• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 15.10.12, 09:09

Tarbijakaitse luubi all lastele suunatud reklaamid

Möödunud kuul sai tarbijakaitseamet 3174 tarbijate pöördumist. Muude teemade hulgas kerkisid kooliaasta alguses esile ka lastele suunatud reklaamid, millest paraku kõik ei olnud reklaamiseadusega vastavuses.
Nagu ka eelmisel kuul, oli tarbijatel peamiselt probleeme e-kauplejatega (189 pöördumist) ning jalatsitega (138 pöördumist).
Lastele suunatud reklaamidel on tavareklaamidest oluliselt rangemad piirangud. Pere Jänku-Jussi tarbijamängu ning Barni kampaania reklaamid kutsusid last otseselt või kaudselt nõudma teist inimest ostma reklaamitud toodet või õhutasid last iseseisvalt tehinguid tegema. See on aga seadusega keelatud. Mõlema juhtumi puhul algatas amet menetluse ning mõlema reklaami avalikustamine lõpetati koheselt.
Tartu koolide esimese klassi lastele jagati reklaamjärjehoidjat, mille eest said lapsed kaubanduskeskuses sisseoste teha. Reklaamiseaduse kohaselt tohib koolides reklaami edastada ainult täiskasvanutele. Kuna tegemist ei olnud tahtliku seaduserikkumisega, siis piirdus amet märgukirjaga ning teavitas probleemist ka kohalikke omavalitsusi, kes tavaliselt sarnaseid kampaaniaid kooskõlastavad.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele