• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rosimannuseid ähvardab suur võlanõue

    Keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannuse isale kuulunud ja pankrotistunud transpordifirmas Autorollo toimunud tehingute pärast kavatseb võlausaldaja esitada hagi ministri ja tema abikaasa Rain Rosimannuse vastu. Neid kahtlustatakse ettevõtte tegelikus kontrollimises ja võlausaldajate huvide kahjustamises.

    Autorollo OÜ pankrotitoimkond on pärast ligi kaks aastat kestnud tõendite ja andmete kogumist koostanud ligi 500 000 eurose hagi. Hagiavaldus plaanitakse kohtule esitada sel nädalal.
    Võlausaldajate kogutud tõendid viitavad sellele, et Rain Rosimannus ja Keit Pentus-Rosimannus võtsid enne Autorollo pankrotistumist firma enda kontrolli alla. Seetõttu on hagi suunatud teiste hulgas nende mõlema vastu. Hagi tugineb äriseadustiku paragrahvile, mille kohaselt on vastutav isik, kes omandab ettevõttes mõju ja kontrolli ning tekitab kahju pankrotistunud ettevõttele ja võlausaldajatele.
    “Võlausaldajad on esitanud üle 500 000 euro nõudeid, mille ettevõte neile maksmata jättis,” selgitas LEXTALi vandeadvokaat Olavi-Jüri Luik. LEXTAL tegi Autorollo pankrotitoimkonnale õigusliku analüüsi ja sellele esitatav hagi tuginebki. Lisaks Rosimannustele esitatakse hagi ka hilisema ettevõtte omaniku Roode & Partnerid OÜ, vandeadvokaat Siim Roode ja advokaadibüroo MAQS vastu.
    Roode: seda ei saa tõsiselt võtta. Kuuldes hagist, ütles Siim Roode esimese hooga: “Tore kuulda!” ja lisas: “Kui keegi ütleb, et teie vastu esitatakse hagi 500 000 eurot, siis te ei võta ju seda tõsiselt, eks ju?”
    Roode sõnul pole tal selle teema kohta mitte midagi öelda. “Minuga pole keegi ühendust võtnud, minule pole keegi selle kohta infot andnud,” rääkis Roode.
    Küsimusele, kuidas kommenteerida väidetavalt hagis sisalduvaid tõendeid selle kohta, et ettevõte on muudetud varatuks ning sellega on kahjustatud võlausaldajate huve, vastas Roode: “Mina advokaadina kindlasti mingisugust kohtuasja kommenteerida ei saa, kuid hetkel pole isegi kohtuasja.”
    Ka keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannus ütles, et pole hagiga kursis. “Kuulen praegu teilt esimest korda,” ütles ta eile. Küsimusele, kas ta on olnud seotud või tegelenud kunagi Autorollo OÜga, vastas minister eitavalt. “Tegemist on minu isale kuulunud ettevõttega, mis ilmselt 2010. aastal võõrandati.” Mis puudutab Siim Roodet, siis ütles minister, et teab teda küll. “Siim Roodega suhtlesin esimest korda sel ajal, kui ta kuulus Res Publica Tallinna piirkondlikku juhatusse ja pidasime läbirääkimisi Tallinna teemadel,” selgitas minister. Seoses Autorollo OÜga pole ta enda sõnul Siim Roodega suhelnud. “Mul pole selle ettevõttega olnud seost,” kinnitas Pentus-Rosimannus.
    Ka Rain Rosimannus ei teadnud väidetavalt hagist midagi. “Kuulen seda esimest korda Äripäeva käest, aga kõlab nagu järjekordne laimukampaania,” vastas ta eile.
    Suurima nõude omanik: poliitilist huvi meil pole. Suurimad võlanõuded on omandanud ettevõte Krediidikorraldus OÜ, mille juht ja üks omanikke Ingmar Pärn on ka Autorollo pankrotitoimkonna juht. Pärna sõnul on hagiavaldus põhjalik ning kogutud on hulgaliselt tõendeid.
    “Olen Port One’i esindajana tegelenud Autorollo võlgnevusega juba kaks aastat. Mingisugust poliitilist huvi neil pole – pankrotimenetluse toimkond lihtsalt tegi oma tööd,” ütles ta. Pärna sõnul on tõendeid kogutud piisavalt, et sel nädalal hagiavaldus esitada.
    Hagiavalduses on muu hulgas ära toodud kahtlased sularahalaenud. LEXTALi vandeadvokaat Luik selgitas, et 2010. aasta 3. augustil kanti Autorollo raamatupidamisprogrammi kaks sularaha laenulepingut.
    “Kaks miljonit krooni sularahas laenati ühele Venemaa kodanikule Roman Moisseevile, laenuleping ise on eestikeelne. Miljonikroonine sularahalaen anti ettevõttele, mis hetkel on tuntud likvideerija käes. Laenulepingud kanti raamatupidamisprogrammi 3. augustil 2010, kuid laenulepingutes on kirjas, et raha justkui laenati poolteist aastat varem. Fakt on see, et Autorollol pole neil hetkedel, kui laen väidetavalt anti, sellises koguses sularaha kassas olnud,” rääkis Luik. “Kõik andmed viitavad, et laenulepingud võivad olla võltsitud.”
    Ühe võlausaldaja esindaja kahtleb hagis. Autorollolt ligi 7000 eurot nõudva kütusefirma Mark Oil esindaja Jaanus Silm ütles, et hagiavalduse koostamist  on küll arutatud, ent kas, kelle vastu ja millises ulatuses täpselt hagi esitatakse, ta ei tea.
    “Eks see on tavapärane kahju tekitamine osaniku poolt. Mul pole praegu täit selgust, kas ta vastutab või ei,” ütles Silm. “Ei saa välistada, et osanik polegi kahju tekitanud, kuid sellised kahtlused on. Ennatlik on järeldusi veel teha,”
    “Ma pole päris veendunud, et kahju tekitamine nii üheselt on, nagu osa toimkonna liikmeid seda arvab. On, mida uurida,” ütles Silm.
    Väino Pentus: see kõik oli minu enda süü
    Pankrotistunud Autorollo omanikuks olnud Väino Pentus ütles, et ettevõttes tekkinud raskuste seostamine Keit Pentus-Rosimannuse ja Rain Rosimannusega ei ole õige.Intervjuu Väino Pentusega.
    Mis juhtus, et Autorollo pankrotti läks? Mis seal ikka juhtuma pidi…lihtsalt oli selline halb aeg, et hinnad läksid alla ja…
    Masu tuli peale? Jah-jah.
    Firmal oli kaelas Swedbanki laen, mida KredEx garanteeris? Jah.
    Kas Teie juhtisite seda firmat lõpuni või mismoodi need asjad seal olid? Lõpuks…noh…ütleme nii, et lihtsalt tervis ütles üles ja müüsin maha. Üritasime seal kõike päästa. See oli kõik minu süü, sellepärast et ikka venitasin ja üritasin. Lootsin ei tea missugust valget laeva oodates, et ehk õnnestub ettevõtet päästa.
    Kellega Te firmat päästa proovisite? Siim Roodega, tal olid seal päästmiseks mingisugused mõtted, et maha müüa ja…, aga väga palju pidin varem võetud laenu tagasi maksma. Üritasin ikka välja tulla sellest asjast, aga…
    Kas lõpus viidi ettevõttest raha ka välja? Ei, ei.
    Hagi põhjal on Autorollost väidetavalt suur hulk raha välja viidud? Ega seal ei olnud, mida viia.
    Kuidas Te Siim Roodeni jõudsite? Ma olen kunagi talt nõu küsinud.
    Küsisite nõu, mida selle ettevõttega teha? Jah.
    Kas müüsite ettevõtte talle? Jah, aga see ei olnud mingisugune väärtus.
    Kas Teie tütar Keit Pentus-Rosimannus või Rain Rosimannus ka ettevõtet kuidagi juhtisid? Ei-ei.
    Ütlesite, et olite haige. Ega sel ajal ei tehtud tehinguid, millest Te ei tea? Ei.
     
    Tasub teada
    Vara viidi välja tütarfirma kaudu?
    Autorollo OÜ asutas 2010 suvel koos OÜga Kiili Autoveod tütarfirma AutoHills OÜ. Mitterahalise sissemaksena pandi põhivaraks neli veokit ja üheksa haagist, koguväärtusega 104 000 eurot. Firma pidi hakkama veokeid ja haagiseid välja rentima.2011. aastal müüdi enamus AutoHillsi põhivarast 86 400 euro eest. Vaatamata põhivara müügile lõpetas AutoHills 2011. aasta kahjumiga.Tänavu veebruaris AutoHills kustutati, enne seda kuulus ettevõte täielikult Kiili Autovedudele.Autorollo oli pärast AutoHillsi asutamist 50% omanik 2010. aasta juunist novembrini.
     
    Taust
    KredEx käendas praeguse ministri isa pankrotistunud ettevõtte laenu
    Väino Pentuse asutatud OÜ Autorollo (asutamisel, 2008 aprillis, OÜ Naitsirk) võttis 2008. aastal Swedbankist üheksa miljonit krooni laenu.Laenu käendas 75% ulatuses tagasimaksmata laenusummalt KredEx.­ Intressiks on Autorollo 2008. a aruandes märgitud kuue kuu Euribor + 3,2%. Samal aastal tasus Autorollo laenu tagasi ligi 200 000 krooni.Port One OÜ esitas 2010. aasta kevadel Autorollo vastu pankrotiavalduse. Firma esindaja kohtueelses menetluses oli Ingmar Pärn. Autorollot esindas advokaadibüroo MAQS. Ettevõtte Port One omanikeks on firmade kaudu Teet Järvekülg, Priit Põldmäe, Tatiana Volchek ja Igor Kozhurov.  Kohus ei rahuldanud nõuet, sest see oli ebaselge ja firma oli maksejõuline. Swedbank esitas mõni aeg hiljem, 2010. aasta detsembris Autorollo vastu uue pankrotiavalduse, mis rahuldati.Kredexi nõude omandas Port One ja Swedbanki nõude Ingmar Pärna firma Krediidikorraldus OÜ.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Einar Vallbaum: Narva-Jõesuu muulist sõltub erakordselt palju
Oluline osa Eesti turismitööstuse arengust takerdub Narva-Jõesuu lagunenud muuli taha, mille korrasolust sõltub eestlaste võime oma territoriaalvetes majandada., kirjutab Lääne-Viru Omavalitsuste Liidu juhatuse esimees Einar Vallbaum.
Oluline osa Eesti turismitööstuse arengust takerdub Narva-Jõesuu lagunenud muuli taha, mille korrasolust sõltub eestlaste võime oma territoriaalvetes majandada., kirjutab Lääne-Viru Omavalitsuste Liidu juhatuse esimees Einar Vallbaum.
Merko alustab Uus-Veerennis viienda etapiga
Merko Ehitus teatas esmaspäeval börsiteate vahendusel, et käivitab Tallinnas Uus-Veerenni korteriarendusprojekti viienda etapi.
Merko Ehitus teatas esmaspäeval börsiteate vahendusel, et käivitab Tallinnas Uus-Veerenni korteriarendusprojekti viienda etapi.
Raadiohommikus: verelaskmine aktsiaturgudel ja ämbrid LHV märkimisõigusega
Teeme värske kokkuvõtte verelaskmisest maailma aktsiaturgudel ja proovime hinnata, kas oleme sisenemas karuturule või on hoopis tegemist hea ostukohaga.
Teeme värske kokkuvõtte verelaskmisest maailma aktsiaturgudel ja proovime hinnata, kas oleme sisenemas karuturule või on hoopis tegemist hea ostukohaga.
Ettevõtjad teevad katkiste kristallkuulide kiuste kasvuplaane
"Mul on kodus kristallkuul, aga sellel kuulil on üks nurk katki, et ega see väga hästi tööta," võttis plastitööstuse Estiko-Plastar juht Meelis Jürgens kokku segasel ajal järgmise aasta kasvuplaanide tegemise.
"Mul on kodus kristallkuul, aga sellel kuulil on üks nurk katki, et ega see väga hästi tööta," võttis plastitööstuse Estiko-Plastar juht Meelis Jürgens kokku segasel ajal järgmise aasta kasvuplaanide tegemise.