• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 24.01.12, 06:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toyota Saksa tehnoülevaatustel jälle töökindlaim

Saksamaa tehnojärelevalveorganisatsiooni TÜV aastaaruandes kõige paremini esinenud automark oli taas Toyota, kirjutab whatcar.ee.
Viies vanusegrupis jõudis kümne parema hulka tervelt 18 Toyota mudelit. Kõige värskemate, kolmeaastaste sõidukite hulgas sai teist aastat järjest esikoht Prius, kusjuures vigadega autode protsent oli eelmisel aastal 1,9 tunamulluse 2,2 vastu.
Möödunud aastal koguti Saksamaa ülevaatuspunktides andmeid 7,78 miljoni auto kohta. Tervelt 19,7 protsendil jäi ülevaatus tõsiste vigade tõttu saamata. Veelgi hullem – 2010. aastal oli see protsent 19,5.
Teist aastat järjest osutus esimest korda ülevaatusele sõitnud autode seas kõige töökindlamaks Toyota Prius, kellest tõsiseid vigu esines vaid 1,9 protsendil. Kui 2010. aastal oli veavabasid autosid 52,2%, siis mullu 53,9%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Suurimaks hädade allikaks on konkurentsitult valgustusseadmed. Kolmeaastaste autode korral annavad tuled 8,3% vigadest. Auto vanuse tõustes aga järjest enam, kuni 11aastaste 28,6%ni.
Teist kohta hoiavad kindlalt esi- ja tagasillaprobleemid. Esialgu tagasihoidlikult esinenud väljalasketorustik tõuseb seitsmeaastaste autode juures kolmandale kohale ega loovuta seda enam. Vanusega kaasneb ka rooste tähtsatel keredetailidel.
Vigadeks loetakse siin autode selliseid rikkeid, mis võivad sõidukile, sõitjatele või teistele liiklejatele ohtlikud olla. See, kas teie auto istmeküte töötab, TÜV ülevaatuspunkti töötajaid ei huvita.
Paljud moodsate autode elektrilised-elektroonilised hädad jäävad vaadeldavas aruandes üldse kajastamata. Nendega tegelevad suurel määral kliendirahulolu-uuringud. Kui auto aga TÜV aruandes esineb hästi (või halvasti), on ta hea (või halb) autona.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele