Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soovitusi krõbeda külmaga autoga liiklemisel

    Lähipäevadeks ja öödeks lubatakse erinevais Eesti paigus üle 20 miinuskraadi. Lisaks iseendale ja kodumajapidamisele tuleb külma eest kaitsta ka oma autot.

    Järgnevalt toob Amservi spetsialist Mäido Villems välja olulisemad momendid, mida tuleks sõidukiga liiklemisel tähele panna enne ja pärast madalate külmakraadide saabumist.
    Enne krõbeda külma saabumist tuleks oma autol:
     1.     kontrollida vedelike külmakindlust. Kindlasti tuleb suvised vedelikud talviste vastu vahetada (jahutusvedelik, klaasipesuvedelik), ent lisaks tuleks jälgida ka talvise klaasipesuvedeliku külmumistemperatuuri (soovitavalt min -20 kraadi).
    2.     veenduda aku töökindluses. Akut on soovitatav kontrollida ka siis, kui käivitamisega pole veel probleeme ilmnenud. Aku võib olla töökorras, kuid aeg-ajalt võib kasutuseripäradest tulenevalt olla vajalik aku lisalaadimine. Kindlasti soovitame akut kontrollida autoomanikel, kelle autokasutus toimub lühikeste sõitudena suuremalt jaolt linnatsüklis.
    3.     määrida lukud. See on väga oluline nii uutel kui vanematel autodel. Eriti hoolas tasub olla pärast autoga pesulas käimist. Kui kasutatakse masinpesu (automaatpesula teenuseid), on soovitatav varuda autosse aerosoolis lukuõli (soovitatavalt sünteetilise õli baasil, mis tagab külmemate ilmadega lukkude kergema liikuvuse). Lukkude õlitamisel tasub silmas pidada, et vajalik on määrida nii ukse käepidemel olevat võtmega keeratavat südamikku, kui lukumehhanismi ukse küljel.
    4.     silikoonitada ukse- ja pakiruumi tihendid. Kõige hõlpsam on seda teha spetsiaalse aerosool silikooniga.
    5.     kontrollida tulede valgustugevust. Tuhmunud reflektori või tuleklaasi tõttu ei ole tulede valgustatus piisav ja halva nähtavuse korral on see üsna ebameeldiv. Kui auto tuled tunduvad pimedal ajal halvasti valgustavat, soovitame konsulteerida spetsialistidega. Paljudel puhkudel on põhjuseks tuhmunud tuleklaasid ja abiks võib olla tuleklaaside poleerimine.
    Krõbeda külma saabumise järel tuleks oma autol:
    1.     enne sõitma asumist mõned minutid kohapeal soojeneda lasta. Sellest piisab, et mootor ja agregaadid liikumahakkamiseks piisavalt soojenevad. Eriti oluline on see auto mootorile, sest külma mootori koormamisel kohese sõidu alustamisega lüheneb mootori tööiga (vastupidavus)
    2.     lühikesel sõidul kõiki elektroonilisi ja elektrilisi lisasid üheaegselt mitte kasutada. Kui autol on palju elektrilist lisavarustust (esi- ja tagaklaasi soojendus, istme-, peegli- ja roolisoojendus), soovitame nende kasutamisel järgida põhimõttest, et kõiki elektrilisi tarbijaid kasutatakse ainult siis, kui see on vajalik ja lülitatakse välja koheselt, kui otsest vajadust enam ei ole. Auto aku taastumine temperatuuri langedes pikeneb. Lühikeste linnasõitudega ja pidevalt sisselülitatud elektritarbijad võivad koos põhjustada olukorra, kus aku laetus järk-järgult alaneb ning ühel hetkel tabab meid ebameeldiv üllatus- aku ei ole suuteline enam autot käivitama.
    3.     aeg-ajalt lasta soojas üles sulada. Selleks sobib eriti hästi mõni (kaubanduskeskuse) parkimismaja.
    4.     parkimisel klaasipühkijaid varrastest mitte üles tõsta. See võib põhjustada klaasipühkijate varraste vedrude „väsimist“, mille tulemusena ei hoia klaasipühkijad enam sama tihedalt klaasi vastu. Selle asemel soovitame kasutada klaaside puhastamist lihtsustavaid klaasikaitsevahendeid või varuda autosse spetsiaalne aerosool klaasilt jää sulatamiseks.
    5.     paak võimalikult kütus täis hoida. Suurte temperatuuri-erinevuste tulemusena (auto üles soojendamine või hoidmine köetud garaažis) tekib paagi seintele kondensvesi, mis suuremates kogustes võib mootori töös tõrkeid tekitada. Selleks tuleks sõiduki kütusepaak hoida pidevalt temperatuurile vastavat kütust täis, sest see vähendab võimalust kondensvee tekkeks.  
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.