Rainer Saad • 1 november 2012

Jaapani elektroonikutel kibedad ajad

Jaapani suurimad elektroonikafirmad on tiheda konkurentsi tõttu kaotanud aastate jooksul turuosa ning vajunud sügavasse kahjumisse.

Sony teatas täna seitsmendast järjestikusest kvartalikahjumist, kuna televiisorite müük oli suures languses ning üha rohkem osteti Apple’i ja Samsungi tooteid. Sony puhaskahjum oli 150 miljonit eurot ning firma teatas, et müüb varasid ja koondab 10 000 töötajat.

„Telekamüük läheb see aasta veel halvemaks, kuna majandusaktiivsus on langenud nii USAs kui ka Euroopas,” ütles Tokios asuva Daiwa Securities’i analüütik Junya Ayada Reutersile.

Tokio börsil kukkus Sony aktsia täna 4,1 protsenti. Selle aastaga on Sony aktsia langenud 34%.

Jaapani televiisoritootja Sharp tõstis majandusaasta kahjumiprognoosi rekordilise 4,4 miljardi euroni. Nõudlus Sharpi telekate ja ekraanpaneelide järele on järsult langenud. Sharpi kahjumiprognoos ületab suuresti ka Bloombergi küsitletud analüütikute ootusi, mille põhjal oodatakse firma keskmiseks aastakahjumiks 2,87 miljardit eurot. Sharpi majandusaasta lõpeb 31. märtsil.

Panasonicu aktsia kukkus eile 19% - mitmekümne aasta madalaimale tasemele, kuna firma teatas, et kaotab majandusaastaga 7,6 miljardit eurot. 

„Nende kulubaas on liiga kõrge ning konkurents Hiina ja Koreaga mõjutab neid palju. Ükskõik, milliseid strateegiaid nad proovivad, ikka kipuvad nad ebaõnnestuma,” ütles Louis Capital Marketsi juht Ben Collette Jaapani elektroonikatootjate kohta.

Hetkel kuum