Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus maanteeameti juht: palgad peavad olema kõrgemad!

    Kuni tänaseni Swedbankis IT-lahenduste eest hea seisnud Aivo Adamson, kellest saab uus maanteeameti juht usub, et töötajad on maanteeametis alamotiveeritud ning nende palgad peaksid olema kõrgemad.

    “Ma veel ei ole midagi planeerinud, mis puudutab palgatõusu. Kuid ma arvan, et ametites, kus vastutus on nii suur, kui juhtida on 300 miljonit, siis ma arvan, et palgad peavad olema kõrgemad,” vastas Adamson telefonis küsimusele, kas ta plaanib maanteeametis palgatõusu.
    Adamsoni vihjest võib aru saada nii, et maanteeametis mõnda aega tagasi lahvatanud skandaal, kus töötajad, sealhulgas ameti peadirektor, käisid maksumaksja rahaga suusareisil, on põhjustatud sellest, et palgad olid nii madalad.
    “Seal on probleeme, kuidas inimesi motiveerida. Kui on oma alluvad, oma meeskond,  siis on motivatsiooni küsimus väga oluline. Mina ei tea neid tagamaid, et mida Tamur Tsäkko täpselt mõtles, kui ta neid asju tegi, aga sellel võib oma taust olla,” märkis Adamson.
    Kui maanteeametis on palgad nigelad, siis pangaduses on seis hoopis teine. Miks tahab Adamson enda rahakotis teha tagasimineku? “Ma tahtsin keskkonda vahetada. Üks asi peab ju ükskord ära lõppema. Olen peaaegu 20 aastat ühes ja samas keskkonnas olnud. Palgas tuleb jah tagasiminek. Eks ma pean siis vaatama, mis see missioon mulle maksma läheb,” lausus Adamson telefonis kuuldavalt muigelsui ning lisas, et teda palgas tagasiminek ei heiduta ning talle on praegune muutus isiklikus plaanis huvitavam ja arendavam. “Mul pole ka mingeid poliitilisi ambitsiooni. Mitte mingil juhul!” täpsustas Adamson ning teatas, et sätib end nüüd ministeeriumisse, kus ilmselt tuleb täna allkirjastada leping Juhan Partsuga.
    Aivo Adamson on alates 2009. aastast töötanud Swedbank grupi IT-s rakenduste ja infrastruktuuride valdkonna juhina Stockholmis. Ta on aastatel 2000-2009 olnud Swedbank ASi juhatuse liige.
    Adamsonil on tugev majandusarvestuse alane taust, 1993. aastal sai ta vannutatud audiitori tunnistuse. Hiljem on Adamson töötanud EMI lektorina auditi ja panganduse alal.
    Praegu juhib maanteeametit ajutiselt samuti endine Swedbanki tippjuht Erkki Raasuke. Ameti eksjuht Tamur Tsäkko pidi ametist lahkuma Äripäeva paljastatud suusareiside tõttu, mis maksti kinni maksumaksja taskust.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.