• OMX Baltic−0,42%300,99
  • OMX Riga0,03%893,62
  • OMX Tallinn−0,38%2 073,12
  • OMX Vilnius−0,01%1 201,03
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 807,04
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic−0,42%300,99
  • OMX Riga0,03%893,62
  • OMX Tallinn−0,38%2 073,12
  • OMX Vilnius−0,01%1 201,03
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 807,04
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 19.12.13, 20:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuuba lõdvendab autoostu regulatsioone

Esimest korda peale 1959.aasta revolutsiooni on kuubalastel taas õigus osta riigilt uusi ja kasutatud sõidukeid ilma valitsuse loata, teatas riigi ametlik meedia täna. See on järjekordne kommunistliku saare samm majandusvabaduse suunas.
Kahe aasta taguse reformi kohaselt võivad kuubalased osta ja müüa kasutatatud autosid üksteiselt, kuid uue või kasutatud auto ostmiseks riiklike edasimüüjate käest pidid nad luba küsima.
Kommunistliku partei ajaleht Granma teatas, et ministrite nõukogu kiitis eile heaks regulatsiooni, mis kaotaks eksisteeriva seaduse, mille kohaselt peab mootorsõiduki ostuks riigilt luba küsima.
Selle tulemusel saavad kuubalased, välismaalastest residendid, ettevõtted ja diplomaadid uusi ja kasutaud mootorrattaid, autosid, kaubikuid ja miniveokeid ja –busse osta vabalt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Automüügi liberaliseerimise oli üks enam kui 300 reformist, mille president Raul Castro 2011. aastal Kommunistliku partei kongressil vastu võttis.
Kavandatud muudatused panevad suuremat rõhku erainitsiatiivile, mida Kuuba Nõukogude-stiilis süteem on varasemalt tugevalt lämmatanud. Samuti vähendab see valitsuse kontrolli erakapitali nagu kinnisvara ja autode ostu üle.
Kuubal on nüüdseks kümneid tuhandeid eraärisid; tuhandeid farmi, ehituse, transpordi ja teisi ühistuid, mis kõik peaksid uutest regulatsioonidest kasu lõikama.
Enne 2011. aasta septembrit oli Kuubal lubatud vabalt osta ja müüa vaid autosid, mis olid Kuubale toodud enne 1959. aasta revolutsiooni. Seetõttu oli Kuubal enamus autosid 1950.st või varasemast perioodist.
Uued mudelid on suuresti riigi kätes ning kasutatud mudeleid müüakse suhteliselt madala hinnaga valitud isikutele. Näiteks Kuuba diplomaatidele ja arstidele, kes töötavad välismaal. Nemad aga omakorda müüvad autod edasi 4-5 kordse kasumiga.
Kuubalased ja välismaalased peavad taotlema valitsuse loa importimaks uusi või kasutatud autosid.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele