• OMX Baltic−0,69%300,3
  • OMX Riga0,2%888,65
  • OMX Tallinn−0,5%2 056,74
  • OMX Vilnius0,33%1 196,49
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,47%8 833,16
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,4
  • OMX Baltic−0,69%300,3
  • OMX Riga0,2%888,65
  • OMX Tallinn−0,5%2 056,74
  • OMX Vilnius0,33%1 196,49
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,47%8 833,16
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,4
  • 28.03.12, 15:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

MKM: oluline puudus on lähetuste kavandamine

Maanteeameti juhtide reisidele korraldatud teenistusliku järelevalve raport toob välja mitmeid kitsaskohti maanteeameti välislähetuste korralduses.
Teenistusliku järelevalve käigus tekkisid menetluse läbiviijatel järgmised tähelepanekud lähetuste korralduse kohta maanteeametis (MA):
1. MA peadirektori 10.11.2009 käskkirjaga nr 378 kinnitatud teenistus- ja töölähetuste kord on aegunud, lähetusdokumentide vormistamise korraldust on teiste dokumentidega vahepeal muudetud. Samuti kehtib Eestis juba mõnda aega käibevahendina euro.
2. Kehtivast korrast ei peeta kinni: ei vormistata lähetuste sisulisi aruandeid, tasutakse taksosõitude eest Tallinna Lennujaama ja Tallinna Lennujaamast päevasel ajal, tasutakse piirmäärast kõrgemaid majutuskulusid ilma peadirektori eelneva loata jne.

Artikkel jätkub pärast reklaami

3. Oluline puudus on lähetuste kavandamine: lähetustaotlused või –käskkirjad ei anna õiget ülevaadet lähetusel kavandatavatest kuludest. Siin käsitletud lähetuste puhul oli transpordi- ja majutuskulude real, kuhu tuleks märkida tegelikud kavandatavad kulud, märge „arve alusel“. Antud lähetuste puhul oli selgelt näha, et eelnevalt lähetuste maksumusest ülevaadet polnud.
4. Maanteeametis ei ole pööratud piisavat tähelepanu lähetuste põhjendatusele ja otstarbekusele: väga paljudel lähetustel käiakse mitmekesi ja lausa suurte gruppidena, pole arusaadav lähetuse seos teenistusülesannete täitmisega, transpordivahendi valikul ei lähtuta teenistusülesannetest jne.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele