• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 19.12.12, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

RIKSi maasturihanke uurimises saabus selgus

Rahandusministeeriumi kinnitusel jõudis Äripäeva artikli järel algatatud Riigi Infokommunikatsiooni SA autohanke väärteomenetlus otsuseni kolm päeva tagasi.
Otsuse sisu saab avalikkus teada uuel aastal. Äripäev kirjutas juulis, et Riigi Infokommunikatsiooni SA (RIKS) korraldatud hange kuue linnamaasturi liisimiseks oli sedavõrd detailne, et pakkumise sai esitada vaid üks firma – Fakto Auto. Seega liisis RIKS Fakto Autolt endale kuus Nissan Xtraili.
Umbes kuu pärast artikli ilmumist algatas rahandusministeerium maasturihanke uurimiseks väärteomenetluse, et selgitada välja, kas hanke tingimused andsid eelise Nissanile.
15 päeva aega vaidlustada. Rahandusministeeriumi esindaja sõnas, et kolm päeva tagasi jõuti RIKSi autohanke suhtes otsusele, ent kuna RIKSil on seaduse järgi aega 15 päeva otsust vaidlustada, ei saa ministeerium otsust avalikustada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

RIKSi juht Tõnu Naestema sõnas, et ei saa otsust kommenteerida, viidates asjaolule, et rahandusministeerium on kuulutanud vastava dokumendi asutusesiseseks kasutamiseks. Ka ei osanud ta veel öelda, kas RIKS kavatseb otsuse edasi kaevata.
Riigi Infokommunikatsiooni SA väljakuulutatud hange linnamaasturite soetamiseks oli ülidetailne. Muu hulgas olid hankedokumentidesse linnamaasturite veoskeemina sisse kirjutud All-mode 4x4 ning lühendid DDS ja USS.
USS (paigaltvõtu abiseade) ja DDS (mägipidur) on nimetustena kasutusel ainult Nissani kaubamärki kandvatel sõidukitel ning see nõue tegi teistel pakkujatel hankel osalemise võimatuks. Samuti piiras teiste autofirmade osalemist kliirensi nõutud vahemik – 21 kuni 22 sentimeetrit.
Hankel ainsana osalenud ja selle ja võitnud Fakto Auto pakkumise kogumaksumus oli 198 474,84 eurot. See tähendab 33 079,14 eurot auto kohta.
 
Tasub teada
Sobimatud  linnamaasturid

Artikkel jätkub pärast reklaami

Amserv Grupi ASi mudelivalikust ei sobinud RIKSi hankele ükski automark. Peamised pakkumise mitteesitamise põhjused:PEUGEOT’ peaaegu sobiv mudel ei mahtunud pakkumissekliirensi nõude tõttu;HYUNDAI, OPEL ning CHEVROLET ei mahtunud pakkumisse diferentsiaali lukustuse puudumise tõttu;TOYOTA ei sobinud kliirensi tõttu (liiga madal), auto pikkuse (üsna kitsalt piiritletud nõue) ning kaubaruumi mahu tõttu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele