• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 01.10.12, 14:10

Reklaamijad armastavad Postimeest ja Äripäeva

Võrreldes aasta varasema septembriga vähenes lõppenud kuul viie juhtiva lehe reklaamimaht 59 külge ehk 7%, moodustades 776 külge, vahendab meediaanalüütik Toomas Leito.
Reklaamikäive vähenes 55 tuhat eurot ehk 4%, moodustades 1,2 milj. eurot. Arvestades seda, et Eesti Ekspress ilmus tänavu septembris neli korda, mullu aga viis korda, siis lisanumbri elimineerides saame languseks vaid ühe protsendi. Lehtede veebireklaami käive kasvas 14%, veebireklaamifirmade käive suurenes vaid 2%, Delfis vähenes 8%.
Suurepärasele tulemusele augustis järgnes reklaamituru jahenemine septembris. Leito hinnangul oli ka võrdlusalus kõva, sest eelmisel aastal oli september hea reklaamikuu. "Viimase aja reklaamiturgu iseloomustabki suur kõikumine ja ebastabiilsus. Kui me vaatame reklaami volüüme lehtede kaupa, siis siin on omakorda suured erinevused  Piltlikult võiks öelda nii: reklaamiandjad „armastavad” Postimeest ja Äripäeva, kuid põgenevad Eesti Ekspressi ja Eesti Päevalehe eest," ütles Leito. 
Leito sõnul oli üllatav, et personaliotsing oli nõrk, sest pärast suve peaks kaadri värbamine olema aktiivne. Liikuma on hakanud kinnisvaraturg, kuid lehtedes reklaamimaht pole suurenenud. Jooksvaid lehti jälgides näis, et autoreklaami on palju, kuid tegelikult oli mullusega võrreldes langus veerandi võrra. Miinuses oli ka reisi ja tervise reklaam (vastavalt -35% ja -11%). Ehitusreklaam elavnes jõuliselt: +34%. Varjusurmast on üles ärganud ka sisustusreklaam.
Vankumatult on turuliider Postimees, taas tegi hea tulemuse Äripäev.  
Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Postimehes +2% ja Äripäevas +1%, teistes lehtedes vähenes: Õhtuleht -6%, Eesti Päevaleht -9% ja Eesti Ekspress -25%.
Käive: Postimees 550 tuh. eurot (mullusega võrreldes +5%), Äripäev 260 (+6%), Eesti Ekspress 155 (-30%), Õhtuleht 150 (-6%), ja Eesti Päevaleht 130 (-10%).
Reklaamikäive paberkandjal: Postimees 370 tuh. eurot, Äripäev 185, Eesti Ekspress 155, Eesti Päevaleht 130 ja Õhtuleht 114.
Võrreldes eelmise aasta üheksa kuuga vähenes reklaamimaht 190 külge ehk 3%, moodustades 6642 külge. Reklaamikäive suurenes 300 tuh. eurot ehk 3%, moodustades 10 milj. eurot.
Reklaamimaht suurenes Äripäevas 11%, Postimehes jäi samale tasemele, teistes vähenes: Eesti Ekspress -4%, Õhtuleht -7% ja Eesti Päevaleht -11%.
Käive: Postimees 4,5 milj. eurot (mullusega võrreldes +5%), Äripäev 1,8 (+16%), Eesti Ekspress  1,5 (-1%), Õhtuleht 1,4 (-3%) ja Eesti Päevaleht 1,1 (-10%).
Viimaseks kvartaliks prognoosin endiselt suuremat plussi, kui üheksa kuu jooksul, s.o. rohkem kui 3%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele