• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hooajatööliste aeg on ümber

    Konjunktuuriinstituudi värsketest andmetest selgub, et kuigi teenindussektoril läks suvel väga hästi, vähendatakse praegu kauplustes töökohti.

    Nii teeb praegu näiteks peaaegu iga kolmas ehitus- ja sisustuskaupu müüv ettevõte .
    Eesti üks suuremaid ehituskauplusi Bauhof lõpetab samuti koostöö hooajaliste abikätega, kuid põhikoosseisus suuremaid muudatusi plaanis ei ole, rääkis Bauhof Groupi turundusdirektor ­Britte Maidra. Pigem oodatakse uusi töötajaid peagi avatavasse kauplusse.
    Peamiselt Lõuna-Eestis tegutsevast ehitus- ja viimistlusmaterjalide pakkujast Decorast lahkuvad ka hooajatöölised, muus osas jääb kollektiiv samaks.
    “Ma ei usu, et me koondama peame. Pigem vähendame suvist koosseisu ehk hooajatöötajaid septembri-oktoobri keskpaigas. Hooajatöötajad on iga-aastane trend, nendel on sellised lepingud ja nende töö lihtsalt saab otsa,” rääkis Decora ASi tegevdirektor Eike Tubli-Müür. Ta lisas, et pärast raskete aegade möödumist ei ole kollektiivi suureks aetud, mistõttu ei ole tekkinud ka vajadust kellelgi tööleping üles öelda.
     
    Kommentaar
    Kerge hinnatõus jätkub
    Marje Josing, konjunktuuriinstituudi direktorTööstusettevõte juhtide hinnangud sektori majanduskonjunktuurile viimase kuuga natuke halvenesid ja kindlustunde indikaator (+2) langes 3 punkti alla pikaajalist keskmist. 68% ettevõtetes on nõudlus tavapärane, 20% alla selle ja igal kümnendal ettevõttel on tellimusi tavapärasest enam. Tööstustoodangu maht järgneva 3 kuu jooksul kasvab (saldo +9, augustis +16), kuid aeglasemalt kui esimesel poolaastal. Töötajate arv lähikuudel oluliselt ei muutu ja müügihindade kerge tõus jätkub.  Kaubandus- ja teenindusettevõtete kindlustunne on septembris pikaajalisest keskmisest natuke parem ja suurema osa ettevõtjate hinnangul püsib praegune ärikonjunktuur ka järgneva kuue kuu jooksul. Samas toimub osas kauplustes tavapärane sesoonne nõudluse langus ja sellele reageeritakse töökohtade vähendamisega. Nii näiteks vähendab töötajate arvu peaaegu iga kolmas ehitus- ja sisustuskaupu müüv ettevõte.   Teenindusettevõtete kindlustunde indikaator on septembris +14 ja see on sama tase kui eelmisel aastal ning parem pikaajalisest keskmisest (+11). Äri on suveperioodil hästi läinud turismisektoris, kuid lähikuud toovad kaasa nõudluse languse. Tarbijate kindlustunne septembris on parem kui eelmise aasta septembris ja natuke parem pikaajalisest keskmisest (kindlustunde indikaator –8, pikaajaline keskmine –9).
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tarmo Ulla: kui kukud, tõuse ja proovi uuesti!
Arvamuskonkursi Eduka Eesti toetaja, Swedbank Eesti juhatuse liige, eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla teeb üleskutse panustada konkursile ideedega, mis aitavad suunata meie noori rohkem tegelema huviharidusega, et väärtustada meeskonnatööd.
Arvamuskonkursi Eduka Eesti toetaja, Swedbank Eesti juhatuse liige, eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla teeb üleskutse panustada konkursile ideedega, mis aitavad suunata meie noori rohkem tegelema huviharidusega, et väärtustada meeskonnatööd.
Meta jääb vähemalt Nasdaqil esialgu Facebookiks edasi
Nime Meta Platformsiks vahetanud Facebook kaupleb veel mõnda aega Nasdaqi börsil vana sümboli FB all.
Nime Meta Platformsiks vahetanud Facebook kaupleb veel mõnda aega Nasdaqi börsil vana sümboli FB all.
Põllumajandustootjate TOP: olukord on pinev, aga samas ka põnev
Tänavuse Põllumajandustootjate TOPi võitnud teraviljatootja Aru Põllumajanduse OÜ arendusjuhi Karl Lindami sõnul on olukord põllumajandussektoris pinev, ent samas ka põnev.
Tänavuse Põllumajandustootjate TOPi võitnud teraviljatootja Aru Põllumajanduse OÜ arendusjuhi Karl Lindami sõnul on olukord põllumajandussektoris pinev, ent samas ka põnev.
Digi-Eesti lööb Dubai Expol laineid burgeriga
Dubai maailmanäitusele Expo 2020 läks iga riik oma looga. Eesti sõnum on olla maailma kõige edasijõudnum digiühiskond, kuid muljet avaldab ka eestlaste burger.
Dubai maailmanäitusele Expo 2020 läks iga riik oma looga. Eesti sõnum on olla maailma kõige edasijõudnum digiühiskond, kuid muljet avaldab ka eestlaste burger.