• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 083,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 083,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 01.12.13, 06:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pöörane edulugu

Noore ärimehe Vladimir Funtikovi loodud Creative Mobile`i edulugu on pöörane ja uskumatu.
Funtikov lõi firma koos kahe kaaslasega vaid neli aastat tagasi. Enne seda oli toona 23aastane noormees töötanud ühes IT-firmas, kuid paraku otsustas ettevõtte Eestis otsad koomale tõmmata ja töötajad koondati. Mõnda aega oli Funtikov koguni töötu, siis aga otsustas koos kahe endise töökaaslasega, et võiks proovida teha mänge Androidi platvormile. Ei olnud noortel ärimeestel raha, kontakte ega ka õigupoolest mängude tegemise kogemust.
Alguses prooviti teha n-ö nišimänge, kuid just väga sooja vastuvõttu ei tulnud. Siis muudeti äriloogikat ning 1,5 aastat hiljem saabus hetk, kui firma suutis juba oma arveid maksta. Kui siiani oli töötatud kolmekesi, siis nüüd palgati paar esimest töötajat. 
2011. aasta aprillis aga juhtus midagi ootamatut. Funtikov oli oma tiimiga kuus nädalat töötanud uue võidusõidumängu “Drag racing” kallal ning suuri lootusi hellitamata lasti see välja. Siis aga hakkas juhtuma  – mõne päevaga sai mäng populaarsemaks kui Funtikov kunagi unistadagi julges. Juba esimesel nädalal laaditi mängu alla 40 000 korral. Veelgi enam - ta figureerib Androidi võidusõidu-äppide kategooriate edetabelites tänini ja tänaseks on 150 miljonit inimest endale selle mängu alla laadinud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Võib küsida, et kust tuleb mänguäris raha, kui mängude allalaadimine on tasuta? Vastus on, et rakenduse sees näidatavatelt reklaamidelt. Samuti saab näiteks “Drag racingu” mängus juurde osta võimalust oma autot uhkemaks tuunida.
Creative Mobile käive kasvas eelmisel aastal ca kolm ja kasum üle kahe korra. Ettevõttest sai sisuliselt hetkega üks Eesti edukamaid start-up firmasid. Kusjuures siinmail on nad suhteliselt tundmatud, sest põhilised mängijad asuvad USAs, Aasias ja Euroopa Liidu riikides.
Funtikov ütleb, et kuigi firma tegelik läbimurre toimus 2011. aastal, kajastus see kõik majandustulemustes alles järgmisel aastal ning sealt ka kõrge koht IT-firmade edetabelis. 2011. aastal sai Creative Mobile Google Top Developeri tiitli, 2012. aastal lisandus sellele auhind Webby Awards.
Mobiilimängud tõstsid Funtikovi ka Äripäeva rikaste edetabelisse, kus ta on 72. kohal. Saavutus on seda märkimisväärsem, sest teised 20ndates aastates rikaste edetabelis olevad inimesed on saanud oma vara tänu jõukatele vanematele, kuid Funtikov on end ise nullist üles töötanud.
Tema kolme töötajaga alustanud ettevõttes töötab praegu juba ca 90 töötajat, neid 80 Tallinnas ja kümmekond teistes riikides. Funtikov on öelnud, et töötajaid valides peab ta oluliseks seda, et inimene oleks motiveeritud, julgeks riskeerida ja tahaks õppida.
Kas ka järgmisest IT firmade edetabelist võib Creative Mobile leida tipust? Funtikov arvab, et pigem mitte, sest praegu käib töö kasvu jätkumise nimel ning seetõttu ei tule praeguse aasta majandustulemused nii tugevad nad olid eelmisel aastal. “Tegelikult aga on meie äri tugevam kui enne,” lisab ta.
Mis on mis
Creative Mobile

Artikkel jätkub pärast reklaami

Loodud 2009. aastal.
Põhitegevus programmeerimine.
Omanikud: Vladimir Funtikov 42,02%, Sergei Panfilov, Irina Panfilova, Viktoria Pikat,
Serhiy Slyeptson.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele