Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lehmuskoski: avalda investorile muljet kolme minutiga
Täna StartSmart! lõpukonverentsil LessonsLearned üles astunud edukas ettevõtja ja ingelinvestor ning Soome Vigo ärikiirendiprogrammis idufirmasid juhendav Petri Lehmuskoski tõdes oma ettekandes, et igal start-up’l on vaid kolm minutit, et panna investorit oma teenusest või tootest huvituma.
„Investoreid otsides ja oma ideede esitluse tekste kokku pannes tuleb meeles pidada, et kui kolme minutiga ei suudeta investorile muljet avaldada, siis teist võimalust ei pruugi enam tulla,“ tõdes Lehmuskoski.
1988. aastast ingelinvestorina tegutsenud Petri Lehmuskoski missiooniks on aidata kaasa igal aastal vähemalt 30. eduka ettevõtte lansseerimisele. Oma StartSmart! konverentsi ettekandes rõhutas ta, et on tähtis, et iduettevõtja oleks alati ühe sammu võrra ees enda investorist, näitaks üles aktiivsust ja juhiks omavahelist kommunikatsiooni. Oluline on panna investor huvituma oma ideest, kontseptioonist.
„On olemas erinevat tüüpi investoreid - mõne jaoks on investeerimine hobi ja elustiil, teine jälgib tööstusharus toimuvat ning soovib valdkonna arengutega kursis olla. On kalkuleerivaid äriinvestoreid ja neid, kes otsustavad kõhutundele tuginedes ja jäävad parimat lootma," märkis ta. "Seega enne kohtumist on vaja välja selgitada, mis tüüpi on potentsiaalne investor. Oluline on oma investorit tunda, teada, millist strateegiat ta jälgib ja kuidas oma raha kulutab."
Ta lisas, et samuti tuleb eelnevalt uurida potentsiaalse investori tausta ja tema varasemaid finantstehinguid, missugune on investori poolt pakutav lisaväärtus, mis faasis fondiga on tegemist, kas tal on võimalik teostada jätkuinvesteeringuid jne. Lehmuskoski sõnul peaks start-up ettevõtja otsima eelkõige just aktiivse ja kaasamõtleva investori abi.
StartSmart! sarja lõpukonverents toimus 21. novembril KUMU-s. Konverentsil jagasid inspiratsiooni, kogemuslugusid, näiteid edukaks osutunud ärimudelitest, idufirmade triumfidest ja ebaõnnestumistest start-up valdkonna tuntud ettevõtjad, mentorid ning ingelinvestorid. Konverentsil astusid üles Business Models Inc. asutaja ja tegevjuht Patrick van der Pijl, kes igapäevaselt abistab startup-ettevõtjaid ärimudeli loomisel. Samuti esinesid edukas ettevõtja ja tuntud ingelinvestor Petri Lehmuskoski, idufirmasid ja blogijaid ühendava platvormi Press24 rajaja ja start-up ettevõtete mentor Alex Barrera ning tehnoloogiaettevõtete Realeyes juht Mihkel Jäätma ja Click&Grow asutaja Mattias Lepp.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.