Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
DPD Eesti: Eesti Postist võib saada Baltikumi turuliider
Euroopa juhtivaid kullerteenuse ja pakiveoettevõtte DPD Eesti AS juhatuse esimees Tarmo Tael tõdes, et Eesti Posti turuliidriks saamise tõenäosus Leedus, Lätis ja Eestis on suur, sest Leedu ettevõtte ostmine on märkamisväärne ja oluline samm.
„DPD-l on Läti-Leedu turul läinud hästi ning oleme ka koostööga hästi hakkama saanud,“ kommenteeris Tael.
DPD on neil turgudel olnud aastast 2000. Küsimusele, kui suur konkurent on neile Eesti Post pärast Leedu ettevõtte ostu, vastas Tael, et kui tegemist on liitmise või ülesostmisega, siis üks pluss üks ei võrdu kaks ettevõtet,.„See on oluline samm Eesti posti poolt. Me jälgime seda väga tähelepanelikult,“ lausus Tael.
Ta märkis, et DPD on juba Lätis ja Leedus turuliider ja sinna ei ole vaja enam laieneda. „Me püüame oma positsiooni tugevdada laiendades teenusteportfelli ja sihtkohtade arvu, pakkudes klientidele paremat teenust,“ lausus Tael.
Küsimusele, kui suur on tõenäosus, et Eesti Post võiks olla Baltikumis turuliider, vastas Tael, et see tõenäosus on alati. „Konkurents on väga tihe. Tuleb vaadata, mida konkurendid teevad. Konkurents parandab teenuste kättesaadavust ja kvaliteeti,“ märkis Tael.
Tänu konkurentsile võib teenuste hind nii langeda kui ka tõusta, lisas Tael. „Pakid ei liigu õhust ja armastusest. Teenuste hinnad olenevad kütusehinnast, tööjõuhinnast jne,“ sõnas Tael.
Eesti Post ostis Leedu firma Unipakas UAB, mille selle aasta käive on 2 miljonit eurot ning mis eelmisel aastal sisenes ka Läti turule. Selle tehinguga loodab Eesti Post kasvatada järgmisel aastal oma tulusid 5%. Unipakas on kullerteenust pakkuv ettevõte, mis tegutseb ainult äriklientide turul.