Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti - USA ja Jaapani transiidipunkt

    Venemaa kapitalil põhinev rahvusvaheline transpordiettevõte ACEX Group alustas Eestis tegevust tänavu kevadel, asudes siitkaudu vedama USA ja Jaapani tootjate toodangut Venemaale. Eestit eelistati teistele Balti riikidele muuhulgas ka seetõttu, et Eesti kuulub euroalasse.

    Küsimustele vastab ACEX Estonia juhatuse liige ning ACEX Group juhatuse esimees ja üks omanikest Miroslav Zolotarev.
    Milliste teenustega Eestis tegutsete? Kõikidega: merevedu, raudteevedu, õhuvedu ja autovedu, laoteenus. Me ei tegele kulleriteenusega. Me veame igasugust, kõik sõltub kliendist.
    ACEX Grupp on tegutsenud 20 aastat. Millal hakkasite mõtlema, et võiks ka Eesti turule tulla?Firma ja bränd ACEX on turul olnud 2,5 aastat. Neil, kes lõid ACEXi brändi, on 20aastane logistikakogemus, nad on tegutsenud Venemaa turul. ACEXi bränd on rahvusvaheline, see loodi selleks, et välismaale minna. 
    Seega võib öelda, et ettevõt e põhineb Venemaa kapitalil? Jah, seda võib öelda. 
    Kes on ettevõtte ACEX Group'i omanikud?Venemaa kodanikud. Mina olen suuraktsionär. Teised aktsionärid ei taha oma perekonnanime öelda. Minu arvates ei ole see ka tähtis. Mina olen suuraktsionär ja juhatuse esimees ning teen põhiotsused. See bränd on 2,5 aastat vana ja hetkel tegutsetakse aktsionäri rahadega. Meil on väike aktsiakapital.
    Miks otsustasite Eestisse investeerida?Eesti on väga oluline transiidipunkt ja -tsoon. Eesti kaudu käib transiit mitte ainult Venemaale, vaid ka näiteks Kasahstani, mis on meie jaoks number kaks turg. Venemaa jaoks on Baltikum üks põhilisemaid transiidipunkte. Eesti on lähedal nii Peterburile kui Moskvale. Eesti on stabiilsem kui Läti ja Leedu, sest on eurotsoonis. Tallinnas on nii meresõlm, raudtee kui ka lennujaam. Tallinn on samuti lähedal Helsingile, mis on peamine õhutransiidipunkt Venemaa ja Euroopa vedudele. Me loodame, et poliitilised probleemid Venemaaga on jäänud minevikku.
    Millised on teie eesmärgid Eesti turul?Hetkel plaanime sadamasse teha laokeskuse ning pakkuda laoteenust. Meil on suured potentsiaalsed kliendid olemas, kellel on nõudlust ladude järgi. Eesti saab pakkkuda konkurentsi Soome vedudele, sest Venemaale läheb kaup tihti läbi Helsingi.
    Kellest saavad teie kliendid, kas ka eestlastest?Need on rohkem transiidiettevõtted. Kuigi tänu merevedudele ja õhuvedudele tulevad ka Eesti kliendid, kes saavad liigutada oma kaupa läbi ACEXi. Eesti turg on väike - ettevõtete ja elanikkonna arvu poolest. Kui me oleksime orienteeritud ainult Eesti ettevõtetele, siis see oleks väike ettevõtmine. Meie oleme orienteeritud suurele ärile, mis on eelkõige rahvusvaheline. Üks meie klient on Jaapani ehitustehnika tootja, kellel on vaja minimaalselt 5000ruutmeetrist laokompleksi. Samuti on meil üks jaemüügiklient, kes toodab tööstuselektroonikat. Nendele ettevõtetele soovime pakkuda Eestis oma transiidipunkti. Hetkel on neil transiidipunkt Hollandis. Toome nad majanduslikult tulutoovamasse riiki, kust liigub kaup otse Venemaale. Eesti pluss on ka see, et Paldiski sadamas saab kaupa ümber laadida.Eesti on ahvatlev ka seetõttu, et on eurotsoonis, mis on stabiilsuse näitaja. Soome poole ei vaadata, sest seal on laoteenus ja tööjõud kallis. Otsitakse majanduslikult soodsamat, tulutoovamat võimalust. Meie eesmärk on meelitada USA või Jaapani suurtootjaid vedama oma kaupu läbi Eesti.
    Ei ole saladus, et piiriületus Venemaa ja Eesti vahel on probleemne. Kuidas see mõjutab teie ettevõtet?Loomulikult see mõjutab meie äritegevust. Samasugune olukord on ka teistel piiridel. Eesti ei ole ses mõttes erand. Viimasel ajal on kõik meie saadetised jõudnud kahe päevaga Moskvasse. Ei ole enam sellist asja nagu paar aastat tagasi, et järjekorrad oli 5-6 päeva. Mulle jääb arusaamatuks nurin elektroonse süsteemi pärast.
    Millised on Eesti turu miinused?Poliitilised suhted Venemaa ja Eesti vahel, see on mõjutab ka transiiti. Meie šansid Eestis ei sõltu Euroopa riikide majandusolukorrast, vaid poliitilistest suhetest.
    Millal teenite oma esimese miljoni Eestis?Järgmisel aastal jaanuaris me peame teenima. Hetkel on meie poole aasta ekspedeerimiskäive umbes 300 000 kuni 350 000 eurot. Järgmisel aastal on Eestis müügitulu planeeritud 2 miljonit eurot. See on normaalne start nullist. Edaspidi kasvab müügitulu vähemalt 100% aastas. Venemaal on meie aastakäive 15 miljonit eurot. Kui rääkida kogu müügitulust, kõikides riikides, siis see suurusjärk on 30 miljonit eurot.
    Milliseid on tulevikuplaanid? Kuhu veel soovite laieneda?Endistesse SRÜ maadesse, ja on plaan minna Saksamaale.
    Autor: Ave Lepik, Alyona Stadnik
  • Hetkel kuum
Indrek Lepik: kui palju maksab raketirünnak Rakvere pihta?
Eestil on valida, kas me oleme rünnaku korral sunnitud sõdima omaenda pinnal või suudame hävitada vaenlase territooriumile jäävad üksused ja taristu. Ja nüüd küsigem: mitu miljardit eurot on liiga palju selleks, et vältida vajadust näiteks Rakvere linn nullist uuesti üles ehitada, kirjutab Äripäeva välisuudiste toimetaja Indrek Lepik.
Eestil on valida, kas me oleme rünnaku korral sunnitud sõdima omaenda pinnal või suudame hävitada vaenlase territooriumile jäävad üksused ja taristu. Ja nüüd küsigem: mitu miljardit eurot on liiga palju selleks, et vältida vajadust näiteks Rakvere linn nullist uuesti üles ehitada, kirjutab Äripäeva välisuudiste toimetaja Indrek Lepik.
EL süüdistab Microsofti konkurentsireeglite rikkumises
Euroopa Komisjoni uurimise põhjal rikkus Microsoft konkurentsireegleid kui sidus koostöötarkvara Teams pakkumise kokku teiste toodetega, nagu Word ja Excel.
Euroopa Komisjoni uurimise põhjal rikkus Microsoft konkurentsireegleid kui sidus koostöötarkvara Teams pakkumise kokku teiste toodetega, nagu Word ja Excel.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Külm kaup püsib tänavu endiselt kuum: jäätisetootja tegi mais rekordkäibe
Jäätise müüki mõjutab enim soe ilm, see on argument number üks, rääkis käsitöö pulgajäätisetootja Jäämari eestvedaja Virgo Tuul saates “Kuum tool”.
Jäätise müüki mõjutab enim soe ilm, see on argument number üks, rääkis käsitöö pulgajäätisetootja Jäämari eestvedaja Virgo Tuul saates “Kuum tool”.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Esinemine on alati ebamugav. Kolm nippi, mis annavad publiku ees julgust juurde
Esinemine on meie jaoks alati kriisiolukord. Me ei saa muuta seda, et esinemine on ebamugav ja riskantne, aga me saame väga hästi valmistuda selleks, et meie ebamugavus ei segaks publikut.
Esinemine on meie jaoks alati kriisiolukord. Me ei saa muuta seda, et esinemine on ebamugav ja riskantne, aga me saame väga hästi valmistuda selleks, et meie ebamugavus ei segaks publikut.
Neste lahkus Rohetiigrist. Vastastikku jagatakse teravaid süüdistusi
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
President Karis jättis automaksu välja kuulutamata
President Alar Karis jättis välja kuulutamata riigikogus vastu võetud automaksu, mis pole võrdse kohtlemise põhimõtte rikkumise tõttu kooskõlas põhiseadusega.
President Alar Karis jättis välja kuulutamata riigikogus vastu võetud automaksu, mis pole võrdse kohtlemise põhimõtte rikkumise tõttu kooskõlas põhiseadusega.
President Karis jättis automaksu välja kuulutamata
President Alar Karis jättis välja kuulutamata riigikogus vastu võetud automaksu, mis pole võrdse kohtlemise põhimõtte rikkumise tõttu kooskõlas põhiseadusega.
President Alar Karis jättis välja kuulutamata riigikogus vastu võetud automaksu, mis pole võrdse kohtlemise põhimõtte rikkumise tõttu kooskõlas põhiseadusega.
Burgeriäri ujub jaanipidude ajal vastuvoolu: tööd ei tee, päriselt ka puhkame
Kui jaanipühad ja -peod on nii mõnegi ettevõtja jaoks hea võimalus teha tavapärasest suuremat käivet, saadab toitlustusettevõte VLND Burger oma töötajad puhkama.
Kui jaanipühad ja -peod on nii mõnegi ettevõtja jaoks hea võimalus teha tavapärasest suuremat käivet, saadab toitlustusettevõte VLND Burger oma töötajad puhkama.