• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maitseb nagu Kalev, kuid teenib Orkla

    Kui avaldasime uudise Norra börsiettevõtte tulemustest, mille illustratsiooniks oli pilt Kalevi toodangust, kommenteeriti kõvasti, mida arvatakse Kalevi kommide maitseomadustest ja kommide pakendamisest. Muide, Kalev oli kunagi ka ise Tallinna börsil, enne kui Oliver Kruuda müüs ettevõtte norralastele. Kalev läks Tallinna börsile 1996. aastal ja püsis seal Lutermaks moondudes 9. septembrini  2009, mil oli aktsia viimane kauplemispäev.

    Kalevi omanik Orkla kurtis kolmanda kvartali tulemuste esitluses investoritele, et magusa- ja näksiturg on keeruline ja Orkla brändide tulemus Venemaal liiga nõrk.
    Hästi läks Orkla Home & Personali osakonnal ja Orkla toiduvalmistamistoodetel.
    Orkla III kvartali käive kasvas aastaga 17,3%, 8,4 miljardile Norra kroonile. Kui mullu teenis Norra ettevõte kolmandas kvartalis 451 miljoni kroonise puhaskasumi, siis seekord tuli 1,105 miljardilise kahjumi pärast mittejätkuvatest tegevustest puhaskahjumiks 152 miljonit Norra krooni.
    Orkla Foodsi käive Norras on oodatust väiksem. Orgaaniline käibe kasv oli seal –3,5%. Tulemus Rootsis, Soomes ja Baltimaades oli rahuldav.
    Mesikäpp investorite presentatsioonis. Baltimaades on magusatootmise kohta Orklal häid uudiseid, ka presentatsioonis kaunistavad üht lehekülge Kalevi Mesikäpa vahvlid ja Mesikäpp Dopsi pildid.
    Orkla Confectionety ja Snacksi üksus kärbib 2014.–2016. aastatel kulusid 300 miljoni Norra krooni võrra. Käivitatud on kulukärpemeetmeid Norras, Rootsis ja Soomes. Taanis vähendatakse tööjõudu. Magusa ja näkside turg on keeruline ja turuosa on mõnevõrra vähenenud. Orgaaniline käibe kasv oli selles sektoris –3,6%, kuid strateegiline eesmärk 2016. aastani näeb ette 2–4% orgaanilist käibe kasvu. Konkurents on tugev nii teiste brändide kui ka poodide enda kaubamärkide (private label) poolest.
    Orkla aktsia on saanud analüütikutelt 3 ostusoovitust, 6 hoia-soovitust ja 4 müügisoovitust. Aastaga 12% tõusnud aktsia P/E on rikkalik 22.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tarmo Ulla: kui kukud, tõuse ja proovi uuesti!
Arvamuskonkursi Eduka Eesti toetaja, Swedbank Eesti juhatuse liige, eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla teeb üleskutse panustada konkursile ideedega, mis aitavad suunata meie noori rohkem tegelema huviharidusega, et väärtustada meeskonnatööd.
Arvamuskonkursi Eduka Eesti toetaja, Swedbank Eesti juhatuse liige, eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla teeb üleskutse panustada konkursile ideedega, mis aitavad suunata meie noori rohkem tegelema huviharidusega, et väärtustada meeskonnatööd.
Meta jääb vähemalt Nasdaqil esialgu Facebookiks edasi
Nime Meta Platformsiks vahetanud Facebook kaupleb veel mõnda aega Nasdaqi börsil vana sümboli FB all.
Nime Meta Platformsiks vahetanud Facebook kaupleb veel mõnda aega Nasdaqi börsil vana sümboli FB all.
Põllumajandustootjate TOP: olukord on pinev, aga samas ka põnev
Tänavuse Põllumajandustootjate TOPi võitnud teraviljatootja Aru Põllumajanduse OÜ arendusjuhi Karl Lindami sõnul on olukord põllumajandussektoris pinev, ent samas ka põnev.
Tänavuse Põllumajandustootjate TOPi võitnud teraviljatootja Aru Põllumajanduse OÜ arendusjuhi Karl Lindami sõnul on olukord põllumajandussektoris pinev, ent samas ka põnev.
Digi-Eesti lööb Dubai Expol laineid burgeriga
Dubai maailmanäitusele Expo 2020 läks iga riik oma looga. Eesti sõnum on olla maailma kõige edasijõudnum digiühiskond, kuid muljet avaldab ka eestlaste burger.
Dubai maailmanäitusele Expo 2020 läks iga riik oma looga. Eesti sõnum on olla maailma kõige edasijõudnum digiühiskond, kuid muljet avaldab ka eestlaste burger.