• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Puhkepäev. Kuidas tukkuvad tädid äriliselt mõtlema panna?

    Kõik meelelahutuse pakkujad (ka tukkuvad või kidakeelsed tädid näitusesaalides ja lettide taga) tuleks õpetada äriliselt mõtlema – muidu nad karmis konkurentsis ühes oma näitusehoone või teatriga ellu ei jää või kui isegi jäävad, peavad elama ikka kellegi armust.

    Maailmas on laias laastus kahte liiki mõtlejaid – neid, kelle meelest magavale kassile hiir suhu ei jookse, ja teised, kes magavat kassi kehastades hiirt ootavad.
    Kõigi kultuuriasutuste, olgu need siis riigi rahastatud või mitte, eesmärk on kõnetada inimesi – meelitada neid etendusi või näituseid vaatama, kontserte kuulama, väljaandeid lugema. Kes seda suudab, on edukas, kes mitte, peab kiirelt pillid kokku pakkima (kui riigi või mõne metseeni rahakotist toetust just ei pudene) ja uusi väljundeid otsima. Edu ja ebaedu sõltub paljuski aga mõtlemisest. Ühtedel on ärilist mõtlemist, teistel mitte.
    Ammu ei tasu enam oodata, et kultuur ennast oma headuses ise müüks. Valikuid, kuhu minna, mida vabal ajal teha, on inimestel sadu. Et nende valikute seast silma paista, inimestel meeles olla, on vaja ennast nähtavaks teha – enda pakutavat pidevalt tutvustada ja müüa. Kui selle nimel tööd ei tehta, siis pole mõtet oodata ka imet, et külastajate hordid peagi tulema hakkaksid.
    Tukkuvad või sokki kuduvad tädid näitusesaalides ja ebaviisakad teenindajad leti taga, kes takistavad igal võimalikul viisil näitusehoone pakutavate teenuste kohta infot saamast, panevad kulmu kergitama. Ärilist mõtlemist ei loe nende käitumisest kohe kuidagi välja. Samamoodi nagu ka teatrikohvikutest, kus pakutakse sageli kõike muud kui värsket ja tervislikku. Pärast etendust istuma ja suupisteid-kohvi nautima need kohad oma keskpärase limonaadi ja kommiga ei kutsu. Pigem langeb liisk kõrval asuva restorani või koduse köögi kasuks.
    Teise muuseumi abivalmid töötajad, kes näitavad, tutvustavad ja aitavad külastajal pakutavast täit elamust saada, on aga igale muuseumile tõeline õnnistus. NUKU muuseumi ja Lennusadama tublid töötajad üllatasid selles suhtes hiljuti meeldivalt.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
USA aktsia futuurid ennustavad tõusu jätkumist
Tänast päeva on USA suuremad aktsiaindeksite futuurid alustanud tõusuga ning USA suuremate aktsiaindeksite rekordid on kasvule viinud ka Aasia suuremad börsiindeksid
Tänast päeva on USA suuremad aktsiaindeksite futuurid alustanud tõusuga ning USA suuremate aktsiaindeksite rekordid on kasvule viinud ka Aasia suuremad börsiindeksid
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Majutusasutuste kogemused hullude klientidega: poissmehed leiavad alati vahukustuti üles
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.