• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 11.01.12, 12:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn kavandab tasuta ühistransporti

Tallinna linn plaanib elanikelt küsida, kas nad toetavad tasuta ühistranspordile üleminekut alates järgmisest aastast. Selleks on vaja 20 miljonit eurot lisaraha.
Hinnanguliselt tähendaks tasuta ühistransporditeenuse osutamine ca 20 miljonit eurot lisaraha. Seda saab kompenseerida tuludest, mida annab Tallinna transpordiettevõtete TTTK ja TAKi liitmine ja ressursid, mis siiani kulusid Tallinna kanalisatsiooni ja veevärgi väljaehitamisele.
Eenõu kohaselt viiakse küsitlus läbi 19.-25. märtsini 2012, teatas Raepress.
Linnapea Edgar Savisaare sõnul lööks tasuta sõidu pakkumine ühissõidukis kolm kärbest ühe hoobiga. "Esiteks vähendab autostumist, liiklusummikuid ja ka liiklusõnnetusi, teed kuluksid vähem ja mis kõige tähtsam – tasuta sõit suurendaks majanduslikult raskes olukorras olevate perede juurdepääsu ühistranspordile," põhjendas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimaste aastate liiklusloenduste analüüs on näidanud, et aasta keskmine ööpäevase liiklussageduse muutus on kesklinna piiril jätkuvas tõusutrendis alates 2009. aastast. See omakorda avaldab negatiivset mõju elukeskkonnale, tekitades müra, vibratsiooni, CO2 heited ja ummikute tõttu liiklejaile ajakulu.
Suurem osa õhusaastest tekitatakse mootorsõidukite liiklusega. Tallinna liitumisel Euroopa Komisjoni algatusega "Linnapeade pakt" on Raepressi teatel võetud kohustus ühepoolselt vähendada CO2 heitkoguseid 2020. aastaks 20%. See tuleneks energiatõhususe suurenemisest 20% ja taastuvate energiaallikate osakaalu tõusust 20%ni üldises energiakogumis.
Eesmärgi saavutamiseks on vajadus mõjutada elanikkonda loobuma linna sees liikumisel erasõidukite kasutamisest ning kasutama valdavalt ühissõidukeid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele