• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soovitusi krõbeda külmaga autoga liiklemisel

    Lähipäevadeks ja öödeks lubatakse erinevais Eesti paigus üle 20 miinuskraadi. Lisaks iseendale ja kodumajapidamisele tuleb külma eest kaitsta ka oma autot.

    Järgnevalt toob Amservi spetsialist Mäido Villems välja olulisemad momendid, mida tuleks sõidukiga liiklemisel tähele panna enne ja pärast madalate külmakraadide saabumist.
    Enne krõbeda külma saabumist tuleks oma autol:
     1.     kontrollida vedelike külmakindlust. Kindlasti tuleb suvised vedelikud talviste vastu vahetada (jahutusvedelik, klaasipesuvedelik), ent lisaks tuleks jälgida ka talvise klaasipesuvedeliku külmumistemperatuuri (soovitavalt min -20 kraadi).
    2.     veenduda aku töökindluses. Akut on soovitatav kontrollida ka siis, kui käivitamisega pole veel probleeme ilmnenud. Aku võib olla töökorras, kuid aeg-ajalt võib kasutuseripäradest tulenevalt olla vajalik aku lisalaadimine. Kindlasti soovitame akut kontrollida autoomanikel, kelle autokasutus toimub lühikeste sõitudena suuremalt jaolt linnatsüklis.
    3.     määrida lukud. See on väga oluline nii uutel kui vanematel autodel. Eriti hoolas tasub olla pärast autoga pesulas käimist. Kui kasutatakse masinpesu (automaatpesula teenuseid), on soovitatav varuda autosse aerosoolis lukuõli (soovitatavalt sünteetilise õli baasil, mis tagab külmemate ilmadega lukkude kergema liikuvuse). Lukkude õlitamisel tasub silmas pidada, et vajalik on määrida nii ukse käepidemel olevat võtmega keeratavat südamikku, kui lukumehhanismi ukse küljel.
    4.     silikoonitada ukse- ja pakiruumi tihendid. Kõige hõlpsam on seda teha spetsiaalse aerosool silikooniga.
    5.     kontrollida tulede valgustugevust. Tuhmunud reflektori või tuleklaasi tõttu ei ole tulede valgustatus piisav ja halva nähtavuse korral on see üsna ebameeldiv. Kui auto tuled tunduvad pimedal ajal halvasti valgustavat, soovitame konsulteerida spetsialistidega. Paljudel puhkudel on põhjuseks tuhmunud tuleklaasid ja abiks võib olla tuleklaaside poleerimine.
    Krõbeda külma saabumise järel tuleks oma autol:
    1.     enne sõitma asumist mõned minutid kohapeal soojeneda lasta. Sellest piisab, et mootor ja agregaadid liikumahakkamiseks piisavalt soojenevad. Eriti oluline on see auto mootorile, sest külma mootori koormamisel kohese sõidu alustamisega lüheneb mootori tööiga (vastupidavus)
    2.     lühikesel sõidul kõiki elektroonilisi ja elektrilisi lisasid üheaegselt mitte kasutada. Kui autol on palju elektrilist lisavarustust (esi- ja tagaklaasi soojendus, istme-, peegli- ja roolisoojendus), soovitame nende kasutamisel järgida põhimõttest, et kõiki elektrilisi tarbijaid kasutatakse ainult siis, kui see on vajalik ja lülitatakse välja koheselt, kui otsest vajadust enam ei ole. Auto aku taastumine temperatuuri langedes pikeneb. Lühikeste linnasõitudega ja pidevalt sisselülitatud elektritarbijad võivad koos põhjustada olukorra, kus aku laetus järk-järgult alaneb ning ühel hetkel tabab meid ebameeldiv üllatus- aku ei ole suuteline enam autot käivitama.
    3.     aeg-ajalt lasta soojas üles sulada. Selleks sobib eriti hästi mõni (kaubanduskeskuse) parkimismaja.
    4.     parkimisel klaasipühkijaid varrastest mitte üles tõsta. See võib põhjustada klaasipühkijate varraste vedrude „väsimist“, mille tulemusena ei hoia klaasipühkijad enam sama tihedalt klaasi vastu. Selle asemel soovitame kasutada klaaside puhastamist lihtsustavaid klaasikaitsevahendeid või varuda autosse spetsiaalne aerosool klaasilt jää sulatamiseks.
    5.     paak võimalikult kütus täis hoida. Suurte temperatuuri-erinevuste tulemusena (auto üles soojendamine või hoidmine köetud garaažis) tekib paagi seintele kondensvesi, mis suuremates kogustes võib mootori töös tõrkeid tekitada. Selleks tuleks sõiduki kütusepaak hoida pidevalt temperatuurile vastavat kütust täis, sest see vähendab võimalust kondensvee tekkeks.  
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Loorits: kas läheme taastuvenergiale üle või maksame miljard eurot aastas?
Tänane olukord elektriturul ei ole mitte taastuvenergiale ülemineku, vaid taastuvenergiale mitte ülemineku tulemus, kirjutab Kaamos Energy juht Mihkel Loorits.
Tänane olukord elektriturul ei ole mitte taastuvenergiale ülemineku, vaid taastuvenergiale mitte ülemineku tulemus, kirjutab Kaamos Energy juht Mihkel Loorits.
Norra tegi otsa lahti - intressimäärad hakkavad tõusma
Norra keskpank tegi esimesena sammu ülilõdva finantspoliitika karmistamiseks, tõstes baasintressimäärasid 0,25 protsendile. Mitu keskpanka on varsti Norrast eeskuju võtmas.
Norra keskpank tegi esimesena sammu ülilõdva finantspoliitika karmistamiseks, tõstes baasintressimäärasid 0,25 protsendile. Mitu keskpanka on varsti Norrast eeskuju võtmas.
Raadiohommikus: Enefiti börsidebüüt, krüptovarad ja mure hariduse pärast
Nädala viimases hommikuprogrammis on fookus paljulubavatel investeerimisideedel ja Eesti haridussüsteemi tulevikul.
Nädala viimases hommikuprogrammis on fookus paljulubavatel investeerimisideedel ja Eesti haridussüsteemi tulevikul.
Estraveli omanik: eelmine kriis oli võrreldes praegusega lasteaed
Eesti suurima reisibüroo Estraveli omanik Aivo Takis rääkis Äriplaan 2022 konverentsil, et kui eelmise kriisi ajal kukkus nende käive 20 protsenti, siis koroonakriisiga kukkus nende käive 70 protsenti. “Eelmine kriis oli kui lasteaed, kuid toona tundus see kohutavalt suur kukkumine,” rääkis ta.
Eesti suurima reisibüroo Estraveli omanik Aivo Takis rääkis Äriplaan 2022 konverentsil, et kui eelmise kriisi ajal kukkus nende käive 20 protsenti, siis koroonakriisiga kukkus nende käive 70 protsenti. “Eelmine kriis oli kui lasteaed, kuid toona tundus see kohutavalt suur kukkumine,” rääkis ta.