Kristi Malmberg • 16. oktoober 2012 kell 8:11

Kauplejate teadmised pretensiooni esitamise õigusest on paranenud

Tarbijakaitseamet kontrollis septembris pretensiooni esitamise ja garantii kohta antavat teavet 306 müügikohas üle Eesti. Kokku tuvastas amet rikkumisi ligi üheksal protsendil juhtudest, mis on võrreldes eelmise kontrolli 17,6 protsendiga üsna hea tulemus. 

Olukorra paranemisest hoolimata leidus ettevõtteid ja müüjaid, kes polnud tarbijate seaduslikust õigusest esitada puudusega kauba kohta poele pretensioon, kuulnudki. Küsimusele, kui kaua selline õigus tarbija jaoks pärast ostu kehtib, vastasid eksinud väga erinevalt: üks nädal kuni aasta. Õige vastus oleks olnud kaks aastat.

Tänaseks on septembris rikkujate suhtes alustatud 27st vääreomenetlusest 21 lõpetatud. Amet määras rahatrahve kokku 990 euro ulatuses ning tegi kahel juhul suulise hoiatuse.

 

Hetkel kuum