Tänane Kauppalehti kirjutab, et lisaks ELi nn väävlidirektiivile ähvardavad Soome väliskaubandusele suurt lisakulu kaasa tuua ka ELi tolliseaduse muutused, mis on praegu ettevalmistamisel ja jõuavad Euroopa Parlamenti tuleva aasta aprillis.
Muudatuse juures on positiivne, et kauba transport ELi piires, sealhulgas mereveosed, loetakse edaspidi kõik sisekaubanduseks, mis võimaldab kaupade vaba liikumist ELi sadamate vahel.
Väliskaubandusest sõltuvale Soomele tähendab aga uus kord uutest tagatisnõuetest kolmandate riikide kaubale suuri lisakulusid. Ning kummastav on, et mingil põhjusel on sarnase kauba transport mööda Reini ja Doonau jõge uutest tagatisnõuetest prii, kirjutab leht.
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.