevõtted endiselt Hiinast, siis rõivaste ja jalatsite tootmine liigub üha rohkem teistesse Aasia riikidesse. On tekkinud spetsiaalsed klastrid, näiteks Indoneesias ja Vietnamis jalanõude ja käsitsi tikitud kangaste tootmisel ning Indias metallesemete valmistamisel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

KPMG hinnangul on viimase aasta jooksul kõige suuremad võitjad jalatsite ja tekstiilitoodete ekspordis olnud vastavalt Indoneesia ja Bangladesh. Indoneesia jalatsite eksport kasvas 2010. aastal 42 protsenti, samas kui Bangladeshi tekstiilitoodete eksport suurenes aastaga 43 protsenti.
Kaubanduse soodustingimused on vahepeal andnud hoogu ekspordile Kambodžast ja Bangladeshist Euroopa Liitu, samas kui Indoneesiat eelistavad allhankijana Jaapani ja Põhja-Ameerika ettevõtted.
Ainuüksi kulud ei ole enam ainus tegur, miks ettevõtted hangivad tooteid mujalt. Vananev elanikkond ja tööjõupuudus Hiina mõnedes piirkondades mängivad rolli hankelepingute üleviimisel teistesse riikidesse.
KPMG küsitletud ettevõtete seas olid IKEA, Tesco International Sourcing, Metro Group Buying, s.Oliver jt.
 
Autor: 1706-aripaev

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele