5. november 2012 kell 21:00

LOGISTIKA. Eesti – transiidipunkt USA ja Jaapani ettevõtetele

Venemaa kapitalil põhinev rahvusvaheline transpordiettevõte ACEX Group alustas Eestis tegevust tänavu kevadel, asudes Eesti kaudu vedama USA ja Jaapani tootjate toodangut Venemaale.

Eestit eelistati teistele Balti riikidele ka seetõttu, et Eesti kuulub eurotsooni.

Küsimustele vastab ACEX Estonia juhatuse liige ning ACEX Group juhatuse esimees ja üks omanikest Miroslav Zolotarev.

Milliseid teenuseid Eestis pakute? Kõiki: merevedu, raudteevedu, õhuvedu ja autovedu, laoteenus. Me ei tegele kulleriteenusega.

Me veame igasugust kaupa, kõik sõltub kliendist.

ACEX Grupp on 20 aastat tegutsenud. Millal hakkasite mõtlema, et võiks ka Eesti turule tulla? Firma ja bränd ACEX on turul olnud 2,5 aastat. Inimesed, kes ACEXi brändi lõid, neil on kahenkümneaastane kogemus logistikas, nad tegutsesid Venemaa turul.

ACEX on rahvusvaheline bränd, mis loodi selleks, et välismaale minna.

Kes on ACEX Groupi omanikud? Venemaa kodanikud. Mina olen suuraktsionär. Teised aktsionärid ei taha oma perekonnanimesid öelda. Mina olen suuraktsionär ja juhatuse esimees ning teen suuremaid otsuseid.

Seega võib öelda, et ettevõtte põhineb Venemaa kapitalile. Jah, nii võib öelda küll.

Miks otsustasite Eestisse investeerida? Põhiline põhjus on selles, et Eesti on väga oluline transiidipunkt ja -tsoon. Läbi Eesti läheb transiit mitte ­ainult Venemaale, vaid ka näiteks Kasahstani, mis on meie jaoks turg number kaks. Venemaa jaoks on Baltikum üks põhilisi transiidipunkte. Eesti on lähedal nii Peterburile kui ka Moskvale.

Eesti on stabiilsem kui Läti või Leedu, sest ta on eurotsoonis. Tallinnas on nii meresõlm, raudtee kui ka lennujaam.

Tallinn on samuti lähedal Helsingile, mis on peamine õhutransiidipunkt Venemaa ja Euroopa vedudele. Me loodame, et poliitilised probleemid Venemaaga on jäänud minevikku.

Millised on Teie eesmärgid Eesti turul? Me tahame sadamasse laokeskuse teha ning pakkuda laoteenust. Meil on olemas suured potentsiaalsed kliendid, kellel on nõudlus ladude järgi. Eesti saab pakkkuda konkurentsi Soome vedudele, sest Venemaale läheb kaup tihti Helsingi kaudu.

Kes hakkavad olema Teie kliendid, kas ka eestlased? Need on rohkem transiidiettevõtted. Kuigi tänu merevedudele ja õhuvedudele tulevad ka Eesti kliendid, kes saavad oma kaupa läbi ACEXi. Eesti turg on väike, ettevõtteid ja elanikke on vähe. Kui me oleksime orienteeritud ainult Eesti ettevõtetele, siis oleks see väike ettevõtmine. Meie oleme orienteeritud suurele rahvusvahelisele ärile.

Üks meie kliente on Jaapani ehitustehnika tootja, kellel on vaja laokompleksi, mis oleks miinimum 5000 ruutmeetrit. Samuti on üheks meie kliendiks jaemüüja, kes toodab tööstuselektroonikat. Nendele ettevõtetele soovime me pakkuda võimalust omada Eestis transiidipunkti.

Praegu on neil transiidipunkt Hollandis. Meie toome neid majanduslikult tulutoovamasse riiki, kust kaup just Venemaale liigub.

Eesti pluss on ka see, et Paldiski sadamas saab kauba ümber laadida.

Miks on Eesti teie klientidele ahvatlev? Miks nad peaksid omama transiidipunkti just Eestis? Neil ettevõtetel, kellega me teeme koostööd, on vaja ladusid Venemaa lähedal, kuhu saab ladustada suurtes kogustes oma kaupa. Miks Tallinn? Sest ta on Moskva ja Peterburi lähedal. Konsolideeritud ladu võimaldab kaupa üpris kiiresti tarbijani vedada.

Eesti on nende jaoks ahvatlev ka seetõttu, et Eesti on eurotsoonis, see on stabiilsuse näitaja. Nad ei vaata näiteks Soome poole, sest seal on nii laoteenus kui ka tööjõud kallis. Nad otsivad endale majanduslikult soodsamat võimalust, tulutoovamat võimalust.

Meie eesmärk on meelitada USA või Jaapani suurtootjaid vedama oma kaupu läbi Eesti.

Ei ole saladus, et piiriületus on Venemaa ja Eesti vahel ikka veel probleemne teema. Kuidas see teie ettevõtet mõjutab? Loomulikult mõjutab see meie äritegevust. Samasugune olukord on ka teistel piiridel. Eesti ei ole selles mõttes üksi. Viimasel ajal on kõik, mida oleme saatnud, läinud kahe päevaga Moskvasse kohale.

Ei ole enam sellist asja nagu oli paar aastat tagasi, et järjekord oli 5–6 päeva.

Kõik pahandavad aga elektroonse süsteemi peale, see jääb arusaamatuks.

Millised on Eesti turu miinused? Poliitilised suhted Venemaa ja Eesti vahel, see mõjutab ka transiiti. Meie šansid Eestis ei sõltu Euroopa riikide majanduslikust olukorrast, vaid poliitilistest suhetest.

Millal teenite oma esimese miljoni Eestis? Järgmise aasta jaanuaris me peame teenima. praegu on meie ekspedeerimiskäive poole aasta jooksul umbes 300 000–350 000 eurot.

Järgmisel aastal on Eestis müügitulu planeeritud 2 miljonit eurot. See on normaalne start nullist. Edaspidi kasvab müügitulu vähemalt 100% aastas.

Venemaal on meie aastakäive 15 miljonit ­eurot. Kui rääkida kogu müügitulust kõikides riikides, siis see suurusjärk on 30 miljonit eurot.

Milliseid on tulevikuplaanid? Kuhu te soovite laieneda? Sihikul on endised SRÜ maad ja on plaan minna Saksamaale.

 Tasub teada

ACEX Group tegutseb kolmes piirkonnas

Venemaa ja SRÜ – Ukraina, Kasahstan, ValgevenemaaBaltimaad – Läti, Leedu, EestiEuroopa – Soome ja SaksamaaACEX Groupi laod on kõikides suuremates ärikeskustes Euroopa Liidus ja SRÜ riikides, laopinda on kokku üle 30 000 ruutmeetri. Ettevõtte käive Eestis on järgmisel aastal prognoositult 2 miljonit eurot.Venemaal on ettevõtte aastakäive 15 miljonit eurot ja kogukäive on 30 miljonit ­eurot aastas.

Kommentaar

ACEX pakub seda, mida me kõik

Illimar Paul, Logistikaklastri arendusjuhtEttevõte pole Eestis laialdaselt tuntud, kuna tegutseb siin esimest aastat ning on oma tegevuse suunanud ekspordile, mitte kohalike klientide teenindamisele. Logistikaklastri partneritel on senine koostöö ACEXiga seotud rasketehnikavedudega Paldiski Lõunasadama kaudu Kesk-Aasiasse.ACEXi esinduse avamine Eestis kinnitab taas kord, et Eesti on arvestatav transiidiriik Venemaa, SRÜ ja Kesk-Aasia turgude teenindamisel.Kuna ettevõte on esindatud ka Soomes, Lätis, Leedus, Valgevenes ja Ukrainas, võivad nende äriplaanid seonduda ka põhja-lõuna-suunalise Eesti kaudu kulgeva transiidiga.Selleks loovad head eeldused EVR Cargo käigus olev konteinerrong ZUBR ning peatselt avatav konteinerrongiliin Muugalt Poola kaudu Austriasse ning edasi Koperi sadamasse Aadria mere ääres.ACEXi eesmärk pakkuda USA ja Jaapani klientidele transiidipunkti Eestis on sama pakkumine, mida Logistikaklaster kõikidel välisturgudel kommunikeerib. Tegemist pole millegi uue, vaid Eesti logistika- ja transiidifirmade igapäevase tööga. On ju Eesti oma asukohast ja taristust tulenevalt efektiivseks jaotuskeskuseks 300 miljoni tarbijaga turupiirkonnale.

 

Mida rohkem firmasid, seda parem

Karli Lambot, Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni juhatuse esimees ja ACE Logistics Group ASi nõukogu esimees Meie riigi seadustest kinnipidavate välisinvesteerijate siia saabumine on alati positiivne uudis.Kui saan õigesti aru, siis soovib ACEX koondada Eestisse suuremad vahelaod, kust siis USAst ja Jaapanist pärit kaup Venemaale lõpptarbijateni jaotatakse. Logistikakeskused Vene piiri lähedal, aga mitte Venemaal, on loogiline trend, mis turvalisuse ja mitmetel muudel kaalutlustel on jõudu kogunud juba viimased kakskümmend aastat.Iseenesest on niisuguste teenusepakkujate meile saabumine positiivne nii siinsete transpordiettevõtete kui ka töövõtjate jaoks. Tere tulemast!Meie teenuste maht Venemaale on väga väike, nii et konkureerimine ACEXiga on tõenäoliselt olematu. Aga arvan põhimõtteliselt ja täiesti siiralt, et mida rohkem logistikaettevõtteid meil siin on, seda paremini kokkuvõttes meil kõigil läheb.

Hetkel kuum