30. oktoober 2013 kell 21:00

Maitseb nagu Kalev, kuid teenib Orkla

Kui avaldasime uudise Norra börsiettevõtte tulemustest, mille illustratsiooniks oli pilt Kalevi toodangust, kommenteeriti kõvasti, mida arvatakse Kalevi kommide maitseomadustest ja kommide pakendamisest. Muide, Kalev oli kunagi ka ise Tallinna börsil, enne kui Oliver Kruuda müüs ettevõtte norralastele. Kalev läks Tallinna börsile 1996. aastal ja püsis seal Lutermaks moondudes 9. septembrini  2009, mil oli aktsia viimane kauplemispäev.

Kalevi omanik Orkla kurtis kolmanda kvartali tulemuste esitluses investoritele, et magusa- ja näksiturg on keeruline ja Orkla brändide tulemus Venemaal liiga nõrk.

Hästi läks Orkla Home & Personali osakonnal ja Orkla toiduvalmistamistoodetel.

Orkla III kvartali käive kasvas aastaga 17,3%, 8,4 miljardile Norra kroonile. Kui mullu teenis Norra ettevõte kolmandas kvartalis 451 miljoni kroonise puhaskasumi, siis seekord tuli 1,105 miljardilise kahjumi pärast mittejätkuvatest tegevustest puhaskahjumiks 152 miljonit Norra krooni.

Orkla Foodsi käive Norras on oodatust väiksem. Orgaaniline käibe kasv oli seal –3,5%. Tulemus Rootsis, Soomes ja Baltimaades oli rahuldav.

Mesikäpp investorite presentatsioonis. Baltimaades on magusatootmise kohta Orklal häid uudiseid, ka presentatsioonis kaunistavad üht lehekülge Kalevi Mesikäpa vahvlid ja Mesikäpp Dopsi pildid.

Orkla Confectionety ja Snacksi üksus kärbib 2014.–2016. aastatel kulusid 300 miljoni Norra krooni võrra. Käivitatud on kulukärpemeetmeid Norras, Rootsis ja Soomes. Taanis vähendatakse tööjõudu. Magusa ja näkside turg on keeruline ja turuosa on mõnevõrra vähenenud. Orgaaniline käibe kasv oli selles sektoris –3,6%, kuid strateegiline eesmärk 2016. aastani näeb ette 2–4% orgaanilist käibe kasvu. Konkurents on tugev nii teiste brändide kui ka poodide enda kaubamärkide (private label) poolest.

Orkla aktsia on saanud analüütikutelt 3 ostusoovitust, 6 hoia-soovitust ja 4 müügisoovitust. Aastaga 12% tõusnud aktsia P/E on rikkalik 22.

Hetkel kuum