Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soovitusi krõbeda külmaga autoga liiklemisel

    Lähipäevadeks ja öödeks lubatakse erinevais Eesti paigus üle 20 miinuskraadi. Lisaks iseendale ja kodumajapidamisele tuleb külma eest kaitsta ka oma autot.

    Järgnevalt toob Amservi spetsialist Mäido Villems välja olulisemad momendid, mida tuleks sõidukiga liiklemisel tähele panna enne ja pärast madalate külmakraadide saabumist.
    Enne krõbeda külma saabumist tuleks oma autol:
     1.     kontrollida vedelike külmakindlust. Kindlasti tuleb suvised vedelikud talviste vastu vahetada (jahutusvedelik, klaasipesuvedelik), ent lisaks tuleks jälgida ka talvise klaasipesuvedeliku külmumistemperatuuri (soovitavalt min -20 kraadi).
    2.     veenduda aku töökindluses. Akut on soovitatav kontrollida ka siis, kui käivitamisega pole veel probleeme ilmnenud. Aku võib olla töökorras, kuid aeg-ajalt võib kasutuseripäradest tulenevalt olla vajalik aku lisalaadimine. Kindlasti soovitame akut kontrollida autoomanikel, kelle autokasutus toimub lühikeste sõitudena suuremalt jaolt linnatsüklis.
    3.     määrida lukud. See on väga oluline nii uutel kui vanematel autodel. Eriti hoolas tasub olla pärast autoga pesulas käimist. Kui kasutatakse masinpesu (automaatpesula teenuseid), on soovitatav varuda autosse aerosoolis lukuõli (soovitatavalt sünteetilise õli baasil, mis tagab külmemate ilmadega lukkude kergema liikuvuse). Lukkude õlitamisel tasub silmas pidada, et vajalik on määrida nii ukse käepidemel olevat võtmega keeratavat südamikku, kui lukumehhanismi ukse küljel.
    4.     silikoonitada ukse- ja pakiruumi tihendid. Kõige hõlpsam on seda teha spetsiaalse aerosool silikooniga.
    5.     kontrollida tulede valgustugevust. Tuhmunud reflektori või tuleklaasi tõttu ei ole tulede valgustatus piisav ja halva nähtavuse korral on see üsna ebameeldiv. Kui auto tuled tunduvad pimedal ajal halvasti valgustavat, soovitame konsulteerida spetsialistidega. Paljudel puhkudel on põhjuseks tuhmunud tuleklaasid ja abiks võib olla tuleklaaside poleerimine.
    Krõbeda külma saabumise järel tuleks oma autol:
    1.     enne sõitma asumist mõned minutid kohapeal soojeneda lasta. Sellest piisab, et mootor ja agregaadid liikumahakkamiseks piisavalt soojenevad. Eriti oluline on see auto mootorile, sest külma mootori koormamisel kohese sõidu alustamisega lüheneb mootori tööiga (vastupidavus)
    2.     lühikesel sõidul kõiki elektroonilisi ja elektrilisi lisasid üheaegselt mitte kasutada. Kui autol on palju elektrilist lisavarustust (esi- ja tagaklaasi soojendus, istme-, peegli- ja roolisoojendus), soovitame nende kasutamisel järgida põhimõttest, et kõiki elektrilisi tarbijaid kasutatakse ainult siis, kui see on vajalik ja lülitatakse välja koheselt, kui otsest vajadust enam ei ole. Auto aku taastumine temperatuuri langedes pikeneb. Lühikeste linnasõitudega ja pidevalt sisselülitatud elektritarbijad võivad koos põhjustada olukorra, kus aku laetus järk-järgult alaneb ning ühel hetkel tabab meid ebameeldiv üllatus- aku ei ole suuteline enam autot käivitama.
    3.     aeg-ajalt lasta soojas üles sulada. Selleks sobib eriti hästi mõni (kaubanduskeskuse) parkimismaja.
    4.     parkimisel klaasipühkijaid varrastest mitte üles tõsta. See võib põhjustada klaasipühkijate varraste vedrude „väsimist“, mille tulemusena ei hoia klaasipühkijad enam sama tihedalt klaasi vastu. Selle asemel soovitame kasutada klaaside puhastamist lihtsustavaid klaasikaitsevahendeid või varuda autosse spetsiaalne aerosool klaasilt jää sulatamiseks.
    5.     paak võimalikult kütus täis hoida. Suurte temperatuuri-erinevuste tulemusena (auto üles soojendamine või hoidmine köetud garaažis) tekib paagi seintele kondensvesi, mis suuremates kogustes võib mootori töös tõrkeid tekitada. Selleks tuleks sõiduki kütusepaak hoida pidevalt temperatuurile vastavat kütust täis, sest see vähendab võimalust kondensvee tekkeks.  
  • Hetkel kuum
Ott Aava: enamik idufirmasid ei jää ellu. See on hea
Mida toetavam on ühiskond idufirmade ebaõnnestumiste suhtes, seda rohkem sünnib suuri edulugusid, kirjutab advokaadibüroo Cobalt tehnoloogiasektori tehingunõustamiste juht Ott Aava.
Mida toetavam on ühiskond idufirmade ebaõnnestumiste suhtes, seda rohkem sünnib suuri edulugusid, kirjutab advokaadibüroo Cobalt tehnoloogiasektori tehingunõustamiste juht Ott Aava.
Miks peaks Föderaalreserv intressimäärasid kiiremini langetama?
USA Föderaalreserv on käesolevaks aastaks prognoosinud vaid ühe intressimäärade langetamise. Värskeimad USA majanduse igakuised andmed on mõnedki analüütikud liiga aeglase intressimäärade langetamise pärast muretsema pannud, vahendas Yahoo Finance.
USA Föderaalreserv on käesolevaks aastaks prognoosinud vaid ühe intressimäärade langetamise. Värskeimad USA majanduse igakuised andmed on mõnedki analüütikud liiga aeglase intressimäärade langetamise pärast muretsema pannud, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikeettevõtjatele koidab peagi võimalus kergemini laenu saada
Väikeettevõtted saavad peagi EASi ja Kredexi käendusega lihtsamini raha laenata, rääkis ühendasutuse laenude ja käenduste osakonna juht Kaarel Aus.
Väikeettevõtted saavad peagi EASi ja Kredexi käendusega lihtsamini raha laenata, rääkis ühendasutuse laenude ja käenduste osakonna juht Kaarel Aus.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Milline on edukas juht? 10 põhimõtet pärast mitmesaja liidriga rääkimist
Mida tähendab olla edukas juht? Olen rääkinud üle 400 juhiga ja kuuldud tarkuseterad välja sõelunud, süstematiseerinud ja tervikuks sidunud.
Mida tähendab olla edukas juht? Olen rääkinud üle 400 juhiga ja kuuldud tarkuseterad välja sõelunud, süstematiseerinud ja tervikuks sidunud.
Neste lahkus Rohetiigrist. Vastastikku jagatakse teravaid süüdistusi
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Kütusemüüjad teavad üksteise äri väga hästi, aga kartelli ei paista
Konkurentsiameti analüüs hajutas kahtlused kütusekartellist, ameti soovitused edasiseks said kütusefirma juhilt aga karmi kriitikat.
Konkurentsiameti analüüs hajutas kahtlused kütusekartellist, ameti soovitused edasiseks said kütusefirma juhilt aga karmi kriitikat.
Saaremaa Piimatööstus kukkus juustu pärast kahjumisse
Saaremaa Piimatööstus jäi eelmisel aastal miljoni euroga miinusesse ja nimetab põhjuseks juustu hinna rekordilist vabalangust aasta alguses.
Saaremaa Piimatööstus jäi eelmisel aastal miljoni euroga miinusesse ja nimetab põhjuseks juustu hinna rekordilist vabalangust aasta alguses.
Ravimite hulgiturul hoitakse väiksed tegijad söögilaua juurest eemal
Kuigi konkurentsiameti hinnangul tuleb apteegitarkvara väljaarendamisel ja rakendamisel järgida, et üht ravimite hulgimüüjat ei seataks teistega võrreldes eelisseisundisse, siis kahe väiksema hulgifirma näited tõestavad pigem vastupidist.
Kuigi konkurentsiameti hinnangul tuleb apteegitarkvara väljaarendamisel ja rakendamisel järgida, et üht ravimite hulgimüüjat ei seataks teistega võrreldes eelisseisundisse, siis kahe väiksema hulgifirma näited tõestavad pigem vastupidist.