• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,1%40 041,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,13
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,1%40 041,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,13
  • 01.10.12, 14:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaamijad armastavad Postimeest ja Äripäeva

Võrreldes aasta varasema septembriga vähenes lõppenud kuul viie juhtiva lehe reklaamimaht 59 külge ehk 7%, moodustades 776 külge, vahendab meediaanalüütik Toomas Leito.
Reklaamikäive vähenes 55 tuhat eurot ehk 4%, moodustades 1,2 milj. eurot. Arvestades seda, et Eesti Ekspress ilmus tänavu septembris neli korda, mullu aga viis korda, siis lisanumbri elimineerides saame languseks vaid ühe protsendi. Lehtede veebireklaami käive kasvas 14%, veebireklaamifirmade käive suurenes vaid 2%, Delfis vähenes 8%.
Suurepärasele tulemusele augustis järgnes reklaamituru jahenemine septembris. Leito hinnangul oli ka võrdlusalus kõva, sest eelmisel aastal oli september hea reklaamikuu. "Viimase aja reklaamiturgu iseloomustabki suur kõikumine ja ebastabiilsus. Kui me vaatame reklaami volüüme lehtede kaupa, siis siin on omakorda suured erinevused  Piltlikult võiks öelda nii: reklaamiandjad „armastavad” Postimeest ja Äripäeva, kuid põgenevad Eesti Ekspressi ja Eesti Päevalehe eest," ütles Leito. 
Leito sõnul oli üllatav, et personaliotsing oli nõrk, sest pärast suve peaks kaadri värbamine olema aktiivne. Liikuma on hakanud kinnisvaraturg, kuid lehtedes reklaamimaht pole suurenenud. Jooksvaid lehti jälgides näis, et autoreklaami on palju, kuid tegelikult oli mullusega võrreldes langus veerandi võrra. Miinuses oli ka reisi ja tervise reklaam (vastavalt -35% ja -11%). Ehitusreklaam elavnes jõuliselt: +34%. Varjusurmast on üles ärganud ka sisustusreklaam.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vankumatult on turuliider Postimees, taas tegi hea tulemuse Äripäev.  
Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Postimehes +2% ja Äripäevas +1%, teistes lehtedes vähenes: Õhtuleht -6%, Eesti Päevaleht -9% ja Eesti Ekspress -25%.
Käive: Postimees 550 tuh. eurot (mullusega võrreldes +5%), Äripäev 260 (+6%), Eesti Ekspress 155 (-30%), Õhtuleht 150 (-6%), ja Eesti Päevaleht 130 (-10%).
Reklaamikäive paberkandjal: Postimees 370 tuh. eurot, Äripäev 185, Eesti Ekspress 155, Eesti Päevaleht 130 ja Õhtuleht 114.
Võrreldes eelmise aasta üheksa kuuga vähenes reklaamimaht 190 külge ehk 3%, moodustades 6642 külge. Reklaamikäive suurenes 300 tuh. eurot ehk 3%, moodustades 10 milj. eurot.
Reklaamimaht suurenes Äripäevas 11%, Postimehes jäi samale tasemele, teistes vähenes: Eesti Ekspress -4%, Õhtuleht -7% ja Eesti Päevaleht -11%.
Käive: Postimees 4,5 milj. eurot (mullusega võrreldes +5%), Äripäev 1,8 (+16%), Eesti Ekspress  1,5 (-1%), Õhtuleht 1,4 (-3%) ja Eesti Päevaleht 1,1 (-10%).
Viimaseks kvartaliks prognoosin endiselt suuremat plussi, kui üheksa kuu jooksul, s.o. rohkem kui 3%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele