• OMX Baltic−0,03%262,59
  • OMX Riga−0,03%875,52
  • OMX Tallinn−0,34%1 691,26
  • OMX Vilnius0,25%1 001,43
  • S&P 500−0,1%5 627,66
  • DOW 30−0,11%41 575,03
  • Nasdaq 0,1%17 609,04
  • FTSE 1000,38%8 309,86
  • Nikkei 225−1,03%36 203,22
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%101,73
  • OMX Baltic−0,03%262,59
  • OMX Riga−0,03%875,52
  • OMX Tallinn−0,34%1 691,26
  • OMX Vilnius0,25%1 001,43
  • S&P 500−0,1%5 627,66
  • DOW 30−0,11%41 575,03
  • Nasdaq 0,1%17 609,04
  • FTSE 1000,38%8 309,86
  • Nikkei 225−1,03%36 203,22
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%101,73
  • 17.03.13, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kallas soovitab Eesti teed maksustada

Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas on seisukohal, et Eesti ei saa enam pikalt jätkata tasuta teede poliitikat. Kallase sõnul maksustab Euroopa Liidus juba 23 riiki ühel või teisel määral teede kasutamist. “Eesti on üsna unikaalne riik, kuna siin ei maksustata teede kasutamist. Ma ei näe võimalusi pikalt sellise poliitikaga jätkata,” ütles Siim Kallas Postimehe majanduskonve­rentsil “Euroraha võlud ja valud”.
Majandusminister Juhan Parts märkis, et teede maksustamine suurendaks siinsete veoettevõtete transpordikulusid.
Riik ei taha kohalikke maksuga koormata. “Aiman, et küllap pidas Kallas silmas seda nn eurovinjetti, mis puudutab raskeveoautode teekasutustasu, mis on praegu Euroopa reeglite järgi vabatahtlik, aga kui seda rakendatakse, siis on sellel teatud ühtsed põhimõtted,” ütles Parts. Partsi sõnul pole Eestis teid maksustatud seetõttu, et umbes 90 protsendi kaubavoogude puhul on tegemist kohalike ettevõtetega.
“Sellist proportsiooni vaadates maksustaksime täiendavalt kohalikke transpordiettevõtjaid. Maksustame neid niigi raskeveo­maksuga ja kui seda niimoodi teeme, siis tegelikult me mõneti suurendame eksportivate ettevõtete transpordi­kulusid. Kas see on mõistlik, on iseküsimus,” kommenteeris Parts. Tema sõnul ei ole eurovinjeti võimalikud tulud märkimisväärsed. “Teisisõnu – peame arvestama, et kui sellist asja teeme, anname ekspordile kanda täiendava koorma. Eurovinjett ei võimalda eristada, mis veoautoga on tegemist,” lausus Parts.
Siim Kallas tõi muu hulgas välja, et fossiilkütuse kasutamine maailmas paratamatult kahaneb ja aktsiisimaksuna jääb osa raha saamata. Majandusminister Juhan Parts selle väitega ei nõustunud. “See, et fossiilkütuste kasutamine maailmas kahaneb, seda trendi tahaksin näha. Võib-olla juhtub see 50 aasta jooksul,” ütles Parts. Ta lisas, et püütakse küll arendada erinevaid kütustel põhinevaid transpordivahendeid, aga neid pole just palju. “Need on tüüpilised väited, mille realiseerumine ei ole nähtavas tulevikus,” märkis Parts. “Teedemaks, millest räägime – kui liikmesriik selle kehtestab, siis maksavad kõik. Kui kehtestame selle Eestis, siis langeb 90 protsenti koormust Eesti ettevõtetele.”
Veofirma soovib võrdsust. OÜ Miil juht Heiki Hütt leidis, et teemaksu on tarvis eelkõige võrdsuse pärast.
“Ammu oleks aeg maksustada. Raha vedeleb maas, see tuleks üles korjata,” ütles ta. “Meie maksame raskeveokimaksu, välisvedajad ei maksa midagi. Välisriikides maksame teemaksu.”
Riigikogu majanduskomisjoni esimees Kaja Kallas märkis, et majanduskomisjon on korraldanud avalikke istungeid teedeehitusest ja korrashoiust, kuid maksustamist ei ole arutatud. “Maanteeameti eelarve on aastate lõikes täidetud umbes 80% ulatuses, seega ei ole maanteeameti haldusalas olevate teede korrashoiul küsimus raha puudumises. Probleem on kohalike omavalitsuste hooldatavad teed. Samuti peab mõtlema tulevikule, mil teede korrashoiuks raha Euroopa Liidu eelarvest enam sellises mahus ei eraldata,” lausus Kallas.
Kui Euroopa Liit paneks ette teede kasutamise maksustada, peab komisjon Kaja Kallase sõnul nende arutelude käigus kindlasti vaatama, et Eesti transpordiettevõtted ei satuks võrreldes teiste riikide konkurentidega halvemasse olukorda.
 
Mis on mis
Eurovinjett
Teekasutustasu, mida peavad süsteemiga liitunud riikide teedel liigeldes tasuma raskeveokid, mille täismass algab 12 tonnist.Kasutusel Belgias, Taanis, Luksemburgis, Hollandis ja Rootsis.Elektrooniline vinjett on kasutusel alates 2008. aastast. Enne seda kehtis pabervinjett.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 16.09.24, 09:14
Õigeaegne küttesüsteemide hooldus tagab muretu talve ja säästab raha
Ükski hooneomanik ei soovi keset talve seista silmitsi olukordadega, kus maja kommunaalkulud on paisunud ootamatult suureks või küttesüsteem lakkab hoopis töötamast. Eesti ilm on väga muutlik, eriti sügisperiood öökülmade ja hoogsadudega. Seega tuleb hooned varakult kütteperioodiks ette valmistada ning tegeleda ennetavalt küttesüsteemide hooldusega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele