• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tuisk: elektriauto aku ei maksa nii palju

    Elektromobiilsuse programmi juht Jarmo Tuisk ei ole nõus Raivo Küti väidetega elektriautode ebavajalikkusest.

    "Riik ei ole autosid ostnud, vaid vahetas saastekvoodi ülejäägi 507 elektriauto Mitsubishi iMiev vastu. Lisaks müüs täiendavat saastekvooti, et rahastada kiirlaadimisvõrgu ülesehitust ning toetada neid keskkonnateadlikke autoostjaid, kes soovivad osta täiselektrilise auto või pistikhübriidi," rääkis Tuisk. Tema sõnul ei pea paika ka väide, et viie aasta pärast tuleb autodele osta uus aku.
    "Erinevad uuringud ning ka autotootjate endi kinnitused ütlevad, et viie aasta pärast on auto aku mahtuvusest endiselt järel ca 80% ning 10 aasta pärast vähemalt 70%," märkis Tuisk. Ta lisas, et alati on võimalus akut varem uuendada, sealjuures täismahus, kuid ka siis ei maksa aku 20 000 eurot, vaid umbes kolmandiku auto hinnast.
    "Samal ajal on usutavasti tekkinud ka järelturg akukomponentidele. Nii näiteks on erinevad autotootjad - GM, Nissan, Mitsubishi - arendamas akude järelturulahendusi, sealhulgas suuremõõdulisi salvestusseadmeid näiteks taastuvenergia talletamiseks," lausus Tuisk.
    Samuti leidis Tuisk, et Eesti sõlmis tehingu elektriautode ostuks õigel ajal, luues midagi, millel on pikaajaline mõju alternatiivse transpordiökosüsteemi arengule.
    "Eestil õnnestus sõlmida kasutamata saastekvoodi müügitehing Mitsubishi Corporationiga ajal, mil saime selle eest head hinda. Täna on CO2 hind kauplemisturul kordades madalam ning ostjaid raske leida," ütles Tuisk.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Massiimmigratsiooni hirmujutu ees põnnamine hoiab majandust kinni
Ülirange sisserännu kvoodi asendamisele mõistlike kitsendustega ei järgne massiimmigratsiooni ega äärmusrahvuslike mõtete populaarsuse plahvatuslikku tõusu, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ülirange sisserännu kvoodi asendamisele mõistlike kitsendustega ei järgne massiimmigratsiooni ega äärmusrahvuslike mõtete populaarsuse plahvatuslikku tõusu, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Wolti ja Supercelli investorid toovad Soome börsile uue SPACi
Wolti ja Supercelli investeerinud idukapitalifirma Lifeline Ventures on Helsingis börsile viimas uut firmaostufirmat (SPAC), mille eesmärk on osta osalus tulevases ükssarvikus.
Wolti ja Supercelli investeerinud idukapitalifirma Lifeline Ventures on Helsingis börsile viimas uut firmaostufirmat (SPAC), mille eesmärk on osta osalus tulevases ükssarvikus.
Klotsifirma lööb keset pandeemiat rekordeid
Taani mänguklotside tootja Lego on keset pandeemiast tingitud koduspüsimist tõeliselt õitsele puhkenud, kasvatades kõvasti nii käivet kui ka kasumit.
Taani mänguklotside tootja Lego on keset pandeemiast tingitud koduspüsimist tõeliselt õitsele puhkenud, kasvatades kõvasti nii käivet kui ka kasumit.
Euroopa andis Tallinna Haigla ehitamisele rohelise tule Puudu on 140 miljonit
Euroopa Komisjon andis eile õhtul põhimõttelise heakskiidu Eesti taastekavale, sealhulgas Tallinna Haigla rajamise rahastamiseks 280 miljoni euro ulatuses.
Euroopa Komisjon andis eile õhtul põhimõttelise heakskiidu Eesti taastekavale, sealhulgas Tallinna Haigla rajamise rahastamiseks 280 miljoni euro ulatuses.