Amazon.com ja Google avasid Brasiilias digitaalsed raamatupoed, pakkudes konkurentsi kohalikele raamatumüüjatele kiiresti areneval online jaeturul, vahendas Reuters.
Samaaegne kahe teenusepakkuja tutvustus tõstis esile Brasiilia 12 miljardi väärtusele hinnatud e-kaubanduse laialdast loomust. Amazon alustab oma Kindle'i nimelise e-raamatu lugeri müümist lähinädalatel hinnaga 299 brasiilia reaali ehk 140 USA dollarit.
Brasiilia suurim raamatupoekett Saraiva üritab müüa oma online äri, kuid Amazoni strateegiaga tuttav isik ütles oktoobris Reutersile, et USA ettevõte jääb kindlaks ideele keskenduda välisturgudel loomulikule kasvule.
Amazoni Kindle hakkab konkurentsi pakkuma Samsungi ja Apple'i tahvelarvutitele, mis tihti maksavad impordi tollimaksudest, kõrgetest maksudest ja ülepaisutatud kohalikest tootmiskuludest tulenenuna kaks korda rohkem kui USA-s pakutavad jaehinnad. Kohalik raamatumüüja Livraria Cultura müüb Kobo-nimelist e-lugerit 399 reaali ehk 189 dollariga.
Konkureeriv Google Play teenus hakkab pakkuma e-raamatuid ja filmilaenutust arvutitele ning Google'i Androidi operatsioonisüsteemiga mobiiliseadmetele.
Väärtpaberibörsil Nasdaq langes kohaliku aja järgi kell 13:52 (Eestis kell 20:52) Amazoni aktsia 0,14%. Aastaga on firma aktsiahind tõusnud 32,11%.
Google tõusis samal ajal 0,71%, aastaga on ettevõtte aktsiahind tõusnud 11%.
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini