• OMX Baltic−0,21%296,58
  • OMX Riga1,45%916,69
  • OMX Tallinn−0,96%2 016,79
  • OMX Vilnius−0,02%1 217,69
  • S&P 500−0,05%6 446,87
  • DOW 300,01%44 948,48
  • Nasdaq −0,09%21 603,35
  • FTSE 1000,21%9 157,74
  • Nikkei 2250,77%43 714,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,9
  • OMX Baltic−0,21%296,58
  • OMX Riga1,45%916,69
  • OMX Tallinn−0,96%2 016,79
  • OMX Vilnius−0,02%1 217,69
  • S&P 500−0,05%6 446,87
  • DOW 300,01%44 948,48
  • Nasdaq −0,09%21 603,35
  • FTSE 1000,21%9 157,74
  • Nikkei 2250,77%43 714,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,9
  • 01.08.13, 16:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ekspress Grupil üle ootuste kasum

Ekspress Grupp teatas börsile, et II kvartali puhaskasum kasvas 44% ja ulatus 1,4 miljoni euroni. Kasumikasvu taga on intressikulu kahanemine. Analüütikud ootasid väiksemat kasumit.
LHV pank ootas Ekspress Grupilt 1,2 miljoni eurost kasumit 15,8 miljonilise käibe juures. Swedbank ootas 15,8 miljonilise käibe juures 1,3 miljonilist kasumit.
„EBITDA-s jäime eelmisele aastale alla 6% teenides 2,4 miljonit eurot võrreldes eelmise aasta 2,5 miljoni euroga,“ kirjutas börsiteates Ekspress Grupi juhatuse esimees Gunnar Kobin. „Mõlema tulemusega oleme rahul, kuivõrd need olid paremad kui meie enda prognoos, mida väljendasime eelmise kvartali raportis. Puhaskasumi osas eeldasime 30% kasvu ning EBITDA osas 7% langust. Kvartali EBITDA rentaablus langes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 0,2 protsendipunkti.“
Online-üksuses toimus efektiivsuse langus, mis on paljus tingitud uute projektide käivitamiskuludega, kuid mis takistasid kasvanud käibe juures kasumit kasvatamast, ning trükimeedia reklaamikäibe defitsiit, jätkas ta. "Trükiteenuste segmendis oleme küll käibes järgi andnud, kuid suutnud kasumi säilitada eelmise aasta tasemel ja seega kasvatanud kasumlikkust," rääkis Kobin.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Online-segmendi osas ütles Kobin kokkuvõtlikult, et uute projektide ja videotoodangu käivitamine on ajutiselt viinud segmendi efektiivsuse alla, kuid see peaks paranema projektide käivitumisel.
Perioodiliste väljaannete segment on oodatult suure surve all. Segmendi reklaamikäive langes võrreldes eelmise aastaga ligi 5%, jaemüük ligi 9%. Rõõmu teeb tellijate käibe püsimine eelmise aasta tasemel ning digitellijate kasvamine 50% võrreldes eelmise aasta sama ajaga. Reklaamikäibe kahanemises on oluline osa töökuulutuste arvu vähenemises, samuti jaekaubandusreklaami kandumises televisiooni. Samal ajal näeme positiivseid trende ajakirjade reklaamikäibes, kus aasta algas väga aeglaselt, kuid teine kvartal oli eelmise aasta tasemel.
Trükiteenuste segmendis oleme esimese kvartali keskelt alanud käibelangust kompenseerinud tootmises efektiivsuse tõstmisega, mistõttu ettevõtte kasumlikkus ei ole kannatanud. Käibelanguse põhjused on seotud eksportturgude nõrkusega ning trükikoja olukorraga, kus eelmise aasta lõpul valitsenud masinate kõrge kasutuskoormus takistas müügikäibe kasvatamist. Käesoleva aasta alguses ootamatult tekkinud klientide tellimuste vähenemise kompenseerimine uute klientidega toimub viivitusega, kuid tulenevalt meie väikesest turuosast erinevatel eksportturgudel oleme positiivsed, et meil õnnestub aasta teises pooles ka käibe vähenemist kompenseerida.
Aasta kolmandas kvartalis ootab ekspress Grupp käibe püsimist eelmise aasta tasemel, EBITDA kasvu 5-10% ning puhaskasumi kahekordistumist. Eeskätt ootab ettevõte online segmendilt paremat tulemust võrreldes eelmise aasta sama kvartaliga, samuti ajakirjade kirjastamise suuremat kasumlikkust võrreldes eelmise aastaga, mis peaks kompenseerima nädala- ja päevalehtede nõrkust perioodiliste väljaannete segmendis. Trükiteenuste segmendi osas loodab juhtkond püsida eelmise aasta tasemel. Puhaskasumi kasvu aitavad saavutada eelkõige eelmisest aastast madalamad intressikulud.
 
 
 
 

Artikkel jätkub pärast reklaami

 
 
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 29 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele