Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti logistik pürib Läti suurimaks

    Äripäeva Rikaste TOPi ettevõtja, siinne suurim eestlastele kuuluv veovahendusfirma CF&S Estonia haarab Läti konkurendi SIA Transekspedicija LV ostmisega jõuliselt sealset turgu.

    CF&S Estonia lõpetas oktoobri alguses omandamistehingu Leedu päritolu firmaga UAB Transekspedicija, omandades viimase Läti tütarettevõtte Transekspedicija LV. Tehingu tulemusel saab Eesti firma tütarettevõttest CF&S Latvia SIA üks suuremaid Läti logistikafirmasid, mis opereerib oma auto- ja vagunipargiga. Ettevõte hakkab Lätis tegutsema CF&Si kaubamärgi all. Tehingu hinda, ka suurusjärku, ostja ei avalda.
    Lõunanaabrid Eestile täienduseks. “Loodame Lätis saada turuosa juurde. Ostu kaudu saame mingisuguse osa kliente kohe kindlasti juurde. Suurendame ka oma valmisolekut Balti merel, et pakkuda klientidele valikuvõimalusi. Kui Eesti mingil põhjusel ei sobi sisenevaks või väljuvaks transiidiks, siis saab asjad aetud ka Lätis,” rääkis CF&S Estonia juhatuse liige Kuno Väin.
    Selle aasta lõpus liitub ta Transekspedicija LV juhatuses kauaaegse juhatuse liikme Rostislavs Derecinskisega ning hakkab vastutama CF&S grupi arendustegevuse eest Balti riikides. Eesti tegevjuhi ülesandeid hakkab seejärel täitma Harri Rästas.
    Väin ütles, et initsiatiiv tehingu sooritamiseks tuli CF&Silt, mis oli juba varem sel eesmärgil turul ringi vaadanud. Ta lisas, et Läti firma omandamine ei läinud kergelt. “Läbirääkimised olid pikad ja kaunis rasked. Alustasime nendega praktiliselt aasta tagasi.”
    Eesmärk saada üheks suurte seas. Kui kahe firma liitmine on edukalt lõpule viidud, loodab CF&S Estonia Väina sõnul kasvatada oma turuosa Lätis.
    “Tahame saada üheks suure tähega tegijaks Läti turul. Tuleme Läti turule oma raudteeveeremiga, omandatav ettevõte Transekspedicija omab ka 18 veokit, rendil on seal teist samapalju, nii et ka veokipark on väga suur. Pannes need asjad kokku, siis võiksime küll ennast nimetada üheks tegijaks Läti ekspedeerimisturul,” kirjeldas Väin firma plaane.
    Seda, kui suure osa Balti turust saab CF&S Estonia pärast Transekspedicija omandamist, ei tahtnud Väin öelda, kuid tõdes, et pikemas perspektiivis tahaksid nad kindlasti vaadata ka Eestist kaugemale.
    “Ehkki meie peakontor ja põhitegevus on ikkagi Eestis, tahaksime alternatiivina kohal olla ka teisteski Balti riikides,” märkis ta. Rohkem tulevikuplaane Väin ei avaldanud, öeldes vaid, et ettevõte plaanib kindlasti areneda.
    Ostetud ettevõte kuulub andmebaasi Lursoft järgi käibe ja kasumi poolest Lätis 340 suurema ettevõtte sekka. Läti avalikkusele ost kõneainet peale paari uudise ei pakkunud.
     
    Mis on mis
    CF & S Estonia AS
    Asutatud: 1997Tegevusala: ekspedeerimineOmanik: Baltic Maritime Logistics Group, mille omanikud Karin Nurmetalo (22,73%), Ants Ratas (21%), Andres Vahi (12,55%), Tõnis Pohla (Moveo OÜ kaudu, 21%) ja Tarmo Nurmetalo (PROLIS Grupp OÜ kaudu, 22,73%).Töötajaid: 81 ehk +10% aasta varasemaga võrreldes
    SIA Transekspedicija LV
    Asutatud: 2001Tegevusala: ekspedeerimine ja kaubaveduKäive 2011. a: 17,2 mln eurot (kasv 29%)Kasum 2011. a: 0,9 mln eurot (kasv 33%)Omanikud: CF&S Latvia SIA, mis kuulub CF&S Estonia ASileTöötajaid: 34
     
    Kommentaar
    Igavesti tublid
    Jaan Lepp, DSV Transport ASi juhatajaNad (CF&S Estonia – toim) on igavesti tublid. Jälgime kogu aeg, mis nad teevad, ja peame enda väga tubliks konkurendiks, kuigi meie tegevus 100% ei kattu. Läti turu liidriks saada on väga tubli eesmärk, võtame väljakutse vastu.Meie ajame oma asja edasi, nii nagu meie oleme plaaninud. Suuri plaane ei ole, teeme lihtsalt tublilt oma igapäevast tööd, igal hommikul lähme tööle ja proovime olla tublimad kui eile.
    Logistikute tulemused näitavad majanduse tervist
    Meelis Arumeel, Schenker ASi tegevdirektorMajanduse trend on ju see, et kõik suurenevad. See on täiesti loogiline jätk, see on ainuvõimalik ellujäämiseks.Schenker on firma, kes üle maailma pidevalt laieneb. Ühel aastal ühes kohas, teisel aastal teises kohas – nad on suured kasvajad ja see ongi normaalne. Siin ei ole mitte midagi erilist. Näiteks valmib meil detsembris Jõhvis uus terminal. Parandame oma töötingimusi ja võimalusi selles piirkonnas teenuseid pakkuda.Ma olen seda korduvalt öelnud, et suurte logistikafirmade numbrid kajastavad tegelikult Eesti majanduskeskkonda. Ma olen üle 10 aasta teinud võrdlust Eesti välismajanduskäibe ja meie saadetiste statistika vahel ning need on praktiliselt sünkroonis. See ei ole nii ainult meil, vaid ka meie suurtel konkurentidel.
  • Hetkel kuum
Euroopa patendiameti president: meil on põhjust tähistada leiutajate läbimurret
Aasta tagasi kasutusele võetud Euroopa ühtne patendisüsteem on näidanud, et kui Euroopa ühendab jõud, siis suudab ta terves maailmas edukalt konkureerida, kirjutab Euroopa patendiameti president António Campinos.
Aasta tagasi kasutusele võetud Euroopa ühtne patendisüsteem on näidanud, et kui Euroopa ühendab jõud, siis suudab ta terves maailmas edukalt konkureerida, kirjutab Euroopa patendiameti president António Campinos.
USA indeksid näitasid sel nädalal häid tulemusi
USA aktsiaturgudel reedel suuri muutusi ei olnud, kuid nädala lõikes näitasid kolmest peamisest indeksist kaks väga häid tulemusi. Sellest hoolimata on mitmeid põhjuseid, mille pärast investorid muretsevad, vahendas Yahoo Finance.
USA aktsiaturgudel reedel suuri muutusi ei olnud, kuid nädala lõikes näitasid kolmest peamisest indeksist kaks väga häid tulemusi. Sellest hoolimata on mitmeid põhjuseid, mille pärast investorid muretsevad, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikeettevõtjate esindaja loodab kliimaministeeriumile
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Adam Granti soovitused petturi sündroomist vabanemiseks
Kas ka sulle tundub, et oled oma töös ebapädev ja kohe on saabumas hetk, kus sind paljastatakse? Ameerika juhtimispsühholoog ja menukite autor Adam Grant räägib, et petturi sündroomist tuleks hoopis mõelda kui varjatud potentsiaali märgist: sulle tundub, et teised inimesed hindavad sind üle, aga palju tõenäolisemalt sa hoopis alahindad iseennast.
Kas ka sulle tundub, et oled oma töös ebapädev ja kohe on saabumas hetk, kus sind paljastatakse? Ameerika juhtimispsühholoog ja menukite autor Adam Grant räägib, et petturi sündroomist tuleks hoopis mõelda kui varjatud potentsiaali märgist: sulle tundub, et teised inimesed hindavad sind üle, aga palju tõenäolisemalt sa hoopis alahindad iseennast.
Veskimägi: aastal 2030 võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla miljard
2030. aastal võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla 1 miljard, kuid juba sel aastal on sektori käive rekordiline, rääkis 2C Venturesi partneri Taavi Veskimägi, kes on ka kaitsetööstuse liidu nõukogu esimees.
2030. aastal võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla 1 miljard, kuid juba sel aastal on sektori käive rekordiline, rääkis 2C Venturesi partneri Taavi Veskimägi, kes on ka kaitsetööstuse liidu nõukogu esimees.
EL kehtestab Hiina elektriautodele kaitsetollid
Euroopa Liit kehtestab Hiina elektriautodele juulist täiendava tollimaksu, mis suurema osa tootjate puhul küündib 38,1 protsendini auto hinnast.
Euroopa Liit kehtestab Hiina elektriautodele juulist täiendava tollimaksu, mis suurema osa tootjate puhul küündib 38,1 protsendini auto hinnast.
Soome laskemoonatootja ehitab uue tehase
Soome kaitsetööstusfirma Nammo sõlmis uue tehase ehitamise eellepingu omavalitsustele kuuluva kinnisvaraarendusfirmaga, kirjutas Kauppalehti.
Soome kaitsetööstusfirma Nammo sõlmis uue tehase ehitamise eellepingu omavalitsustele kuuluva kinnisvaraarendusfirmaga, kirjutas Kauppalehti.
G7 annab Ukrainale Vene külmutatud varade intresside tagatisel 50 miljardit laenu Tsahkna: aeg on liikuda ka varade enda juurde
Maailma suurriikide G7 kohtumisel lepiti kokku viis, kuidas saaks Ukraina toetamiseks kasutada ära Vene külmutatud varasid.
Maailma suurriikide G7 kohtumisel lepiti kokku viis, kuidas saaks Ukraina toetamiseks kasutada ära Vene külmutatud varasid.