• OMX Baltic0,08%300,24
  • OMX Riga−0,23%890,95
  • OMX Tallinn−0,33%2 061,8
  • OMX Vilnius0,27%1 205,66
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,12%8 812,15
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,33
  • OMX Baltic0,08%300,24
  • OMX Riga−0,23%890,95
  • OMX Tallinn−0,33%2 061,8
  • OMX Vilnius0,27%1 205,66
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,12%8 812,15
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,33
  • 14.11.13, 06:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Joiki tooted nõutud ka Jaapanis

Kui mõned ettevõtted vaid unistavad Jaapani turule pääsemisest, siis kodumaist looduskosmeetikafirmat Joiki käidi Eestis spetsiaalselt sinna kutsumas.
Looduskosmeetikafirma Joik suurimaks ekspordiriigiks on tõusnud Jaapan, praeguse 25 müügikoha asemel näeb ettevõtte kolme aasta plaan ette kauba müüki 75 kohas. "Neile meeldis meie toodete puhul põhjamaiselt lihtne stiil ning et tooted valmistatakse Eestis käsitööna," selgitas Joiki marketingi- ja ekspordijuht Kadri Mäesalu.
Kuidas te jala Jaapani turul ukse vahele saite?Jaapani turule sisenemine ei olnud meie teadlik otsus. Olime alles ekspordisuunal tegutsemist alustanud ja tol hetkel nii kaugeid sihte endale veel ei seadnud. Jaapani Plaza kaubamajade keti esindaja leidis meid ise Eesti moeblogija blogist, kes meie tooteid kiitis.
Kui kerge on sinna pääseda?Sellele küsimusele on meil keeruline vastata, kuna nemad leidsid meid. Mis aga puutub asjaajamise keerukusse, siis on Jaapaniga loomulikult keerulisem kui näiteks Euroopa Liidu riikides, kuna reeglid on teistsugused. Samuti peab arvestama, et uue tootega turule jõudmine on päris aeganõudev.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Meil läks esmakontaktist esimese kaubasaadetiseni üheksa kuud, mis oli täis tihedat infovahetust. Nõuded kosmeetikatoodete impordile Jaapanisse on eriti ranged, näiteks testitakse kõiki tooteid nende laborites, enne kui need turule lubatakse, lisaks täiendavad nõuded sildistamisele, pakendamisele jne.
Kuidas paremini Jaapani turule pääseda?Kui üldse Jaapanile mõelda, siis toode peab olema korralik ja n-ö lõpuni valmis. Kui esineb väikegi võimalus, et Jaapani turule suundudes esineb tootes puudusi, siis ei ole mõtet pingutadagi. Kvaliteet on Jaapani turul äärmiselt oluline.
Teiseks peaks olema olemas korralikud turundusmaterjalid – näiteks korralik koduleht, fotod, kataloog ja muu. Kolmandaks võiks meie näitel välja tuua nähtavuse erinevates kanalites – olgu selleks siis välismaa ajakirjad või sotsiaalmeedia. Ja kõige aluseks on loomulikult see, et on omanäoline toode, mis silma jääb ja päris millist nende turul ehk veel ei ole.
Kui palju Jaapani ekspordi pealt juba teeninud olete?Sellele saan vastata vaid niipalju, et praegu on Jaapan tõusnud mahult meie number üks ekspordiriigiks. Temale järgneb Venemaa, siis Soome, Norra, Läti, Rootsi.
Millist kasumit ja käivet prognoosib Joik järgmiseks aastaks, loe tänasest Äripäevast.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele